❤️لهفه ام ❤️
صمود طفله ...
الحلقه التاسعه .....
في منزل دارين كانت دارين تتطعم الطفله ولكنها أحست بارتفاع حرارتها قلقت بشده وبدأت الصغيره في البكاء المتواصل قالت اكثر ارتدت ملابسها بدلت ثياب الصغيره وجاءت والدتها ...
هناء : في اي يابنتي مالك ...توتا مالها ... يا دارين ...
دراين بقلق :معرفش يا ماما صحيت ارضعها لاقتها كده انا لازم أخدها اكشف عليها حالا
ام دارين :بس الوقت بدري اوي يا بنتي استني تسعه كده ونروح .
دارين :مليش فيه هروح دلوقتي يعي دلوقتي أن شاء الله لو هروح للدكتور بيته بنتي يا امي انا مش عاوزه أخسرها زي ابوها ...
هناء : طب استني يا بنتي اجي معاكي .
دارين : بسرعه بت مامي .
خرجوا معا ذهبت دارين الي المستشفي الي قسم الاطفال وتم الكشف علي ترنيم ولكن اكتشفوا وجود حمي وققروا حجزها في المشفي لاسبوع ...
ايمي : الوو يا دارين توتا عامله اي دلوقتي ..
دارين : حلوه اهدوها خافض للحراره وكمان هتقعد هنا اسبوع لان عندها حمي..
ايمي :حمي ؟؟!!.
دارين :بدموع :اه عندها حمي انا خايفه عليها اوي ..
ايمي :اهدي واستهدي بالله كده كله هيبقى تمام اهدي ....
دراين :ونعم بالله...خلاص روحي زاكري وساعدي ماما هي جايه لك.دلوقتي وانا هقعد بتوتا ....
ايمي :متخلي ماما علشان مذاكرتك ودروسك ..
دارين :متقلقيش انا عارفه أما هعمل اي ...سلام دلوقت ..
ايمي :سلام ...
وأغلقت الخط مع ايمي لتتنهد بحزن بأن علي خجلاتها وذهبت إلي الغرفه الموجوده بها ترنيم ..جلست بجوارها ذهبت والدتها هي وعم احمد لتحضر الحاجيات لها لكي.تبيت معاها وملابس لها وللصغيره..
★★★★★★★★★★★★★★★★
في فيلا اسر :
اسر :اي ازاي ده يحصل ومحدش يقولي ...
ايلين :انا لسه عارفه دلوقتي من دارين .
اسر:طب احنا لازم نروح ...
ايلين :يلا ..
اسر :حضري نفسك علشان نروح...
ايلين :حاضر ..
وذهبت ايلين الي الغرفه لتقوم بتحضير نفسها بينما أجري اسر اتصالا هاتفيا ...
وانتظر الرد ...
اسر :الو سلام عليكم اي الاخبار...
الرجل :.........
اسر :طب حاولوا تاني ...ولازم.كله
يبقا جاهز ف اسرع وقت واغلق الخط دون أن ينتظر الرد ...
ايلين :يلا ياحبيبي .وانطلقا الاثنان الي المشفي ليروا دارين والطفله ترنيم ..
★★★★★★★★★★★★★★★★
في المستشفي ..
كانت دارين تجلس بجوار طفلتها وتبكي وتتخيل لو كان ادهم موجودا وتبكي حينما دخل عليها اسر وزوجته ايلين ...
اسر : دارين ..
دارين رفعت بصرها وبعد ذلك رأسها وقالت : نعم ..
اسر : حبيبت عمو مالها ..
دارين : بدموع : عندها شويه سخونيه وحمي ..
اسر : لا الف سلامه عليكي يا توتا متقلقيش يا دارين أن شاء الله هتكون حلوه للاطفال كلها بتتعرض لكده متخافيش ..
دارين : أن شاء الله..
ايلين : الف سلامه عليها يا دودي ربنا يشفيها يارب وهترجع أن شاء الله احسن من اول كلها كام يوم وهتخرج ملكيش دعوه هقعد انا بيها وروحي شوفي مذاكرتك ودروسك..
دارين بدموع وهي تهز رأسها بلا : انا مستحيل اسيبها لا تولع المذاكره اهم حاجه بنتي لما اهتم بالمذاكره واسبب بنتي تموت هتبقا المذاكره ترجعها لا لا لا ...انا هفضل جمبها لحد اما تقوم ...
ايلين :بعد الشر عليها ربنا هيقومها بالسلامه متخفيش ...
اهدي بقا علشان متتعبيش انتي كمان ..
دارين :هزت رأسها بالموافقه واستأذن اسر بأخذ ايلين لدقائق .ومن ثم ستعود الي دارين ...
في الخارج ...
اسر :متزعليش منها يا ايلين ...
ايلين :مش زعلانه ..
اسر :يا ايلين هيا في حاله صعبه خايفه من أنها تخسر بنتها زي ما خسرت ادهم قدري حالتها يا ايلين ..
أمسكت ايلين يد اسر وقالت :متقلقش يا اسر انا مش هسيبها صدقني هتكون بخير متخفش حتي لو هكسر قواعد المستشفي وافضل معها ...
اسر :هشوف ولو كده اطلب اذن بانك تفضلي معاها ....
ايلين :ماشي روح انت الشركه وانا هفضل مع دارين هنا وشوف اعمل الاذن بسرعه ...
اسر : تمام خلي بالك من نفسك ومن دارين وترنيم ...
ايلين :تمام يا حبيبي خلي بالك من نفسك...
ذهب اسر ودخلت ايلين الي دارين وترنيم ..
في الداخل ...
دارين :ما روحتيش مع أسر ليه ..
ايلين :انا هفضل معاكي ..هنا ..
دارين :بس الشخص المرافق واحد بس ..
ايلين :ما هو اسر هيجيب ليا اذن من صاحب المستشفي وهقعد معاكي ...هنا لحد اما توتا حبيبت خالتو تخف ...
اكتفت دارين بهز رأسها بالموافقه واكملت شرودها وخوفها علي فقدان ابنتها .
أنت تقرأ
صمود طفله ...
Aventuraانا انثي لم انحني ولن انحني ابدا انا انثي الصمود لن تستطيع أن تغلبني...اسير بمبدأ المرأة لا تنكسر أمام الريح العاتيه وانحني أمام النسيم ...