08

1.1K 162 42
                                    

" kau ada no Johnny? aku dah lama tak contact dia sejak habis sekolah " soal Yoongi sambil sambut huluran aku. aku angguk sebelum labuhkan punggung depan dia.

" aku pun haritu lost contact dengan dia. lepastu jumpa dia kat kampung "

" nasib baik lah jumpa kat kampung "

" itu lah " sekali lagi aku angguk.

ohh sebelum lupa, Yoongi. member sekolah aku and Johnny. terkejut aku bila dia datang tadi. yee lah lepas habis sekolah terus dia menghilang. dengan no phone dia pun tak de siapa simpan. group kelas pula dia dah keluar awal. ni tiba-tiba muncul balik.

" kau dah kahwin? " mata Yoongi jatuh pada jari manis aku. tak tahu kenapa, aku pun cepat-cepat tarik tangan aku dan sorok bawah meja.

" dah "

" hmm... melepas " senyuman aku mati bila dengar dia cakap macam tu. tak bukan apa, Yoongi ni bukan jenis nak melawak bila cakap apa-apa. semua benda yang dia cakap, memang dia betul-betul maksudkan. elak nak fikir banyak, aku pun soal dia balik.

" kau? "

" aku... bakal. lagi dua minggu macam tu. itu yang aku datang sini nak beli bunga. tak sangka pulak ni kedai kau " aku pun ohh je lah dengan kata-kata Yoongi.

rasa kelakar pula tahu yang semua dah nak kahwin. teringat balik zaman hingusan dulu. aku rasa orang tengok pun, tak jadi nak ambil jadi menantu. sekarang semua bukan main hensem.

" nah " dari belakang Hanis datang and letak gubahah bunga yang ditempah Yoongi. aku baru tahu yang tempah bunga banyak-banyak, yang Hanis buat sorang haritu tu Yoongi lah yang tempah.

" aku tak sangka kau ada bakat nak gubah bunga macam ni " Yoongi bangun. gubahan bunga yang Hanis letak atas meja dia usya satu-satu. dah dia bangun tu aku pun bangun sekali. ingat nak bagi dia tengok dulu semua bunga ni sementara aku nak pergi dekat Hanis yang berdiri kat kaunter tapi laju Yoongi halang jalan aku. bunga diambil dan dia hampiri aku dan tengok aku lama. aku pun macam jadi blur sekejap.

" kenapa? " aku soal dia tapi dia diam. makin aku kebelakang, makin dia dekat. sebab tak selesa, aku pun tolak bunga yang dia pegang buatkan dia kebelakang. sengihan dia beri kat aku sebelum dia duduk semula.

" saja... nak tengok reaksi kau. aku nak buat macam tu kat bakal isteri aku esok "

aku tak jawab apa sebab jantung berdegup laju. yee lah punya dekat dia datang kat aku sampai aku tahan nafas. mata aku pulak tak lepas tengok mata dia.

" aku rasa semua dah okay cuma aku nak kau tambah bunga lagi sikit je "

aku angguk laju dan menapak ke kaunter depan. sampai depan Hanis tu baru aku boleh hembus nafas. toleh sekilas tengok Yoongi, kut dia ada kat belakang aku ke lepastu aku tarik dan hembus nafas berulang kali. Hanis dah pandang aku pelik.

" Hanis tolong- "

" kejap Hanis kira ni dulu lepastu Hanis tambah bunga " dia senyum kat aku sekilas sebelum sambung kira. sekali lagi aku toleh tengok Yoongi. meremang terus bulu roma bila Yoongi angkat kepala tengok aku. cepat-cepat aku tengok depan balik. sumpah ni bukan Yoongi yang dulu aku kenal.

" akak okay ke? " tangan aku dipegang erat. aku angguk laju lepastu sengih.

" ohh akak, tadi abang Jaehyun datang " dengar je Hanis cakap Jaehyun tu, terus mata aku membulat. Jaehyun datang sini?

" abang Jaehyun? " aku tanya balik. kut dia silap tengok ke kan.

" ha'ah, baru je dalam 2 ke 3 minit macam tu. baru je buka pintu lepastu keluar balik "

" akak tak perasan pun? "

" akak tengah sembang dengan dia tu " Hanis juih mulut dekat Yoongi di belakang.

aku angguk beberapa kali. tipu lah kalau aku cakap aku tak pelik Jaehyun datang sini kan. bukan apa, dia cuma akan datang sini bila dia dah mesej or bagitahu awal-awal kat rumah. nak buat suprise tiba-tiba tu memang tak lah.

ke dia nak berbaik semula dengan aku tak? yee lah semalam aku masak dia tak makan kan. okay stop buat andaian sendiri, maybe aku patut mesej dia tanya kut.

°°

[✔] ʙᴇ ǫᴜɪᴇᴛ ᴅᴏɴᴛ ᴄʀʏ 2Where stories live. Discover now