" apa? " aku jongket kedua kening kat Jaehyun. dari tadi lepas ambik aku dekat kedai sampailah sekarang dekat kedai makan pun dia still diam and usya aku.
" tak de apa-apa nak bagitahu saya? " tangan dia silang. pandangan marah dia still tayang kat aku. jujur aku takut tapi aku cuba tepis takut aku sebab aku rasa aku tak buat benda salah.
" tak de " aku senyum nipis pada waiter yang hampiri kami. terus aku hirup air milo yang baru sampai. lain pula Jaehyun yang tak lepas lagi pandang aku.
" kalau tak nak minum or makan, kita balik " aku balas pandangan dia pula.
" apa dia buat kat kedai awak? "
" siapa? " saja aku tanya siapa sedangkan aku tahu dia maksudkan Yoongi.
" lelaki tadi "
" ohh dia tu, dia datang beli bunga lah. awak sendiri nampak dia keluar tadi sambil pegang bunga kan? " jawab aku selamba.
" beli bunga je? "
aku angguk laju.
" then kenapa awak bagi phone dekat dia? "
aku terkelu sekejap. Jaehyun nampak?
kalau dia nampak aku bagi phone kat Yoongi, kira dah lama lah dia usya aku kan? aku makan dengan Yoongi tadi pun mestilah dia nampak kan?
" dia minta no saya " roti strawberi aku sumbat dalam mulut. sambil kunyah tu aku perhati sekeliling kedai sebab tak nak tengok Jaehyun lama.
" perlu? "
" yaa perlu "
Jaehyun kemam bibir. dia hembus nafas dengan mata tertutup. maybe tahap sabar dia dah habis kut. aku baru nak hirup air, lantas Jaehyun bangun. so aku pun dongak tengok dia. dia tak bersuara pun but aku faham yang dia nak blah. cepat-cepat aku habiskan roti sebelum follow dia dari belakang.
sementara dia bayar tu (?) aku pun keluar kedai and tunggu dalam kereta. betulkan kedudukan sekejap sebelum aku keluarkan phone dari beg. contact Yoongi dicari and aku hantar no phone Johnny melalui whatsapp. bila Jaehyun masuk kereta je, terus aku masukkan phone dalam beg semula. dia tengok aku sekilas and then hidupkan enjin kereta.
" saya nak phone awak "
" nak buat apa? " dahi aku berkerut. dah dia mula lah nak buat perangai semalam.
" bagi je "
" bagitahu awak nak buat apa dulu " aku pegang beg aku kuat bila Jaehyun tarik. tapi dah nama pun lelaki kan, kau lawan pun kau still kalah. terlepas beg yang aku pegang. phone aku dia keluarkan.
" password? "
beg aku dihulur semula. aku tengok Jaehyun sekilas sebelum angkat bahu. tak tipu, aku lega gila bila dah letak password kat phone semalam. so tak de lah dia nak main buka je phone aku.
" tak bagitahu tak pe. phone awak saya pegang " aku acah macam tak dengar tapi dari ekor mata aku tengok juga phone aku yang dia masukkan dalam poket seluar. ingat nak cuba belagak tenang but duduk tak lama pun, Jaehyun pun tak sempat undur kereta, aku halang dia.
aku diam sekejap. otak tengah fikir ayat yang patut aku keluar. Jaehyun pula dah pandang aku lama.
" saya nak phone saya " aku rasa daripada nak susun ayat, baik aku straight je terus. mana nak tahu dapat phone aku balik ke kan.
" no, selagi awak tak bagitahu password "
aku mengeluh.
" tak de apa yang awak nak tengok dalam tu "
" kalau tak de apa bagi je lah password " Jaehyun sandarkan diri pada seat kereta.
" fine! awak pun bagi phone awak. kira tak adil lah kan awak check phone saya je "
tak cakap banyak, Jaehyun hulur pula phone dia kata aku. seriously aku tak expect benda ni. aku ingat dia tak bagi and akan mengalah lepastu bagi balik phone aku. tak sangka pula senang je dia nak bagi phone dia.
" saya...
" hmm? "
" saya tak suka awak tengok phone saya. phone saya privacy saya. saya pelik apa benda yang awak nak tengok sangat dalam phone saya? " aku bersuara perlahan. nak dia faham apa benda yang aku nak cakap. aku hope sangat kali ni dia bagi.
" saya tak suka awak save no laki lain "
" lelaki lain apa pulak? lelaki dalam contact saya cuma awak, Haechan dengan Johnny je kan? "
" lelaki tadi? "
" dia cuma kawan sekolah saya. kitaorang dah lama tak jumpa lepas habis sekolah so bila tiba-tiba jumpa macam ni of course dia minta no phone saya "
tiba-tiba Jaehyun diam. aku pun tak balas apa sebab tunggu respon dari dia. tak lama lepastu, dia tengok aku sekilas and then undur kereta. aku kat sini jangan kata apa sebab dah pasrah gila tahu yang dia still lagi tak bagi phone aku.
°°
anyone nak double update? ☁
YOU ARE READING
[✔] ʙᴇ ǫᴜɪᴇᴛ ᴅᴏɴᴛ ᴄʀʏ 2
Short Story" ᴀᴋᴀᴋ ʙᴀɢɪ ʟᴀʜ ᴀʙᴀɴɢ ᴊᴀᴇʜʏᴜɴ ᴅᴇᴋᴀᴛ ɪᴋᴀ " " ᴋᴀᴛ ᴍᴀᴛᴀ ᴅɪᴀ ʜᴀɴʏᴀ ᴀᴅᴀ ʟᴀᴋɪ ᴋᴀᴜ. ᴅɪᴀ ᴅᴀʜ ᴛᴀᴋ ᴛᴇɴɢᴏᴋ ʟᴀᴋɪ ʟᴀɪɴ " " ʙᴀʟɪᴋ-ʙᴀʟɪᴋ sᴀʏᴀ ᴛᴇɴɢᴏᴋ ɪᴋᴀ ʏᴀɴɢ ʙᴀɪᴋ ᴅᴀʀɪ ᴀᴡᴀᴋ " sᴛᴀʀᴛ : 𝟶𝟺𝟶𝟿𝟸𝟶 ᴇɴᴅ : 040321 ©ʏᴇᴏʀᴇᴏʙᴜɴ-