" mama " perkataan pertama yang keluar dari mulut dara ." eca dah bangun ?" sudah dua hari dara dirumah maktoknya yang berada tidak jauh dari rumah nya .
" maktok ? Macam mana boleh masuk bilik ni eca kunci semalam " dara mula terkejut dengan kehadiran orang tua itu.
" mana ada kunci elok je " kata maktok mula hairan.
" maktok eca nak balik " kata dara merayu pada orang tua itu.
" mama kamu yang taknak jaga kamu dah . Dah pergi mandi maktok dah masak tu nanti kita makan sama sama acu dan pakngah sekali ye ?" kata maktok nya itu mahu menenangkan gadis yang kelihatan takut itu. Dara hanya mengeluh maktok nya tidak tahu apa yang terjadi padanya semalam ? Mustahil. Dia menjerit sekuat hati takkan pekak kot.
" maktok , eca nak pinjam phone boleh ?" tanya dara dengan lembut .
" eca nak buat apa ?" tanya maktok mula panik jika cucunya mahu berhubung dengan menantunya itu.
" eca nak main game candy crush maktok la " tipu dara kali ini dia tersenyum manis pandai anak orang ni berlakon.
" ha iya nanti charge balik kang nak call pakngah takde battery." kata maktok lalu mengeluarkan handphone dan memberikan kepada cucunya itu. Sejurus itu maktok terus keluar dari bilik itu dara pula cepat sahaja mengunci pintu . Nombor seseorang sedang didail .
" abiy" panggil dara cemas
" sayang ? kenapa ni ? Ni nombor siapa?" tanya akbar bertubi tubi
" nombor maktok , listen here u ambik i kat sini i bagi u location" kata dara masih cemas.
" okay, but r u okay sayang ?" tanya akbar mula risau dengan ketaran yang ada di suara dara.
" im not , so please hurry up" kata dara air mata mula membasahi pipi.
Talian dimatikan , location diberi nombor dipadam. Hati dara kini hanya berharap agar akbar akan datang selamatkan dia dari rumah sial ini.
" sayang" panggil lembut rafiqi dari luar . Maktok tahu apa yang dilakukan oleh rafiqi tetapi dia hanya mendiamkan diri . Pakngah dara yang sangat sayang dan menganggap dara seperti anak sendiri iaitu rayzi dia tidak tahu akan perkara terkutuk yang dilakukan oleh rafiqi terhadap anak buahnya itu kerana dia sendiri jarang pulang ke kampung jadi jika rayzi sudah pulang ke rumah itu dara akan berasa sedikit selamat.
" pergi " kata dara masih mengawal suara tidak mahu maktoknya dengar.
" maktok panggil makan , kalau eca nak bagi acu makan awal pun boleh" kata rafiqi tersengih sahaja dia mengetuk pintu bilik dara itu.
" nanti eca keluar jangan kacau eca" kata dara kali ini agak kuat .
" b hurry up ." kata dara seorang diri air mata masih mengalir.
" kenapa bar ?" tanya affan melihat akbar mula cemas.
" jom la aku hantar korang balik" kata akbar yang ingin keluar dari cafe itu namun dipegang oleh wais.
" kau asal rilek bro cuba cerita " kata wais menenangkan akbar yang sudah tidak keruan itu.
" aku tak sedap hati , dara call aku dia kata dia kat rumah maktok dia and dia nangis nak aku ambik dia . " jelas akbar walaupun dia sedang cemas dia tahu dia perlu bertenang.
" bro kita pergi sama sama bro" kata hadrami pula .
Mereka berempat menaiki kereta honda civic putih milik akbar itu . Pedal minyak ditekan kuat oleh akbar dia tidak mahu terlambat kerana dia tahu dara betul perlukan dia saat ini.
" ni ke rumah dia ?" tanya affan yang duduk ditempat sebelah pemandu itu.
" had , kau drive aku pergi turun ambik dara . Wais kau ikut aku ." kata akbar mereka terus ke position masing masing dah macam nak culik anak dara orang dah.
" eca , maktok keluar sekejap ye ?" kata maktok selangkah sahaja dia keluar dari rumah itu tangan gadis itu menahannya dari pergi.
" eca ikut maktok " kata dara dengan ketakutan.
" eca duduk je la rumah , acu boleh jaga eca nanti pakngah pun balik . Mama takkan datang " kata maktok dan meninggalkan dara dan rafiqi berdua dirumah ini.
" sayang tengok apa ?" kata rafiqi memeluk tubuh dara
" berambus la !" tolak dara dengan kasar namun pelukan rafiqi lebih erat.
" sayang , kita buat cepat cepat ye jangan risau " kata rafiqi menolak dara kasar ke sofa . Dia mengunci tangan dan kaki dara agar tidak melawan tindakannya. Dara jerit meminta tolong .
Tiba tiba pintu rumah itu disepak kuat . Akbar menarik rafiqi lalu menumbuk lelaki itu hingga terlantar dilantai . Wais menarik dara ke dalam pelukannya dan membawa dara terus masuk ke kereta .
" kau jangan sentuh dara lagi bodoh !" jerit akbar membaling pasu ke arah lelaki itu . Dia terus masuk ke dalam kereta dan berlalu pergi .
" sayang u okay ?" kini dara selamat didalam pelukan akbar .
" i-- i taknak balik " kata dara masih bergetar getar itu.
" had , balik rumah aku " kata akbar masih memeluk gadis itu dengan erat sungguh lemah hatinya bila gadis itu kelihatan takut dan hanya menangis.
YOU ARE READING
devil princess
RomanceThe real princess is she never ask people to be hurt because of her.