🖤اتصال مهم 🖤

1.3K 39 13
                                    

⁦❤️⁩اتصال مهم ⁦❤️⁩
صمود طفله ...بقلمي ﴿زينب يسري كمال﴾.
الحلقه الثانيه عشر.....⁦..❤️⁩
في المكان المظلم ذاته التي كانت فيه دارين تتحدث مع ذلك الرجل ....
وقف اسر ومعه مراد ينظرون بحذر ومعهم ياسمينا ونظروا ثلاثتهم لبعضهم وأشاروا لبعض بعدم التحرك من أماكنهم وف نظراتهم.استرجعوا ما حدث مساء أمس ...
Flash back...
في القسم ⁦❤️⁩..
بعدما اتفقا اسر ومراد علي وضع خطه للإيقاع بالخاطفين ولم يكونوا يعملوا من يستطيع مساعدتهم ..
اسر :طب.ازاي ...
مراد :احنا محتاجين مساعده حد من اهله ...
ولكن في هذه اللحظه فتح الباب وقال أحدهم ...
انا هساعدكوا ...
اسر ومراد :نظرا إلي الباب وقالا في صوت واحد :انتي ....
ياسمينا :ايوه انا ازيك يا اسر ..ازيك يا مراد ...
اسر :ياسمينا جيتي امتا واي جابك.هنا وعرفتي مكانا ازاي ...ياسمينا :اهدي بس وهجوبك ...علي كل حاجه ...
المهم دلوقتي نشوف هنعمل اي في المصيبه دي انا مستعده اسعدكوا ...
مراد :مش فاهم.ازاي هتقدري تسعدينا؟!.
ياسمينا :انتو مش عاوزين دليل أن بابا هو اللي خاطف دارين ؟!؟🙄
اسر ومراد :ايوه ...
ياسمينا :وانا هقولكوا هو خاطفها وداها فين ..
تمام ...
اسر ومراد نظرا لعضهما ونظرا لها مره اخري ...
وحكت لهم.ياسمينا ورتبوا خطتهم لكي يلقوا القبض علي ابيها ...
Back...
فاقت يا سمينا علي صوت مراد :وهو يقول بصوت أشبه للهمس:احنا هنتحرك.اتصل بالقوه المجهزه لإنقاذ دارين ...
مراد :اجهزوا للهجوم حول. ..
احد اعضاء الفريق:جاهزين حول ..
تحرك.اسر ومعه ياسمينا ومراد ببطء شديد دخلوا الي المكان وجده خاليا أمر مراد :الرجال بعصبيه :روحوا فتشوا للمكان كله مش.عاوز مكان مدوروش فيه ...
بحثوا في المكان كله وفي احدي الاماكن من المصنع القديم ...وجدوا قطعه الملابس التي تلف بها دارين الصغيره وبداخلها ورقه مكتوب فيها ...
﴿حلو اوي مجهودك يا حضره الظابط ...بس بردو مش هتعرفو تاخدوها ...انا هبعدها من هنا خالص وأبقا قبلني أن عرفت توصلها .... هههههههه متستغربش اني مشيت قبل ما تيجي انا معايا اخباركوا كلكوا.....عارف ان ياسمينا جت وقالت ليكوا ....ههه بالتوفيق يا حضره الظابط ...اشوفك قريبا ...﴾..
بعد قراءه مراد الرساله طبقها بيده والقاها علي الأرض وادخل يده في شعره ولكن بعد وقت دور الحديث في عقله وامسك الورقه مره اخري فردها ...وقال بنظره شك ( بس هو عرف ازاي يهرب الا إذا كان حد مننا قاله علشان محدش يعرف الخطه دي غيرنا احنا التلاته ....لو مش كده سيبكوا ...طب هو قال ليه هيبعدها عن هنا خالص يبقا يا اما هيسفرها بره أو هيوديها محافظه غير اسكندريه ....) ونظر الي اسر وياسمينا وقال : تعالوا ورايا ركبوا العربيه واتجهوا الي القسم ....
★⁦❤️⁩★⁦❤️⁩★⁦❤️⁩★⁦❤️⁩★⁦❤️⁩★⁦❤️⁩★⁦❤️⁩★
في بيت دارين ...
كانت والدتها منهاره وتحاول مداره نفسها وايلين مازالت هناك.لم.تذهب الي منزلها .
رن هاتف ايلين برقم اسر ..
اسر :الو يا ايلين انتي فين ..
ايلين :انا في البيت عند دارين ...
انت فين ..
اسر :ا.ا.انا انا في القسم متخرجيش ومتخليش تالين تخرج من عندك تمام ...
سلام دلوقتي علشان مش فاضي ..واغلق الخط لم ينتظر حتي ردها وزفر بضيق ...
اما عند ايلين ...
ايلين لنفسها :يا تري في اي ..واسر ليه متلغبط كده ده حتي مستناش ردي عليه وقفل التليفون علي طول ...يا تري في اي يا اسر ..استر يارب يا رب متكونش دارين وترنيم حصل ليهم حاجه ...
هناء :اي يابنتي جوزك قالك اي ..
ايلين :هاا ..ق.قالي أن هما بيعملوا اللازم اتعشي بس ونامي ...
هناء بدموع ووجع :انام ازاي وانا مش عارفه بنتي فين ولا حصل ليها اي ...
يارب رجعها ليا ...يارب 💖
سقطت دموع ايلين علي حال والده دارين ودعت الله أن تكون بخير والا هذا السيده ستموت حتما من حزنها علي ابنتها ....
★⁦❤️⁩★⁦❤️⁩★⁦❤️⁩★⁦❤️⁩★⁦❤️⁩★⁦❤️⁩★⁦❤️⁩
ليس كل الوجع يأتي وحده هناك وجع فراق قد يكسرنا ويكسر ظهرنا ....وهناك وجع عتاب يمحينا من الوجود حتما في الحالين ننكسر ونضيع....
⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩
في القسم ...
دخل مراد ومعه ياسمينا واسر ...
مراد :ازاي كده حصل اكيد في حد قال له حاجه حد مننا اصل مفيش حد يعرف الخطه غيرنا احنا التلاته ...
اسر :اهدي يا مراد دي اكيد خطه منه علشان يوقعنا في بعض ...
مراد :ممكن بس ازاي حصل كده انا لازم.اعرف...
اسر :طب ما تهدي وكله هيتحل بالعقل بلاش العصبيه دي ...
مراد بنظره شك الي ياسمينا :اي يا ياسمينا مش بتشركينا التفكير ليه ..
يا سمينا بتفكير :استنوا كده احنا لما روحنا لاقينا رساله وكمان الغطا بتاع ترنيم صح ...
وريني الرساله ...
نظر اسر الي مراد ونظرا لبعضهما وأخرج مراد الرساله واعطها لها ونظرت ودققت في. الخط جيدا. .
ياسمينا :كنت عارفه ومتاكده ...
مراد واسر في صوت واحد :كنتي عارفه اي ..
ياسمينا :كنت عارفه وف اللحظه رن هاتفها ....أخرجته ونظرت به وجدتها والدتها نظرت لأسر ومراد وسمحا لها بالحديث معها ...
ياسمينا :الو يا ماما ...
اماني بصوت أشبه للهمس.:ابوكي مسافر أمريكا وانا وانتي هتفضل هنا رايح لشغل بس سمعتوا وهو بيقول أنه لازم يودي البضاعه لامريكا علشان يخلص نفسه لانهم هيقدروا يوصلوا له انا مش فاهمه حاجه بس قولت اقولك يمكن افيدك انتو عملتوا اي ...
ياسمينا :معرفناش ننقذها لاسف بس كلامك ده هيفدني جدا ...سلام دلوقتي يا امي هكلمك بعدين أنهت الحديث مع والدتها ونظرت الي اسر ومراد وقالت مش قولت لكوا كنت عارفه ومتاكده وبكده شكي تأكد ...
اسر :طب ما تقولي لينا علشان نعرف في اي ...
مراد :اه قولي ...
يا سمينا :.........
★⁦❤️⁩★⁦❤️⁩★⁦❤️⁩★⁦❤️⁩★⁦❤️⁩★⁦❤️⁩★⁦❤️⁩.
في مكان بجوار المطار ....مظلم نوعا ما لايوجد به غير حراس من حوله وبالداخل صوت طفله تبكي ...وام.قلبها يعتصر علي ابنتها التي تود أن تأكل ...
دارين بدموع للحارس :ممكن لو سمحت بس تجيب ليا حاجه اكل بيها الطفله دي حرام عليك هتموت مني ..
الحارس رق لها وشفق علي حال الصغيره :طلب من صديقه أن يجلب لها بعض الطعام لها والصغيره ..
دارين :لا انا مش عاوزه اكل كفايه هيا تاكل ...
الحارس الاخر بصوت قاسي جعلها تنتفد؛ كلي وانتي ساكته مش كفايه جبنا ليكي اكل يلا كلي ...
الحارس :انت ازاي تتكلم معها كده احنا اه خاطفنها بس معناش الاوامر بأن نقتلها اتكلم معها باحترام ...
الحارس الاخر :ماشي يابو قلب حنين انت انا سيبها لك وماشي ...
وغادر ونظرت دارين للحارس. بامتنان وغادر الحارس وبدأت في إطعام صغيرتها حتي هدأت تماما واستسلمت للنوم جلست دارين تدعو ربها وتتذكر معها ما حدث منذ ساعات قليله ..
Flash back..
❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩
في مكان عند البحر فتح باب مخزن قديم مقفول يبدو عليه القدم ولا يوجد بيه أحد دخل أحد الرجال وجلس علي المقعد وكان المكان مظلم الا من جزء صغير ...جلس وبدأ يدخن بشراهة ودارين تجلس أمامه ..وتمسك طفلتها بحذر شديد.وكأنها تقول للعالم لو يمكنني انا ادخلها بين ضلوعي لاحميها لفعلت ....
دارين بخوف :ا.ا.انت عاوز من .مني اي انا وبنتي ...وا.ا.انت مين اصلا ....
لم يرد عليهم ونفث سيجارته التي بيده ...
دارين بدموع :ابوس ايديك اعمل فيا اللي انت عاوزه بس سيب بنتي ارجوك ..اعملوا فيا اللي انتو عاوزينه بس سيبوها ..انتو ليه بتعملوا فيا كده ...
انهي سيجارته ألقاها علي الأرض ودعسها بقدميه والتفت لها وقبل حتي أن تراه جاء أحد من الخارج يبدو عليه أنه من أهل الثراء شعره بالون البني وعينيه زرقاء ونظرته حاده كالسيف ...نظر لها ثم ولي بصره للخاطف.ولم يكن وجه الخاطف آنذاك قد رأته دارين .
الرجل ذو العيون الزرقاء :احنا لازم نمشي من هنا حالا ...
الخاطف :ليه ..
الرجل ذو الشعر البني والعيون الزرقاء :علشان المكان اتعرف وهنلاقي الشرطه هنا في اي وقت ......
الخاطف :ومين اللي عرفهم المكان وانت عرفت ازاي ....
الرجل :مش وقته يلا نتحرك من هنا الاول ...
الخاطف بعصبيه :جهزوا كل حاجه علشان ننقلهم من هنا في اسرع وقت وتحرك وخرج ....
Back
فاقت دارين علي صوت الحارس الطيب وهو يقول ..مدام محتاجه حاجه تاني علشان الطفله ...
هزت دراين رأسها بلا ونظرت الي طفلتها وجدتها نائمه ...
نظرت إلي الحارس وقالت :هما ليه خاطفني انا عملت ليهم اي ...
الحارس :مقدرش اقولك حاجه يا مدام وكمان لو هربتك هيموتوا اهلي وانتي صعبانه عليا اوي ومش هينفع بردو اهربك ...
دراين :شكرا جدا كفايه ذوقك.معايا وانك جبت لبنتي اكل ده كفايه ...
الحارس :بس انا ممكن اساعدك ...
دارين :ازاي .
الحارس :هما دلوقتي هيسفروكي امريكا تمام علشان تقبلي البوص الكبير ...وانا هناك عندي صحاب فواحد صحبي هناك عايش هو ومراته ممكن تقعدي معاهم لحد اما تعرفي ترجعي مصر ..
دارين :بس ههرب منهم ازاي ...
الحارس :....................
دارين :تمام شكرا جدا لمساعدتك دي جميلك ده هفضل حافظاه ليك لحد اما اموت  بس ممكن خدمه تانيه معلش ..
الحارس :اه طبعا اتفضلي ...
دارين بكسوف:ممكن التليفون اكلم ماما اطمنها عليها زمانها تعبانه وزعلانه خمس دقايق بس والله مش هتاخر ..
الحارس بهمس:حاضر بس خمس دقائق خدي اهو وانا هشوف حد جاي ولا لا
دراين :شكرا ...والتقطت الهاتف واتصلت بوالدتها
⁦❤️⁩★٩★⁦❤️⁩★⁦❤️⁩★⁦❤️⁩★⁦❤️⁩★⁦❤️⁩
في منزل دارين كانت والدتها تقرأ في كتاب الله عندما رن هاتفها برقم غريب نظرت اللي الشاشه وردت ..
هناء :الو سلام عليكم مين ..
دراين بدموع ووجع :ماما ..
هناء بلهفه ودموع :دارين بنتي انتي فين يا حبيبتي قوليلي وانا اجيلك انتي فين يا بنتي حرام توجعي قلب امك كده يا بنتي ...
دارين :اهدي يا ماما انا بخير خلي بالك من نفسك ومتخفيش عليا واستهدي بالله كده علشان صحتك علشان خاطري خلي بالك من نفسك ومن اخواتي ...
هناء بدموع :قوليلي انتي فين وانا هجيلك.يا بنتي ..
دارين :انا اتصلت بيكي.علشان اطمنك بس معرفش انا فين سلام يا امي وأغلقت معها الهاتف وكان الحارس في هذا الوقت يراقب المكان وعندما راي صديقه الآخر ذهب إليها وقال بصوت عالي :خلصتي كلتي انتي شكلك هتتعبينا معاكي ...
ونظر لها بأن هناك من هو قادم فهمت نظرت له بتفهم ..
الحارس الاخر :مالك بتشخط وتنطر ليه ..ما انت كنت حنين من شويه اي اللي حصل يا عم الحنين ...
الحارس الطيب :دول ناس ميجوش الا بالعين الحمرا ...يصعبوا عليك يسقوا فيها ..
الحارس الاخر :معلش يا عم الحنين روح شوف المعلم عاوز اي ...عايزك ..
الحارس الطيب بتوتر:ال.ال.المعلم .عاوزني ليه ..
الحارس الاخر :هو انا هعرف منين ..يلا روح.احسن يجي يطردك ..
ذهب الحارس الطيب ونظر الاخر لدارين نظرت له بخوف وضمت ابنتها لصدرها ..وهو نظر لها نظره شيطانيه وخرج ...
⁦جلست دارين وبدأت في البكاء ودعاء ربها أن يساعدها لتهرب منهم ...
⁦❤️⁩★⁦❤️⁩★⁦❤️⁩★⁦❤️⁩★⁦❤️⁩★😍😍😍
في بيت دارين بعدما أغلقت دارين مع امها خرجت الي ايلين ..
هناء :ايلين يا ايلين ..
ايلين :خير يا طنط ..
هناء :دارين رنت عليا وكلمتني بس قفلت معايا بسرعه انا خايفه عليها اوي صوتها باين عليه ضعيف انا خايفه عليها اوي وبدأت في البكاء ...
ايلين :اهدي بس.هاتي الرقم.انا هتصل باسر ...وهقوله ...
اخذت ايلين الرقم من هناء واتصلت باسر
😍😍😍😍٦😍😍😍😍⁦❤️⁩😍😍😍
في القسم ...
كان اسر ومراد وياسمينا جالسون يفكرون كيفيه وضع خطه لإنقاذ دارين بعدما شرحت لهم ياسمينا ما كانت تشك.به   رن هاتف اسر ...
نظر إلي الشاشه وجدها ايلين استأذن وخرج.ليرد عليها ..
اسر :الو خير يا ايلين حاجه حصلت ..
ايلين :اسر دارين اتصلت بهناء ..
اسر بصدمه :اي دارين اتصلت بامها...
ايلين :ايوه الرقم اهو ..
واملت عليه الرقم دخل اسر الي مراد وتناول ورقه وبدأ في كتابته وراها ..
اسر :تمام يا ايلين سلام وخليكي عندك ...
ايلين :اسر خلي بالك من نفسك ...لا اله الا الله
اسر :حاضر ..محمد رسول الله..سلام
واغلق معها وقال لمراد دارين اتصلت بامها الرقم اهو ...
مراد :تمام يلا نشوف المكان وتناول مراد هاتفه واتصل باحدهم ..
مراد :الو ازيك يا محمد ..
محمد : الحمد لله ازيك انت عامل اي ..
مراد :الحمد لله كنت عاوز منك خدمه بس في اسرع وقت تكون عندي ..
محمد :تمام ..
مراد :هبعتلك رقم تشوف مكانه فين بس بسرعه معلش يا محمد هتعبك معايا ..
محمد :ولا تعب ولا حاجه ثواني وهرد  عليك ...
اغلق مراد مع محمد وأرسل له الرقم ف. رساله عبر تطبيق الواتساب...
وجلسوا ينتظرون وصول الرساله بالمكان ينظرون إلي بعضهم البعض وبدأ حريق النظرات في الاشتعال ....
😍⁦❤️⁩😍⁦❤️⁩😍⁦❤️⁩😍⁦❤️⁩😍⁦❤️⁩😍⁦❤️⁩
في المكان المظلم ...
في غرفه الخاطف ..
الخاطف :اي يا سالم كله بخير ...البت عملت معاها اي ..
سالم :خير يا باشا احنا قايمين معاها بالازم محدش قرب ليها ولا اذاها زي ما حضرتك أمرت بس جبنا اكل للطفله علشان كانت عماله تعيط وجابت لينا صداع ...
الخاطف :تمام ...اي غلطه هتدمركوا خليك فاكر ومتتحركش من قدام الباب ولو حصل حاجه هتموت ...
سالم ابتلع ريقه وقال :ح.ح.حاضر ح.حاجه تانيه يا باشا ...
الخاطف :لا روح وزي ما قولت لك ...
ذهب سالم وهو متوتر ...
⁦❤️⁩😍⁦❤️⁩😍⁦❤️⁩😍⁦❤️⁩😍⁦❤️⁩😍⁦❤️⁩
في بيت دراين ...
هناء :ها قالك اي ..
ايلين :هيوصلوا لدراين من الرقم ...
هناء :يارب يا بنتي يوصلوا ليها يارب ...
أسندت ايلين هناء الي غرفتها اجلستها علي فراشها وغطتها وأغلقت الانوار وذهبت الي الصالون .
😍⁦❤️⁩😍⁦❤️⁩😍⁦❤️⁩😍⁦❤️⁩😍⁦❤️⁩😍🙄
في القسم جاءت الرساله الي مراد جهز نفسه وأمر فريقه أن يكون جاهزا ...
وتحركوا اللي المكان الذي أرسله له صديقه ...
⁦❤️😍⁦❤️⁩😍⁦☺️⁩😍⁦❤️⁩⁦☺️⁩⁦❤️⁩⁦☺️⁩⁦❤️⁩
في المكان المظلم
أمر الخاطف رجاله بالتجهز للتحرك لأنه كان موعد السفر ...
جهز الرجال أنفسهم واخذو دارين والطفله للصعود الي مبني مرتفع ستأتي فوقه طائره هليكوبتر كبيره لتأخذهم الي البوص فحين أن هناك اخري مخصصه الخاطف ....
ستأتي خلفها مباشره ...
⁦❤️⁩🙄⁦❤️⁩😍⁦❤️⁩😍⁦❤️⁩😍⁦❤️⁩😍⁦❤️⁩😍
وصل مراد وفريقه واسر وياسمينا في نفس اللحظه التي تحركوا فيها للصعود الي أعلي البنايه لمحهم مراد من تحت نظرته وقال :هناك اهم يلا اطلعوا وصعدوا خلفهم ووقفوا جميعا في مواجهه بعضهم البعض كانت دارين والصغيره بيدها علي وشك الصعود ولكن حين رأت اسر ومراد وياسمينا ...
نظرت لهم وركضت ناحيتهم ولكن .....
يتبع ......

صمود طفله ...حيث تعيش القصص. اكتشف الآن