CHAPTER 9

10.4K 66 1
                                    

"7 A 1B..congrats my babygirl!"

Idlan dari tadi sibuk membelek keputusan aku. Dhia dan yang lain sebenarnya mengajakku makan di luar malam untuk celebrate result.

Aku tidak dapat turut serta kerana Idlan sudah janji bawaku jalan.

"Yahhhhh i know!dah aku mandi keluar!"

Kami berdua telah sampai ke shooping mall. Idlan memutuskan untuk makan dulu baru cari barang.

Semasa kami sedang menjamu selera ekor matanya tidak henti merenung aku .

"Idlan ni pahal?Buruk ke dress aku hari ni?"

Gerutu ku secara perlahan. Aku hanya memakai crop top kelabu dan seluar jeans high waist.

"Tunggu sini jap abang nak ambil duit kat bank."

Aku menunggu di luar sementara Idlan mengambil duitnya di mesin atm. Tiba tiba saja ada dua lelaki pertengahan umur menghampiri aku.

"Hai sorang je ke adik comel?Tak nak ikut kami dua ke jalan2?"

"Aishh pehal lagi ni."

Aku hanya pura pura tidak dengar ajakan manis mereka berdua. Sebaliknya aku melangkah di hadapan pintu masuk bilik atm.

Idlan masih lagi sibuk mengeluarkan duitnya. Aku mula rimas apabila mereka berdua sudah mengerumuni aku.

"Jom la ikut sama kami adik.."

Mereka masih lagi tidak putus asa mengajak ku. Tiba tiba tangan ku ditarik kasar dari tepi.

"Kau dua pehal nak sentuh gf aku?"

Idlan menarik tubuh ku ke pangkuanya. Satu kucupan singgah di dahi ku. Kemudian dia membuat renungan tajam ke arah lelaki itu.

"Kawan aku kerja polis. Kau orang nak kena reman ke sebab kacau para wanita di luar sana?"

"Maaf bang kami tak tau dia isteri abang. Kami janji tak kacau lagi."

Berulang kali mereka tunduk meminta maaf.Muka Idlan yang bengis membuatkan mereka berdua menjadi gugup.

Lantas mereka beredar dari tempat itu. Aku mengeluh lega. Nasib ada penyelamat kalau tak sudah dibaham aku.

"Kau ni pun satu pakai baju yang tak cukup kain punya. Ko nak bagi nampak badan kau ni sama jantan lain??"

"Dah la kita balik!hilang mood aku."

Sepanjang perjalanan balik kami berdua diam melayan perasaan masing masing.

Aku masuk terus ke rumah tanpa menoleh ke belakang.

Malas lagi hendak mendengar ceramah dari I Idlan.

Aku menarik tombol pintu bilikku. Aku terpana melihat sesuatu di katil ku.

 Aku terpana melihat sesuatu di katil ku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Wow😦

"Siapakah empunya barang mahal ini??"

"Dah katil tu dia punya jadi barang tu semua dia punya lah."

Aku menoleh ke belakang. Idlan berdiri sambil menyandar di pintu.

"Untuk aku?????"

Idlan tenang memandang Alana.Dia senyum sambil mengangguk - anggukkan kepalanya.

"Aku sebenarnya dah beli awal tadi pagi. Semua tu yang kau nak kan?"

"Actually abang takda plan nak bawa ke mall tadi. Itu sebenarnya tuk makan je.."

Aku berlari dan memeluk Idlan dengan erat.

"Thank you abangku!"

"Hehe i love you so so much!" ♥️

Aku masih lagi memeluk Idlan.

Dup Dap Dup Dap

"Aik...kuat gak degupan jantang dia ni."

Aku mendongak ke atas.Idlan diam tetapi kedua-dua belah lesung pipitnya terserlah. Mukanya juga merona merah.

"Betul ke apa yang kau cakap tadi?"

Aku melepaskan pelukan dari Idlan. Keningku terjungkit sebelah. "Maksud?"

Idlan berdehem perlahan.

"Yang tadi tu.."

Pipinya merona merah lagi sekali.

Aku terkilan sebentar mengingati kejadian beberapa minit lalu.

"Eih aku tak sayang kau pun!"

"Yeke..."

Idlan memuncungkan mulutnya seolah olah dia benar-benar kecewa. Aku kebingungan.

Dia ambik serius ke yang aku cakap tu?

Ting!Tong!

Bunyi loceng rumah berbunyi.Idlan meninggalkan aku di bilik sendirian. Selang beberapa minit dia kembali.

"Alana,abang ada suprise.Kita ke bawah jom."

"Ha? Apa lagi?"

"Eish!"

Idlan menarik pergelangan tangan ku ke tingkat bawah.

"Tutup mata ye Alana."

Aku akur dengan permintaan Idlan. Dia menarik tanganku dengan perlahan lahan ke sebuah tempat.

"Okay..open your eyes.."

Mataku membuntang besar.

Woowwwwwwwww😦

Sebuah Ford Shelby Mustang bewarna hitam terletak rapi di depan rumah Idlan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sebuah Ford Shelby Mustang bewarna hitam terletak rapi di depan rumah Idlan.

"Apa ni??"

Idlan mengeluh. " Untuk babygirl abang lah sapa lagi?"

"Mm aku tak sempat nak hias ngan reben lagi tadi ok tak?"

"Takyah lah bagi mahal-mahal abang satu pun dah cukup.."

Idlan tersenyum nakal. "Ya lah tak mahal pun dalam 400k je."

"Black Edition tau..mahal sikit ni. Abang dah tempah awal dari bulan lepas. Khas untuk kau."

Aku tersengih perlahan. Ford Mustang ni diantara list kereta favorite aku. Tak sangka pula Idlan sudah belikan.

Thank you Idlan❤️

Dangerous Distance Where stories live. Discover now