CHAPTER 11

10.3K 58 0
                                    

Aku telah sampai di rumah. Kereta Idlan sudah tersedia parking di garaj.

Aku menghela nafasku dengan panjang. Aku harus menyediakan diri sebelum menghadap dia.

Aku mencari Idlan merata tempat tapi tidak ada. Hanya satu tempat lagi yang belum aku periksa. Iaitu bilik bacaan milik Idlan.

Idlan sedang menyibukkan dirinya dengan membaca buku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Idlan sedang menyibukkan dirinya dengan membaca buku. Aku tergetar getar menghampiri dia.

"Idlan."

Dia justeru tidak mengendahkan panggilan aku.

"Abang...?"

"Apa kau nak?!"

"Aku nak minta maaf sebab rahsiakan perkara ni.."

"Sampai hati kau tipu aku Alana??????"

Idlan mendekati aku. Aku tidak sanggup menatap mukanya. Aku tau dia sangat marah.

"Setahun lebih?!Are you fcking serious????Patutlah kau jarang layan aku dah."

"Kau dah buat ke benda jijik tu ngan dia??"

"Ha?Woi aku sibuk belajar.Ko pehal nak tuduh aku buat gitu ngan dia!"

"Dia kiss kau peluk semacam.Jadi??!"

"Yang kau nak marah apahal??"

"Sebab aku cintakan kau."

Ungkapan Idlan membuatkan aku terkedu.

"Aku sayang kau lebih dari seorang adik."

"You broke my heart Alana.."

Idlan meninggalkan aku keseorangan di bilik. Aku terduduk. "Idlan sayang aku?"

Aku berdebat dengan hatiku sendiri.

Aku tidak mahu menganggu Idlan sekarang dia mungkin sedang menenangkan jiwa raganya.

•••••••••••

Sudah hampir dua minggu Idlan tidak melayani aku.Malah kemarahan nya semakin membuak.

Semua yang aku buat tidak sesuai dimatanya. Aku masak dia tidak makan. Malah dibuang pula rezeki itu.

Aku menjadi tertekan.Ditambahkan pula assigment yang berlambak.

Niatku sekarang untuk mendapatkan kembali kepercayaan Idlan.

Tetapi dia seperti sudah berputus asa dengan ku.Egonya tinggi melangit.

Aku selesai menyiapkan sarapan pagi.

Dangerous Distance Where stories live. Discover now