" dara asal kau punya phone ni?" tanya rara melihat phone dara kelihatan seperti sudah mampus." mati ah kena simbah air " kata dara yang baru balik dari toilet itu.
" kena simbah ?" tanya eyka pelik
" iya . Jap aku nak tanya korang , dalam geng rayyan tu diorang ada girlfriend tak? " tanya dara dengan monyok nya itu.
" ofcourse la , zul . Tapi itu pun macam terpaksa " kata fify tersengih bila teringatkan wajah wena bila menggedik dengan zul tetapi zul rimas dengan tingkah laku gadis itu.
" siapa ?" tanya dara ingin tahu.
" darwena shaqila . Anak buah madam syakira , ramai juga yang dah kena masuk cs dicipline sebab cari pasal dengan dia . Kitaorang ni takpernah kena sebab kitaorang tak melayan, kalau dia kacau korang bagitahu tau ." ujar fify panjang lebar.
" madam syakira yang akan ajar kita seni tu kan ?" tanya rara ingin kepastian .
" iyala janda muda . Kena cerai dengan husband dia 5 bulan lepas orang kata sebab dia mandul. This week dia takde pun sebab dia mc balik kampung " kata eyka muka macam makcik bawang habis.
" kau ni gossip pula" kata rara menepuk peha eyka.
" tak la masalahnya kenapa tiba tiba nak tahu pasal geng rayyan ?" tanya fify memandang gadis yang mengelap rambut yang basah itu dengan sinis.
" apa ? Takla tadi kat cafe ada geng reysha tu tuang air sejuk kat aku lepastu dia tonyoh makanan aku kat muka cantik aku ni . And ayat dia yang aku dengar dia kata ' lain kali jangan kacau boyfriend orang' ha camtu " kata dara mengajuk kata kata reysha petang tadi.
" reysha dengan geng rayyan memang rapat , geli la takpe malam ni kita tengok apa dia nak buat . " kata eyka dia ni kalau bab gaduh nombor dua hahah kaklong still fify memegang rekod baling bola kat cencorot.
" diorang budak hostel ?" tanya rara iyala kalau bethol kaya sangat kenapa duduk hostel ni ?
" aah , sebab diorang nak bebas dari parents diorang so kat sini madam tu pantau diorang tapi macam tak pantau"kata fify menyampah bila teringat madam syakirah yang mula dibualkan bakal bertunang dengan sir adam itu.
" kau kenal rashid ketua pengawas ? Itu musuh Rayyan " kata fify dengan gayanya.
" kat dalam sekolah ni ada pengawas yang tak bertauliah contoh macam maria ,wena diorang tu namanya pengawas tapi gedik " sambungnya kali ini memuncung kan mulutnya tanda protes.
" ohhh , maksudnya reysha tu baik la ?" tanya rara dia ni blur lain macam.
" baik ? Excuse me takde maknanya perempuan yang tuang air kat aku tu baik macam setan je " geram dara dibuatnya orang takkacau dia sibuk nak kacau orang huh kau tunggu.
Tok tok tok
Pintu dorm mereka diketuk sopan. Kelihatan madam syakira di luar pintu.
" dara caleesa right ?" tanya madam , dara angguk dengan senyuman ini la dulu teacher kesayangan dara di sekolah rendah .
" kita dinner sama sama nak ? Lama teacher tak sembang dengan kamu" kata madam tersenyum manis . Mereka ke cafe untuk makan malam rara , fify dan eyka memandang dari jauh.
" best ke duduk johor tu ? " tanya madam memakan kueyteow miliknya.
"boleh la tapi dara rasa duduk sini lagi best , ada teacher" bodek je tahu budak ni.
" macam mana teacher boleh kerja kat sini ? Dulu kan kat sekolah rendah right ?" tanya dara pelik.
" dara ,time tu teacher practical je la . 6 bulan kan bukannya cikgu tetap kat situ lagi satu awak ni makin comel eh" kata madam tersengih melihat anak muridnya yang agak rapat sebelum dia berpindah.
YOU ARE READING
devil princess
Storie d'amoreThe real princess is she never ask people to be hurt because of her.