CHAPTER 5

12.8K 64 1
                                    

Sudah sekitar dua minggu karnival sukan Forel High School diadakan. Akmal,Isaac dan Hakim menyertai pertandingan lumba lari,lompat jauh manakala Dhia serta Zara pula turut serta menjadi Cheerleader.

Aku sebenarnya ingin ikut tetapi guru kelasku menyuruh menjaga koperasi sepanjang karnival ini. Aku ditugaskan menjual makanan dan minuman untuk para pelajar luar:

"Hi sayang.."

"Argh shit lelaki tu lagi...."

Sejak dari minggu lalu ,ada satu pelajar lelaki Meadowlands High School di bandar sebelah bernama Helmy sering mengunjungi koperasi untuk membeli makanan.

Tetapi niatnya yang sebenar adalah untuk bertemu denganku.Aku jenis yang sangat rajin workout,oleh itu sangat terselah kemontokkan payudara dan bontotku.

Sebenarnya ia menjadi santapan mata keranjang kepada lelaki lain di Forel High School. Termasuklah jejaka bernama Helmy ini.

Buat pengetahuan semua badan Alana Meisie berbentuk Hourglass dan curvy ala ala Sandra Bullock😘💕

Sememangnya ramai gadis lain agak cemburu dengan badan ideal ku.

Akmal pernah memberitahu bahawa Helmy sering menjadi bahan gossip pelajar lain kerana sifat fuckboy nya itu. Dia memang agak terkenal dikalangan pelajar perempuan.

"Helmy janganlah.."

Aku merintih perlahan apabila dia memelukku dari belakang.

"Harum bau kau ni sayang.."

Aku menepis tangannya tetapi dengan cepat dia menyandarkan tubuhku ke dinding dengan senyuman meleret.

Aku meronta sehabis mungkin tetapi apakan daya tenaga lelakinya lebih kuat dari aku.Aku menjerit kuat supaya sesiapa boleh menolongnya di saat ini.

Dushh!!

Aidan meluru ke arah kami berdua dan tangannya melayang ke muka Helmy sehingga berdarah. Bunyi pergaduhan yang kuat telah menarik perhatian pelajar lain.

Dalam beberapa minit sahaja Cikgu Kamarul selaku guru disiplin berlari ke arah kami bertiga.

"Hei asal gaduh ni??!"

Dengan bantuan pelajar lain pergaduhan Aidan dan Helmy dapat dileraikan.Apabila Cikgu Kamarul bertanya mereka berdua diam tak berkutik.

Aidan sudah berlalu pergi tanpa berbicara. Aku mengekorinya dari belakang. Aku melihat muka Aidan sudah merah padam menahan marah.

"Aidan..tunggu!"

Banyak kali aku cuba memanggil Aidan tetapi dia tidak mengendahkan aku.Malah langkahnya semakin laju ke arah blok belakang sekolah.

Aku merasa geram terus aku berlari laju ke arahnya tetapi ada satu lubang kecil di lantai sehingga aku jatuh terpelecok.

Aku mengerang kesakitan.Aidan menyedari jeritan ku,lantas dia berlari mendapatkan ku yang terduduk di lantai.

Dia mencempung tubuhku ke bilik kesihatan yang berada di tingkat satu. Apabila dibuka tiada kelibat sesiapa.Mungkin ajk  yang bertugas berada di padang sekarang ini.

Aidan menyuruhku untuk duduk di katil pesakit. Tak lama kemudian dia datang membawa peti kecemasan dan duduk melutut di depanku.

♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

Aku membuka kasut platform yang dipakai oleh Alana. Aku cuci luka yang berdarah di sekitar buku lalinya dengan cecair anteseptik dettol. Kemudian aku menyapu krim luka dan dibalut dengan kapas.

"Ada lagi sakit?"

Alana seperti teragak agak hendak bercakap tetapi dia dengan perlahan menaikkan gaun yang dipakainya sehingga ke paha.
Tertera satu kesan lebam di lutut kirinya.

Nafasku menjadi tidak teratur apabila melihat  paha gebu putih dan mulus Alana. Ditambahkan pula gaun yang dia pakai jenis melekat di tubuh badannya.

"Waduh..seksi betul kau ni Alana.."

Aku mengosok kesan lebam di lututnya. Kemudian tanganku merayap ke paha Alana . Dia agak terkejut melihat reaksiku tetapi dia diam hanya memandang ke arah lain.

"Sory Alana..I didn't mean to touch you.."

"Nanti aku panggil bff kau yang lain. Aku pergi dulu.Tc..."

Aku meninggalkan Alana yang terpinga pinga sendirian. Aku tidak berniat hendak menyentuh lebih kerana mungkin dia tidak suka dengan perbuatan ku.

Aku pernah bertanya teman rapatnya adakah Alana mempunyai pasangan hidup tetapi mereka dengan bersungguh-sungguh mengatakan tiada.

Lagipun selama lima bulan aku menjadi pelajar disini ,aku tidak pernah melihat dia berjumpa dengan pelajar lelaki lain.

Mungkin sekarang ini peluangku merebut hati gadis bernama Alana Meisie?

Mungkin sekarang ini peluangku merebut hati gadis bernama Alana Meisie?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Dangerous Distance Where stories live. Discover now