♥صدمات♥

1.1K 30 7
                                    

اتمني يكون البارت اللي فات عجبكوا واكون قدرت اعمل حاجه ...حلوه بعد فتره الغياب دي ...بس مشوفتش حاجه ف الكومنتات تفرحني انا كده بدأت امل 🌝
الحلقه الثانيه والعشرون ....
استيقظت دارين ..في الصباح وجدت المنزل هادئا دخلت المطبخ وقامت بتحضير الافطار وذهبت لتري ما إذا كان عصام موجودا بالبيت ام لا ..
دقت باب غرفته ...ولم تجد ردا ...دقت كثيرا ولا احد يرد فقررت بعد وقت ليس بالطويل فتح الباب ...فتحت الباب وجدته ملقي علي الأرض ومغمي عليه ...صعقت مما رأت جرت نحوه مسرعه جلست ووضعت رأسه علي قدميها ...
دارين بخوف وهي تضرب بيدها علي وجهه :عصام قوم ...ف اي ...قوم اصحا..قررت الذهاب وجلب بعض الماء وضعت وساده تحت رأسه وقامت جلبت الماء ...وأخذت تفوق به ...فاق هو ولكنه لم يكن بالقدر الكافي من الاستيقاظ ...بدأ يهلوس ...
عصام :انناااا ب..بحبك يا دارين ...مش قادر ابعت عنك.ارجوكي متسبنيش ..انا ب.بحبك.
متسبنيش ارجوكي ...متعمليش زي الناس اللي كانوا ف حياتي ...انا بحبك ..مش هحب ادك ..متسبنيش ...
وأمسك يدها وبشده وفي كل كلمه كان قلبها يعتصر وتبكي ولا تعلم ماذا ستفعل ...افلتت يدها من يده ...وذهبت إلي هاتفه ووجدت رقما.يحمل اسم الدكتور ...طلبته ...واجابها شب من أنه هو ...
احمد :الو ازيك يا باشا واحشني والله عامل اي ..
دارين ؛سلام عليكم...
احمد باستغراب : وعليكم السلام ورفع الهاتف من علي أذنه ليري الاسم وجده عصام ..وضعه مره اخري وقال :هو ده مش رقم عصام  .
دارين :ايوا بس هو تعبان علشان كده اتصلت بحضرتك انا لاقيت رقمك باسم الدكتور وانا معرفش حد هنا فاتصلت بالرقم ده ...ممكن تيجي تساعدني لانه تعبان جدا ومش عارفه اعمل اي لو سمحت بس بسرعه ...
احمد :مسافه السكه واكون عند حضرتك مع السلامه ...
أغلقت معه الخط ودخلت لتراه وجدتته يغفو في ثبات عميق ...
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
علي الشاطئ...
جلست يا سمينا شارده ف الأمواج المتلاطمه التي تعلو وتهبط وكأنها تشبهها مهما علت تسقط مره اخري ...
جاءها مراد ...
مراد :يا سمينا ...
نظرت له يا سمينا ببراءه جلس جوارها ...
ونظر لها ونظرت له ثم أبعدت نظرها عنه وكأنها تعاتبه بتلك النظره ...
مراد :الامواج دي بتفكرني بيكي ...
ياسمينا :نظرت له اي كيف ذلك ..ولماذا انا ...
مراد :ايوا بيكي متستغربيش..بتفكرني بهدوءك الجميل هي اينعم مش هادئه بس شبهك جميله زيك ...فيها حاجه بتشد اي شخص ...كل الناس بتحب الأمواج ..وانتي زي الأمواج بالظبط محبوبه ...
انا بحب البحر لانه جمعني بيكي صدفه ...انا بحبك وبحب البحر وبحب اي حاجه بترتبط بيكي..
نظرت له ياسمينا بدموع وقالت :مبقاش ينفع دلوقتي الحب كان فين الحب ده من خمس سنين ....انا دلوقتي مخطوبه وهتجوز بعد شهرين ياريت تلزم حدود حضرتك معايا عن اذنك ...وتركته ولم تنتظر رده جاء اسر يحمل القهوه ...في هذا الجو البارد ...
اسر :في اي ...
مراد :مفيش ...
اسر ؛في اي يا بني انتو اتخانقتوا ولا اي ...
مراد :ايوا ...
اسر :طب احكيلي ...
قص عليه مراد ما حدث ...
اسر ؛طب وهتعمل اي ..
مراد :ولا حاجه ربنا يسعدها مع غيري طالما هي بتحبه موافقه عليه ...انا دوري كده خلص ...اما لو مكنتش موافقه انا كنت هحارب علشانها ...
اسر :انا وانت يا مراد عارفين ومش هنكدب علي بعض أن يا سمينا بتحبك بس بتكاير وبتعاند وكمان لأنها مفكره انك سببتها وانت محاولتش تقول ليها الحقيقه ...
ده السبب واللي هيصلح اللي ما بينكوا انك تقول ليها الحقيقه ...
مراد :مبقاش ينفع يا اسر هي دلوقتي مش واثقه فيا ولا حتي عاوزه تسمعني ...انا لما بقعد معاها مش بتكلم وان اتكلمت بتقولي أن هي ندمت انها حبتني ....
انا مش عارف اعمل اي ...
اسر :قول ليها الحقيقه ...
مراد :مش هقدر ...
اسر :خلاص انا هقول ليها ...
مراد :لا اوعا... انا هقول ليها كل حاجه بس ف الوقت المناسب ...
اسر. :والوقت المناسب ده امتا لما تتضيع منك خالص ..هيبقى الوقت خلاص جه ...
مراد :الخيره فيما اختاره الله وتمهل...ان الله لا يعطي رزقنا لأحد ...وكله مقدر ومكتوب سيبها علي الله ...
اسر :ونعم بالله اشرب قهوتك عقبال ما اودي ليها القهوه ...
مراد ؛تمتم ...
وترك اسر مراد ...شاردا في البحر وامواجه التي تثير ذكرياته...
💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖

صمود طفله ...حيث تعيش القصص. اكتشف الآن