Aku membelek kotak yang berisi set pakaian dalam bewarna merah jambu. Hadiah khas m dari Zara.
Katanya dapat membuat hubunganku dengan Idlan makin intim. Cehhhwahhhhhhh🤣
Tapi memang cantik.Bab-bab gini Zara pandai pilih.
Sebenarnya hadiah ini adalah tanda minta maaf Zara tak dapat balik celebrate befdayku minggu lepas.
Contoh- contoh sahabat baik sanggup balik ke sini sebab nak hantar hadiah.😘
"Hehehe tunggu yah Idlan..aku pakai ni kat umah.."
Tersengih sendirian aku di bilik sampai tidak menyedari satu pekerjaku masuk ke dalam.
Perlahan-lahan dia mendekati aku"BOOM!!" Dia menyergah aku dengan jeritan kuat dari belakang.
"Eh mak kau jatuh!Rina!!" Aku mencubit lengan dia.Kus semangat..nasib tak gugur ke lantai.
Aku dah masak dengan perangai dia ni.Satu hari memang tak sah mengusik orang.
" Hehe sory Kak Ana ganggu..tapi kami tak cukup tangan nak handle bakeri..kalau tak keberatan kakak boleh tak hantar pesanan yang customer order?"
"Tak banyak ada tiga je.." Rina mengambil resit yang telah ditempah oleh pelanggan.
"Oklah biar saya hantar.."
Aku mengambil kotak yang disusun di kaunter lalu diletakkan di dalam kereta.
🎂🍰🍧🥧🍮🍩🍪🛍🎁
"Okey two done..one left.."
Kereta ku memasuki perkarangan Spark Avenue.
"Bro's Shop..ah ni la kali.." Ujarku secara perlahan. Aku memarkir kereta yang tidak jauh dari lokasi kedai itu.
Kedua tanganku penuh membawa dessert yang diorder.
Aku menapak di depan kedai, terdapat papan tanda digantung yang bertulis CLOSED.
"Aikk..tutup ka??" Aku cuba melihat dari luar tingkap tetapi langsung tiada kelibat sesiapa.
"Sis Alana kan?" Sampuk suara seorang gadis dari belakang. "Ah iya..saya nak hantar makanan ni tapi tutup lah.."
"Eh tak berkunci tu..masuk je sis..." Gadis itu mempelawa aku masuk ke dalam.
"Ah mana saya nak bagi ni?"
"Oh!Actually ada bos saya..Sis pegi je palingggg hujung..ada satu pintu putih..Sis masuk je ada bos tu.."
"Oraitt..." Aku terus berlalu ke hujung ruang itu.Terdapat satu pintu yang terbuka sedikit.
Aku mengetuk dulu pintu baru masuk.
Seorang lelaki membelakangi aku sambil berbual di gagang telefon."Aishhhh tak nampak ke aku kat sini.." Aku berdehem kuat.
Serta merta dia pusing.Aku terus melemparkan senyuman manis. "Encik ke yang pesan..?"
Entah mengapa suasana menjadi janggal.
Mukanya seperti agak terkejut melihat aku.Muka lelaki itu tidak dapat aku cam sebab dia memakai topi.
"Err Hello...??"
"Ah!ya saya sory.."Serta- merta dia bangun. Tangannya menghulur satu keping rm 100.
"Alamak encik saya takda duit kecil ni.." Ujarku dengan rasa bersalah.Menyesal pula tak bawa purse tadi.
"Eh takpe..ambillah..ikhlas ni saya bagi.."
YOU ARE READING
Dangerous Distance
Romance" Are you sure Mr Harith?" "Yes puan.." "Once kamu sign paper ni,segala keperluan budak tu sudah menjadi tanggungjawab atas nama kamu tau.." "I know...saya dah lama teringin nak ada adik perempuan..."