entah mana silap, masa aku berjalan tangan aku terkena gelas dihujung meja. gelas jatuh dan pecah. laju aku angkat kepala dan tengok Jaehyun.
" benda boleh bincang elok-elok kan? yang awak nak pecahkan gelas kenapa? " dahi dia berkerut tanda dia marah.
aku dah agak dia akan cakap macam tu. tengah keadaan pula tegang sekarang. yaa kitaorang bergaduh. and of course lah sebab yang sama.
sebab perempuan tu.
awal tu aku cuba nak berbincang benda ni baik-baik. elak nak bergaduh macam ni. tapi bilanya kitaorang pernah berbincang baik-baik kan. nak-nak pula benda ni relate dengan perempuan tu. memang end up kitaorang akan bergaduh juga. kaca yang berteraburan atas lantai aku biarkan.
" awak memang buta... atau saja butakan diri sendiri sebab dah suka perempuan tu? " aku peluh tubuh dan pusing hadap Jaehyun.
" apa yang aw— "
" saya malas nak explain. awak sendiri faham maksud saya " aku dongak sikit kepala bila Jaehyun berdiri betul-betul depan aku. dah aku cakap macam tu, dia diam sekejap.
" kita tengah bincang pasal Ika nak duduk mana kan. apa kena mengena pulak yang saya suka dia? "
" ada kena mengena. saya nak dia duduk tempat lain, bukan rumah ni "
" ini rumah saya. saya nak Ika duduk sini "
kali ni aku pula yang diam. cuba nak stabilkan nafas aku yang rasa susah nak hembus.
" awak boleh tak cuba sekali je faham saya? "
" sekarang ni saya cuba nak faham awak lah "
" then kenapa awak tak boleh nak ikut apa yang saya cakap? saya cuma nak Ika duduk tempat lain "
" fine! kalau macam tu bagi saya sebab. sebab kenapa awak tak nak dia duduk sini "
aku rasa limit sabar aku dah habis. dia ni memang tak faham and tak nak faham aku langsung. aku tolak Jaehyun supaya beri aku laluan untuk ke katil.
rambut aku serabutkan.
apa...
apa yang perempuan ni dah buat kat laki aku sampai dia jadi macam ni? banyak benda yang main dalam fikiran aku buatkan aku tak boleh nak duduk diam.
nak bernafas pun susah.
" saya nak seb—
" sebab dia menggedik dengan awak! dia menggatal dengan awak depan saya! awak faham tak depan saya!!? semua kerja dalam rumah ni semua dia buat. cara dia, gaya dia tak ubah langsung macam dia isteri awak. bila saya marah perempuan tu, awak akan backup dia. semua benda yang saya buat semua tak kena dekat mata awak! dia buat apa semua awak puji. sekarang ni saya ke dia isteri awak!? "
" Nurul, listen to me "
" no!! you listen to me!!! " aku tunding jari dekat Jaehyun.
—
YOU ARE READING
[✔] ʙᴇ ǫᴜɪᴇᴛ ᴅᴏɴᴛ ᴄʀʏ 2
Short Story" ᴀᴋᴀᴋ ʙᴀɢɪ ʟᴀʜ ᴀʙᴀɴɢ ᴊᴀᴇʜʏᴜɴ ᴅᴇᴋᴀᴛ ɪᴋᴀ " " ᴋᴀᴛ ᴍᴀᴛᴀ ᴅɪᴀ ʜᴀɴʏᴀ ᴀᴅᴀ ʟᴀᴋɪ ᴋᴀᴜ. ᴅɪᴀ ᴅᴀʜ ᴛᴀᴋ ᴛᴇɴɢᴏᴋ ʟᴀᴋɪ ʟᴀɪɴ " " ʙᴀʟɪᴋ-ʙᴀʟɪᴋ sᴀʏᴀ ᴛᴇɴɢᴏᴋ ɪᴋᴀ ʏᴀɴɢ ʙᴀɪᴋ ᴅᴀʀɪ ᴀᴡᴀᴋ " sᴛᴀʀᴛ : 𝟶𝟺𝟶𝟿𝟸𝟶 ᴇɴᴅ : 040321 ©ʏᴇᴏʀᴇᴏʙᴜɴ-