part 9

23 2 0
                                    


" wow cantiknya tempat ni " kata fify menikmati keindahan alam disitu.

" semoga hidupku aman sebentar" kata eyka tersenyum bahagia.

" ee u guys ni tak pernah pergi tempat macam ni ke?" tanya wena melihat  empat orang jakun itu.

" biasa la diorang masuk sekolah kita pun kena sponsor " kata putri dengan sinisnya.

" semak " kata eyka dan membawa tiga rakannya berlalu pergi dari situ.

" ish nak pergi mana nanti madam bising la" kata rara dah la taktahu tempat ni macam mana main gerak je.

" semua sini dulu ! " jerit madam syakira sebelum memandang sir adam dibelakangnya itu. Eyka , fify ,dara dan rara kembali di tempat mereka turun dari bas.

" okay ini beg khemah korang , dalam tu muat 4 or 5 orang . Ambik satu port untuk sch kita " kata sir adam pula mengagihkan beg khemah itu.

" ambik elok elok jangan rebut" kata sir adam apabila melihat ada yang membuat muka.

Beberapa minit selepas itu yang lelaki sudah pun menyiapkan khemah mereka dihadapan khemah perempuan . Tapi itula perempuan kan ..

" sir kenapa dia tak naik naik !" jerit reysha yang terduduk dilantai.

" rayyan , tolong la kawan kamu ni" kata sir adam yang sedang menolong khemah eyka itu.

" kau tak perasan ke reysha ? Sir ni asik asik dengan eyka je sejak dara dengan rara tu masuk sekolah kita. " kata wena mulakan ulasannya.

" tantah kan sir suka dara" kata putri namun di nafikan oleh maria.

" ish kau ni , kalau madam dengar habis la . Dah la tunang dia " kata maria pula

" aku cakap je " muncung putri menjeling sir adam dihadapannya.

" huh , pergi mampos la aku takperlukan dia pun" kata reysha bangun dengan serta merta.

" tarik la ni zack aduh" marah rayyan dia menarik tali khemah itu. Akhirnya khemah milik reysha itu berdiri dengan gahnya.

" kamu berehat dulu ye ? Kita tunggu lagi dua sekolah baru boleh start everything " kata sir adam dan berlalu pergi ke khemahnya .

" okay sir !" senyum mereka bila sir adam suruh mereka berehat fuhhh lega perjalanan sehingga petang itu sangat menyakitkan badan.

" dara " panggil fir dihadapan khemah dara.

" ya ?" tanya dara menyedari lelaki dibelakang bas tadi menegurnya lagi.

" i nak ajak sembang kalau u sudi " kata fir tersenyum nipis.

" malam la i letih sikit dalam bas takdapat tidur " kata dara lembut.

" bukan main lembut lagi kalau dengan fir . Fir kau takpayah gatal sangat la " marah rayyan dan datang dekat dengan mereka . Kini ramai menyaksikan mereka.

" kau ada masalah ke ?" tanya fir agak berlagak iya kalau dengan rayyan memang perlu berlagak.

" eh eh kau" tegur aqief dari belakang rayyan.

" apahal ni kecoh kecoh ?" tanya rashid yang baru sahaja tiba , tadi dia tolong angkat barang.

" kau suruh member kau ni jauhkan diri dari aku punya dara caleesa" kata rayyan memandang dara sekilas sebelum masuk ke khemahnya terus. Fir yang bengang itu terus masuk khemahnya juga.

" dara caleesa ? " tanya rashid kepada dara yang tercegat dihadapannya itu , dara memandangnya dengan blur.

" sorry diorang memang suka buat kecoh , u rehat la ye ?" kata rashid sangat lemah lembut.

devil princessWhere stories live. Discover now