Peperiksaan akhir berlangsung selama dua minggu. Hari ini sudah hari ke 11.Tiga hari lagi peperiksaan akan tamat sepenuhnya.
Aidan menghantar ku pulang tengahari ni kerana kereta ku masuk bengkel.
Satu kereta Porsche Cayenne bewarna merah di tepi rumah Idlan. Aku hanya memandang sepi.
Setakat ini tidak ada kawan Idlan yang pernah menggunakan kereta ini. Aku bingkas menyalam Aidan.
Keretanya sudah jauh meninggalkan aku.
"Uishhh..plat nombor luar negara ni.."
Aku meneliti kereta misteri itu.Warna dan tulisan plat memang sangat asing iaitu bewarna biru putih. Jarang sekali aku melihat di sekitar sini.
Aku buka tombol pintu utama rumah dengan perlahan. Sayup sayup terdengar gelak ketawa kuat di bahagian ruang tamu.
Aku mengintip dari tepi.Idlan rancak bercerita dengan satu figura misteri di depanya.
"Eh?!Pompuan tu cam aku kenal??"
"Laaaaa dia lagi.Apahal dok mesra sangat ngan Idlan.."
Aku baru teringat kejadian beberapa bulan lalu aku pernah melihat dia dan Idlan sembang di restoran semasa aku jalan dengan Zara.
Mataku membuntang besar melihat wanita itu memeluk erat pinggang Idlan sambil ketawa riang.
"Shitt!!|€€{^}%{#]%]!!!}#%*]*!!"
Bermacam cacian keluar dari mulutku.Aku sangat cemburu yang teramat melihat keakraban mereka.
'Huh!'
Aku hanya buat tidak tahu dan limpas ke arah mereka berdua.
"Alana?bila lagi balik?"
Idlan mengekori ku dari belakang tetapi langkahku semakin laju ke tangga.
"Hei!"
Idlan menyambar tanganku dengan kasar.
"Woi apa ni.Lepas lah!"
"Kenapa gadis comel ni marah2?ada pape ke kat sekolah tadi?"
Dia menarik badanku.Tangan kiri Idlan mengusap lembut pipi gebu ku.
Sentuhan tangannya sangat mengasyikkan . Sampai kemarahan tadi sudah hilang sekelip mata.
Mataku tertutup rapat menikmati sentuhannya. Tak semena mena kaki ku menjadi lemah semacam.
Aku menarik tangan kiri Idlan dengan perlahan. Tanpa basa basi aku masukkan jarinya ke dalam mulutku.
Aku menghisap lembut jarinya.Aku kucup dengan lembut. Mataku curi curi pandang reaksi Idlan.
"A..Alana?"
Nafasnya kedengaran berat melihat aksi nakalku. Aku merasa Idlan betul-betul terangsang kerana tangan kanan sudah meraba punggung ku.
"Yuhuuuu...Harith."
Aktiviti kami terhenti apabila wanita tadi berjalan ke arah kami. Idlan melepaskan sentuhannya di punggung ku.
"Damnnnn bish!aku baru nak manja ngan Idlan.Tiber kau datang ganggu."
Aku menjauhkan sedikit jarakku dari Idlan. Wanita itu tersenyum manis melihat aku.
"Ni ke gadis yang selalu disebut-sebut oleh Harith."
Idlan hanya berdehem kuat melihat tingkah lakunya.
"What do you think??"
"She's cute!"
"Btw Alana,nama i Mila."
Aku membalas sapaan tangannya sambil tersenyum nipis.
"Nanti kita sembang lebih yah Alana!"
Satu kenyitan mata dari Mila ke aku.Kening ku terjungkit sebelah melihat kerenah dia.
"Dah dua jam aku disini.Aku kira nak pulang dulu lah."
Idlan mengekori Mila sehingga ke luar pintu.Aku terus naik ke atas tanpa memperdulikan panggilan dari Idlan.
💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕
"Bila kau nak bawa dia jumpa yang lain?"
"Sekejap lagi lah."
"Kau dah janji nak bawa dia jumpa kami dah dekat berapa tahun ni."
"Aku tau tapi dia belum belajar..kerja pun belum.Soon aku bawa jumpa dia.aku belum sedia lagi."
"Asal excited sangat ke dorang?"
"Yelah yang dua tu dah excited sangat.."
"I will see you soon Mila."
'.............'
💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕
Aku baru sahaja selesai study malam. Selepas selesai packing alat tulis aku terus baring ke katil.
Baru sahaja aku hendak melelapkan mata,bunyi notifications whatsapp berbunyi dari telefon ku.
"Naughty lah babygirl abang ni.."
"Nanti buat lagi gitu yee..abang suka sangat2..😈 goodnight my baby.♥️😘"
Aku tersenyum puas melihat noti dari Idlan.
EHH???
Aku menekup muka ku yang merona merah.
"Asal aku buat gituuuuu alahai malunya..."
Mmmmmmmmm hot and spicy bab ni..
Vote eh gais🥰😘
YOU ARE READING
Dangerous Distance
Romance" Are you sure Mr Harith?" "Yes puan.." "Once kamu sign paper ni,segala keperluan budak tu sudah menjadi tanggungjawab atas nama kamu tau.." "I know...saya dah lama teringin nak ada adik perempuan..."