Part 7

5 1 8
                                    

"Haih awak buat dulu step awal. Dah siap terus buat step tengah nanti saya guide awak untuk step akhir" Butang 'end call' ditekan dan skrin laptop dibiarkan menyala. Dengan muka bengis dia melangkah masuk ke rumah. Memang nahas Ayyin kejap lagi! Mu tengoklah nanti dia buat apa dengan jantan tu! "Mana pula lah babi ni pergi lahai"  omel Ayyin perlahan. Phone Adham yang tidak henti berdering di atas meja ruang tamu mereka dipandang lama. Tak terdetik langsung dia untuk mengangkat panggilan tersebut. Takut dia tak mampu menahan loya! "WEH JAN - ARK SAKIT ANJENK!" Kepalanya yang diketuk kuat dari belakang diurut laju. Berdesis-desis dia kerana kesakitan mula terasa. Rasa macam kebas habis kepala dia! "Kau tu menyalak serupa tapir!  Dah tak reti nak angkatkan ke apa ?!" hampir ternaik oktaf suara Adham kerana bengang dengan perangai kebudak-budakkan Ayyin. Umur dah jejak  22 tapi perangai macam budak  2 tahun 2 bulan!    "Hish kau ni! Buat aku amnesia tadi macam mana? Kau nak tanggung? Mintak kuburlah!" panas pula Ayyin dekat situ. Dia tengah sakit kepala boleh pula lelaki tu jawab call. "Hello?" Adham melabuhkan duduk di sofa bertentangan dengan Ayyin. Jejaka itu kelihatan bengang dengan perangai tak semenggah Ayyin. Sudahlah kerja dia melambak ditambah lagi dengan kerja nak melayan Ayyin. "Yeah I'm here. Baru sampai sini pagi tadi hmm oh really? I'm happy for you then sayang" Ayyin menggulingkan biji matanya. Menyampah bodoh!  Phone ditangan di lihat semula dan jarinya bergerak laju men-scroll chat demi chat. "Ah sorry princess...ikutkan aku nak jumpa kau tadi tapi kerja aku banyak. Sorry hm?" kaki disilang gaya bossy dan belakang kepala direhatkan pada kepala sofa. Matanya mengerling sekilas pada Ayyin yang leka melihat phone di tangan. Apa tegang sangat muka jantan tu? Kena reject ke apa? "No why? Hm takde pula kenapa? Kau salah orang kot sayang?" berkerut seribu dahi Adham tatkala mendengar cerita sang kekasih. Takkan lah adik dia buat benda jijik macam tu sekali? "Ah aku rasa -"

"Bro sorry for disturbing your fake ass conversation but we have another important thing to be settled right now" teguran keras dari belakang cukup membuatkan Adham kenal akan gerangan itu. Phone di tangan digenggam kemas sebelum rahang diketap kuat. Anak matanya mengerling ke arah Ayyin yang sedang bersiap-siap ingin bangun dari duduk. Kepala disengetkan ke kiri dengan anak mata statik memandang frame di dinding. "Sure,can you wait for some little minutes dickhead? I'm sure you can" gerangan yang berada di belakang Adham berdecit kasar. Dengan perasaan menyampah dia bergerak pergi dari situ diikuti dengan Ayyin. "Bullshit man!  Penting kan sangat betina murah tu! Baka !" Ayyin menepuk perlahan bahu lelaki tinggi lampai itu. "Sabarlah bro. Kau macam tak tahu Ad tu kalau dah sayang memang sayang habis" Dengusan separa kuat terhasil dari mulut lelaki tampan itu. "Masalahnya sayang dia tu tak kena orang!"

"Eh wakanda? Kau dah balik?"

"WAKANDA KEPALA BAPAK LU ANJENK! Aku Wazriey! WAZRIEY!" Alex tertawa kuat apabila melihat Wazriey atau lebih senang dipanggil Waz atau Riey sudah koyak. Nampak sangat lelaki itu fed up terhadap nama panggilan yang paling cantik dan unik dia berikan. Wakanda. Isn't that sound unique like hell? Muahahahah "Sorry wakanda. Nama tu terlalu unik sampaikan it's hard for me to stop calling you wakanda pft" Ayyin hanya mampu mengangkat bahu tanda dia tidak masuk campur akan hal ini. Waz meraup wajahnya yang memerah. Bukan merah menahan malu tetapi merah menahan marah!  Alex dengan perangai bangang dia memang tak pernah berpisah! Alex mengerling sekilas wajah merah padam Wazriey. Lelaki itu kelihatan kusut semacam. Mungkinkah Wazriey sudah mendengar perbualan telephone Adham dengan perempuan itu? Sebab tu lelaki tu bengang semacam? "Kau kenapa? Kusut mengalahkan muhyidin lah kau ni" dinding di sebelah kirinya dijadikan tempat bersandar. Ayyin mengambil peluang itu untuk bercangkung sahaja. Malas nak bersandar gaya berlagak macam mana Alex buat. Wazriey menguak rambut depannya ke belakang. Wajah tertekan ditayang kepada dua sahabatnya. "Huh aku stress" keluh Wazriey lemah. Matanya dipejam seketika dengan keluhan nafas pendek. Jelas menunjukkan dia sedang menahan sesuatu. Alex menggigit lidahnya dengan hujung gigi. Anak matanya jatuh memandang kasut Wazriey lama. "Sebab perempuan tu ke?" terangkat kepala Ayyin tatkala mendengar perkataan perempuan yang terkeluar dari mulut Alex. Tangannya naik menongkat dagu dan siku direbahkan pada lutut untuk menampung dagunya. "Itu satu!  Lagi satu kau tahu tak Carex group dah bangkit balik? Eh babi betul anak anjing tu kau tau? Habis dia sapu semua Lamborghini aku! Fikir murah ke setan?! Aku siap gadai koleksi superbike aku semata nak kumpul Lamborghini tu semua!" terkebil Alex di situ mendengar luahan agak tak mesra didengar oleh mereka. Really nigga ? Kereta je? Itu je? Memang -

"Minta kena santau ke hawau? Itu je masalah dia sampai muka kusut tertekan nak mampus mengalahkan perdana menteri?" ujar Alex mendatar. Ayyin yang mencangkung sedari tadi sambil menongkat dagu hanya mampu tersenyum kecil. "Kau ni sengaja menukar topik asal. Nak kena santau betul-betul ke?" tertelan air liur Alex dan Wazriey bila mendengar suara lembhiut Ayyin. Ayyin kalau dah cakap lembut nak mati tu tandanya lelaki itu sedang menahan barannya. Sebab tu mereka rela kalau Ayyin bercakap kasar dengan mereka daripada lembut yang hanya mampu mendatangkan rasa takut pada mereka. "Ehem aku - aku gurau je" belakang leher digaru perlahan. Rasa menyesal pula sebab bergurau macam tu sekali. Kan Ayyin dah marah hm. "Kau ni memang hanjenk betul hanjenk!" sembur Alex tepat pada telinga kiri Wazriey. Pantas telinga kirinya digosok laju. Muka selamba Alex dijeling tajam. "Ahli neraka betul kau ni! Sesuka hati nak kata ciptaan tuhan tuhan tu hanjenk!"

Li'anWhere stories live. Discover now