" dara caleesa ! " panggil lelaki berumur 18 tahun itu . Gadis molek berumur 6 tahun itu berjalan menuju ke arah lelaki yang dipercayai itu." kenapa acu ? Eca nak tidur laa esok maktok marah bangun lambat" rengek gadis yang ceria itu .
" meh la tidur dengan acu " kata rafiqi menarik kasar lengan dara.
" acu sakit la ! Eca nak tidur luar !!" jerit gadis itu sebelum mulutnya ditutup rapat dengan tapak tangan rafiqi .
" eca , kalau sayang mama jangan lawan cakap acu ." kata rafiqi dengan mata yang menikam anak mata dara.
" lepas ! Acu jahat" jerit gadis itu sebelum ditampar kuat oleh rafiqi .
Malam berganti malam , perkara berulang tanpa disedari . Hati yang ceria kini meraung kuat tanpa ada yang didengari.
Dara POV
" eca cepat bangun" kejut maktok awal pagi itu . Aku tersedar sudah ada di atas toto ruang tamu rumah maktok . Mama berkahwin lagi selepas kematian ayah , maktok menghalang mama mengambil ku jadi disini la tempat aku berlindung .
" baju semalam eca dah gosok kan ?" tanya maktok yang menyedari aku termenung itu.
" dah " jawab ku ringkas berbulan bulan aku hidup dalam kesengsaraan yang tiada siapa ingin tahu.
" maktok masak jap kat dapur siap nanti nak pergi tadika" kata maktok terus ke dapur rumahnya.
Aku masih termenung sebelum mengambil tuala dan bersiap . Aku melihat suasana pokok yang tenang diluar , andainya indah jika ketenangan ini berpanjangan.
" eca ?" tegur suara garau yang aku tidak mahu mendengarnya.
" maktok ajak makan" kata acu sebelum memegang lembut tangan ku.
" eca nak buat sekarang ke ?" kali ini wajahnya serius . Aku terus mengambil beg dan makan di dapur .
" dara caleesa ? Ini kertas kamu ye , hm " kata guruku cikgu aini .
" ee tengok tu dia dapat markah rendah doo " kata rakan kelas ku itu.
" bodonya dia " kata mereka lagi tanpa menghiraukan aku disitu. Tiada tangisan tetapi aku sakit .
Kertas dibaling ke arah wajah ku , air disimbah tepat ke wajah ku . Setiap hari aku dibuli dan dipulaukan oleh guru dan rakan rakan .
End pov
11 tahun kemudian.." iloveyouu sayang ! " jerit akbar miqayl lelaki yang memenangi hati dara.
" mengada la kau " marah affan geli dengan rakannya itu.
" kau takde girlfriend diam la " wais pula berbicara.
" dah la dah gaduh pula korang ni" marah adra irdeena disokong pula oleh adellia zara yang merupakan rakan baik kepada dara.
" you la ni b tengok semua gaduh" bebel dara mencuit pipi akbar.
" eh eh main cuit cuit pula lempang kang" marah hadrami anaqi rakan paling rapat dengan akbar iya la pergi mana mana bersama.
" bini kau mana had ?" tanya adra melihat dia seorang diri selalunya waktu rehat begini ada sahaja gadis molek ikut bersama .
" mana datang , dia cool fever" kata had selamba .
" cool fever atok kau " kata akbar pula menonjol kepala had.
YOU ARE READING
devil princess
RomanceThe real princess is she never ask people to be hurt because of her.