💛صدمه وخبر سئ💛

1.3K 35 6
                                    

⁦❤️⁩صدمه وخبر سئ⁦❤️⁩
صمود طفله ...
الحلقه الرابعه عشر ..
وصلت طائره الهليكوبتر الي أعلي سطح بنايه في امريكا ...وهبطت ..
طلب الحراس من دارين النزول فنزلت بخوف وهي تحمل صغيرتها وتضمها الي صدرها بقوه وكأنها تدفنها بداخلها حذر الموت ...
الحارس :اخلصي كده علشان نشوف هنوديكي فين ...
دراين نظرت له بخوف وتذكرت كلام الحارس الطيب ...
Flash back..
بعدما دخل الحارس الطيب وسألها إذا كانت تود شيئا اخر أم لا لإطعام الصغيره وإجابته بالنفي ..
هزت دراين رأسها بلا ونظرت الي طفلتها وجدتها نائمه ...
نظرت إلي الحارس وقالت :هما ليه خاطفني انا عملت ليهم اي ...
الحارس :مقدرش اقولك حاجه يا مدام وكمان لو هربتك هيموتوا اهلي وانتي صعبانه عليا اوي ومش هينفع بردو اهربك ...
دراين :شكرا جدا كفايه ذوقك.معايا وانك جبت لبنتي اكل ده كفايه ...
الحارس :بس انا ممكن اساعدك ...
دارين :ازاي .
الحارس :هما دلوقتي هيسفروكي امريكا تمام علشان تقبلي البوص الكبير ...وانا هناك عندي صحاب فواحد صحبي هناك عايش هو ومراته ممكن تقعدي معاهم لحد اما تعرفي ترجعي مصر ..
دارين :بس ههرب منهم ازاي ...
الحارس :هما يا خدوكي في طائره هليكوبتر هتنزل فوق سطح بنايه خدي الورقه دي ..تناولت منه دارين الورقه ونظرت لها وقالت اي ده ..
الحارس :ده رقم الراجل صاحبي اللي هناك مراته هيا اللي هتستقبلك متخفيش والله عمري ما هأزيكي وهو راجل طيب ...عايش هو ومراته ومش هيشكوا فيكي.خالص انك هناك ...
Back..
استيقظت دراين علي صوت الحارس وهو يقول اركبي ..
نظرت له دارين بخوف وقالت :ممكن طلب ..
الحارس تنهد بضيق وقال :اتفضلي .
دراين بكسوف:ممكن اروح الحمام ..
الحارس :اتفضلي هاجي معاكي ...
دراين :ممكن اخد شنطتي معايا ...
الحارس :ليه ..
دارين :كده علشان هاخد منها حاجه ...
الحارس :خديها وخلصينا ..
دارين :حاضر .
ذهبت دارين ومعها الحارس الي المطعم الذي كان علي مقربه منهم ....سأل عن الحمام وذهبت إليه و انتظرها ..الحارس في الخارج ودخلت اخذت الملابس من حقيبتها وارتدتها والبست طفلتها اللبس الاسود وارتدت النقاب ..وأخذت الحقنه التي أعطها لها الحارس الطيب وفتحت الباب وكان الحارس مولي لها ظهره دست برقبته الحقنه وارتمي في مكانه وسألت دارين عن مخرج اخر لهذا المكان فأشار لها علي الباب الخلفي جرت دراين وهي تحمل صغيرتها  وظلت تنظر وراها الي أن جاءت أمام سياره و.......
★😍★😍★😍⁦❤️⁩★😍⁦❤️⁩⁦❤️⁩😍😍😍 😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍..
في مصر .....
في. القسم جلس مراد بمفرده داخل مكتبه وبدأ يحدث نفسه .:ازاي بس حصل ده كله ..لازم يكون إما اسر أو ياسمينا بيساعدوا الخاطف بس مستحيل ده ياسمينا خايفه علي دراين واسر بردو طب لو ياسمينا هتيجي تساعدنا ليه ...اكيد مش هما لاتنين اكيد في حد رابع في الموضوع بس مين ...
دلوقتي دارين خادوها لامريكا طب ليه يبقا في سر طب هو ليه مخدش اللي هو عاوزه منها دلوقتي ليه سافرها امريكا الموضوع اكبر من الحصول علي الأملاك ياتري في اي انا لازم اعرف كل حاجه عن شغل ادهم في الفتره اللي فاتت ...
اتصل مراد برقم وانتظر الرد ...
مراد :الو ازيك يا عز عامل اي ...
عز :الحمد لله وانت ..
مراد :كويس الحمد لله بقولك كنت عاوزك في خدمه ...
عز :اتفضل ..
مراد :عاوزك تجيب ليا كل المعلومات اللي تخص ادهم الجارحي في الشهرين اللي فاتوا والسنين اللي فاتوا كلها شغله في مصر وبره مصر  في اسرع وقت يكونوا قدامي ضروري ...
عز :تمام بكره الصبح باذن الله يكونوا عندك ..
مراد :تمام شكرا هتعبك معايا ...
عز :ولا تعب ولا حاجه . .سلام عليكم..
مراد : وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته..مع الف سلامه ..
اغلق معه الخط وامسك ذقنه الشبه ناميه وقال :كله هيتوضح بكره باذن الله وهعرف انت مين ماهو مش صعلوك زيك يجري مراد السيوفي وراه ....انا هوريكوا ....
وطلب العسكري طلب كوب قهوه ...وجلس يربط أحداثه ببعضها ...
😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
في فيلا اسر ...
دخل اسر وجد الانوار مطفئه دخل اشعل النور ولكن تفأجأ بمجرد نظره اللي داخل الفيلا ..
اسر :انت ..
علي :ايوه انا مستغرب ليه يا بشمهندس ...هو انت مفكر انك هتقدر تهزمني ده انت بتحلم ...
انا محدش يقدر يهزمني اصلا ...
اسر اسرع نحوه وتمسكه من ياقه قميصه وقال :انت ودتهاا فين يا *****.هيا عملت ليك اي يا ***..
علي بهدوء مستفز :اهدي بس كده ومتعملش فيها راجل وتشتم والا وديني وما اعبد لأكون باعتها لك حتت هيا والبنت الصغيره واعقل كده وسيب القميص ..
تركه اسر باستفزاز ..واكمل :اوعي تكون فاكر اني خايف منك او اني ضعيف لا انسا اسر بتاع زمان اللي كنت بتضحك عليه وتعرف اخبار ادهم انسا ..انا دلوقتي مسؤول عن أهله ومراته مش بتاع زمان انا مسؤول اكتر منك مستبتش ادهم في اعز ظروفه ولا سيبت مراته ...

صمود طفله ...حيث تعيش القصص. اكتشف الآن