💛انقاذ مستحيل 💛

1.4K 35 5
                                    

⁦❤️⁩انقاذ مستحيل ⁦❤️⁩
صمود طفله ....بقلمي زينب يسري كمال ..
الحلقه الثالثه عشر ...
في امريكا .....

عمار 👆كان عمار في غرفته يجول غرفته ذهابا وايابا متوتر بشكل غريب دخلت والدته عليه

اوووه! هذه الصورة لا تتبع إرشادات المحتوى الخاصة بنا. لمتابعة النشر، يرجى إزالتها أو تحميل صورة أخرى.


عمار 👆
كان عمار في غرفته يجول غرفته ذهابا وايابا متوتر بشكل غريب دخلت والدته عليه ..
سلمي (والده عمار ):مالك يا حبيبي متوتر ليه ...
عمار :مفيش يا ماما ..
سلمي :لا ياحبيبي في حاجه مضايقاك اتكلم معايا يابني انا موجوده ...
عمار بعصبيه :من امتا وانتو موجودين اصلا تسمعوا مشاكلي ولا تفهموني ولا تعرفوا انا حاسس باي تعرفي انا سعات بحس انكوا مش اهلي بحس انكوا ناس معرفهاش انا زهقت منكوا ومن حياتي انا عايز اموت بقا ارحموني ونزلت دموعه شلالا علي وجنتيه...وجلس علي فراشه وخلل أصابعه بداخل شعره ..جلست والدته بجواره وقالت ..
سلمي بدموع  :للدرجه دي يا بني بتكرهني انا والله العظيم مكنتش عاوزه اعمل فيك.كده انا مظلومه يابني ...
عمار بدموع والم وعصبيه :انتي مظلومه وهو مظلوم وانا الظالم صح ...انا مش عاوز اسمع حاجه ...وتركها وغادر غرفته ...
وجلست هي علي فراشه وبدأت تبكي بحرقه علي ما الم به طفلها الصغير الذي كان ملاكا في طفولته دمرته هيا بمشاكلها هي وزوجها .....
★⁦❤️⁩★⁦❤️⁩★😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
في بيت دارين ...
استيقظت والده دارين مفزوعه كانت ايمي.تذاكر دروسها ..
ايمي :في اي يا ماما خير بتصرخي ليه ..
هناء :بسم الله الرحمن الرحيم سلام قولا من رب رحيم...استر يارب ..
ايمي :في اي يا امي ..
هناء بدموع :اختك فيها حاجه ..انا خايفه ..
ايمي :اهدي يا امي قومي صلي الفجر الفجر إذن قومي صلي وادعي ليها دعوه الفجر مستجابه 💙...قومي ..
قامت والدتها توضأت وصلت هيا وايمي..
وبعد مرور بعض الوقت . استيقظت ايلين وكانت قد طلبت الاذن بالجلوس معهم فرحبت والده دارين بالفكره.....
كانت ايلين قد أسندت والداتها وارحاتها علي فراشها انامتها وأغلقت الباب خلفها رأتها ايلين ..
ايلين :في اي يا ايمي اي مصحيكي دلوقتي ...
ايمي :ماما صحيت مفزوعه حلمت بدارين ..
أكملت ايمي بدموع انا خايفه عليها اوي يا ابله ايلين ...خايفه يحصل ليها حاجه مع اني ببان مش مهتمه بس انا خايفه عليها اوي وبدعيلها كل يوم في صلاتي نفسي اقوم كل يوم من النوم علي صوتها وشوفتها هيا وتوتا وحشتوني اوي ..وظلت تبكي بحضن ايلين (بعيد عنكوا هيا الصدر الحونين زي ما بيقولوا 😂😂معلش قطعت عليكم الحدث المؤثر 😂😂)
ايلين وقد تأثرت كثيرا مما قالته ايمي وخانتها دموعها في الهطول :اهدي بس يا حبيبتي خير ان شاء الله وربنا بيقول :"كل يصيبا الا ما كتب الله لنا "يبقا لازم نكون مؤمنين بقضائه وربنا مش بيجيب حاجه وحشه بالعكس الوحش كله مننا استهدي بالله وادعي ليها وهيا أن شاء الله هتكون بخير ..
ايمي وقد مسحت دموعها :ونعم بالله نقوم نكملوا مذاكره بقا ...
ايلين :ربنا معاكي ويوفقك يارب ...
دخلت ايمي غرفتها اغلقت بابها وظلت تذاكر ..
😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍

صمود طفله ...حيث تعيش القصص. اكتشف الآن