Part 8

5 1 7
                                    

"Kalau solat pun tunggang-langgang,wudhu pun tak reti nak ambik apatah lagi nak ucap kalimah syahadah baru sekarang ingat nak sebut Tuhan?"

ZZAP!

Ayyin yang mencangkung segera berdiri tegak.  Cuping telinga kiri di usap perlahan. "Hm bagusnya. Dunia hampir kiamat bila ustaz Adham bagi ceramah mukadimat" sindirnya dengan senyuman senget. Wazriey dan Alex hanya berdehem perlahan dan menoleh memandang ke arah Adham yang sedang membawa sekeping fail hitam di tangan kanannya. "Jadah apa kau bawak tu bro?  Surat kahwin heh?"

"Kahwin kepala jubo kau ! Surat cinta untuk Starla. Ada nampak Starla? Aku nak bagi dekat dia" sengaja Adham buat loyar buruk petang-petang ni. Ayyin dan Alex memandang satu sama lain manakala Wazriey memandang Adham atas bawah. Risau kalau-kalau lelaki tu kena pukul dekat mana-mana ke sampai wayar otaknya tercabut. "Kau waras ke tak ni? Ke sewel? Nak aku call 911?" terangkat kening Alex melihat perangai Adham yang lain macam. Batang hidungnya diurut perlahan. Sejak bila Adham pandai buat loyar buruk ? "Hm bttt please"

"Bttt? Natang apa bttt? Lgbt aku tahulah" tepi kepala digaru perlahan. Adham menggulingkan bebola matanya. Menyampahnya ada kawan bengap macam ni sekali. Nafas ditarik panjang dan fail tadi dihulur kepada Ayyin. "Stok dadah korang tu dah masuk sempadan Thai. Congratulations lah heh" Membulat mata Wazriey dan Alex. Seriuslah dadah dorang dah berjaya tembus sempadan Thai? Wahh ini mesti diraikan! Adham berpeluk tubuh. "Kau tahu...aku malas nak handle benda haram ni so memandangkan kau dah balik sini silalah ambik kerja bodoh kau tu balik ye?" jeling Adham pada Wazriey. Jelas ayatnya tadi memang benar-benar menyindir Wazriey yang sedang terciduk. Bibir dimuncungkan ke depan. "Sikit-sikit sindir!  Sikit-sikit sindir! Ingat kita takde perasaan ke? Kita ada perasaan lah hmph!" Alex tayang muka jijik. Ayyin yang pegang fail sedari tadi sudah menggulungkan fail tersebut tanpa sedar. Adham berdecit halus. Wazriey memang minta kaki ke? Atau tangan?

"Hehe sorry lah gurau je hm"

"Gurau pun...MACAM BABI! ITU BUKAN GURAU SETAN!  ITU NAMANYA MINTA KENA BELASAH!"

"Lu fikir benda ni guro? Guro lu tu buat wa nak tetak,tetak,tetak kepala lu,dada lu dengan leher lu sampai lunyai!"

"Gurau pun takyah gitu. Mengalahkan sajat tetan"

....................................................
Sowi lama x updt hehe busy dgn sekolah ☻︎☀︎︎

Li'anWhere stories live. Discover now