part5

35 0 0
                                    

" hari ini kita ada rakan rakan baru ini dia rais nuveena dan dara caleesa " kata miss maryam

Selepas dua bulan mereka di New zealand affan terlibat dalam kemalangan dan coma . Jadi mommy membawa dia balik berserta rais dan dara tapi mereka berdua berpindah ke kuala lumpur atas keselamatan diri masing masing.

"wuui lawonyah "

" awak ni muka macam bakal menantu mak saya "

" eh bidadari syurga sudah mareyy"

Ada sahaja kata kata mengayat dari classmate mereka almaklumla budak kelas sastera .

" dah dah merapu je korang ni , kamu berdua selesa saya panggil apa ?" tanya miss maryam tersenyum manis kepada dua orang gadis itu .

" panggil saya rara " jawab rais masih dengan senyumannya yang tidak pernah putus.

" dara" pantas sahaja gadis ini menyebut nama samarannya selepas dipandang oleh miss maryam.

" ok , rara and dara kamu berdua boleh duduk " kata miss maryam sejurus memula kan pelajaran .Tanpa disedari ada sahaja yang mula memandang rais dan dara dengan perasaan iri.

" rara jom rehat dengan i nak ?" tanya seorang lelaki yang bernama aqief wildan yang digelar boy kerana iya dia anak mamanya .

" hm--" rais mula memandang dara yang menyimpan barang sekolahnya tanpa menghiraukan si rais itu.

" spender siapa basuh ? Ada hati nak mengorat anak orang " tanya dara kepada lelaki itu lalu membawa rais pergi dari situ.

" HAHAHHAHA mama kau kan basuh boy?" gelak zul haqief terbahak bahak mana taknya member kena perli dengan awek cun de.

" muka hensem kena perli setepek ko" kata haqiem dzaquan pula atau lebih selesa digelar zack .

" dah la takpayah nak perli sangat berambos la ee" kata boy yang sudah malu itu.

" ray aku nampak dara tu something la hahaha setepek je boy kena" kata zul memandang rayyan iskandar dengan sinis.

" i saw that too" kata rayyan tersengih kecil .

" weh akbar , nah surat peminat kau bagi" perli wais memberi surat yang dikirim oleh mila itu.

" dia ni hidup zaman purba ke pakai surat lagi ?" tanya hadrami dengan muka tak senonohnya itu.

" kau ni pandai bro nak gantikan dara pun ambik la yang lagi helok dari dara " kata wais selamba memakan jambu milik hadrami .

" ee beli la sendiri !! " jerit hadrami

" aku ambik sikit je kedekut betul" kata wais menjeling lelaki itu.

Akbar tersengih melihat dua orang rakannya itu sambil itu tangan tangkas membuka surat yang diberi.

Akbar ,
I know u love her , but aina r more love u dari dara . Dara tu pura pura sayang kau je dia yang bagitahu aku okay la ni nombor aku malam ni chat (0134248197)

"english terabuq suka hati dia je cakap pasal hati " kata wais memerli surat mila itu .

" eeeuw" kata hadrami pula .

Akbar mencampakkan kertas yang telah di bulatkan itu ketanah . Tepat sahaja kertas itu terkena kaki aina.

" wow akbar pandai nya buang sampah kat lantai " perli aina sebelum meletakkan kertas di meja kantin itu.

" kau boleh cakap dengan mila stop bagi surat , boleh?" marah akbar semua disitu terdiam . Tak rilek orang perli je.

" janganla marah " kata aina air mata mula bertakung crush marah siapa je tak sedih.

" tak aku tak marah , aku tertinggikan suara je " kata akbar dia mula rasa bersalah ,pengawas kecil molek ini agak comel .

" okay la kita couple " kata akbar tiba tiba lagi la terkejut dua ekor beruk itu dibuatnya .

" ha ?" aina mula terkaku

" that means... you are mine" bisik akbar sebelum berlalu pergi.

" WHAT THE AKBAR BRO!! " Jerit hadrami di tengah kantin itu ia semua dikantin itu dapat mendengar kata kata akbar mula la kecoh gossip lagi , haritu berita tergempar dara putus dengan akbar sebab curang dengan affan sekarang ni lain pula cerita.

" BAPAK SENANG DIA DAPAT AWEK , DIA TAKTAHU KE 15 TAHUN AKU SINGLE " kali ini jeritan dari wais membuatkan ramai dikantin itu tertawa . Sejak pemergian 3 rakan mereka hubungan delia adra qai dengan hadrami ,wais dan akbar semakin renggang yang couple tu je helok berdinda kanda .

" she must be disappointed with him" kata qai memasukkan kek pisang nya ke mulut.

" ofcourse" kata delia menjeling segala dihadapannya siapa tidak tahu aina ini ex akbar sebelum akbar dengan dara . Menyampah aque

" i dont think so " kata adra mencelah dengan lidi di tangan mencucuk ayam popcorn cheese itu .

" she's not her level ." kata adra tersenyum sinis , mereka sudah berkawan lebih 7 tahun siapa yang takkenal dara ? Memang sebelum ini dara memang tidak pernah cerita tentang hal ex dia , sikit pun dia tidak pernah tersebut namanya.

" lol u are right ad , kena bagitahu rin ni " kata qai tersenyum sinis juga . Iya rin atau nama sebenarnya qamarina aireen gadia ini tidak bersekolah biasa tetapi dia duduk di mrsm di kedah hang ada ? Takde iya dia antara terpandai dan tercantik .

" dara u know what i rindu adra , rin, delia , qai and ofcourse my boys" kata Rara apa bila melihat dara khusyuk dengan air milonya itu.

" well , yang girls tu kan ita ada group dont worry kita takkan terpisah pun" kata dara selamba .

" but cik dara , people said after spm kita akan berpisah dengan kawan kawan menengah kita so jangan la confident sangat." kata rayyan yang entah dari mana datangnya tiba sahaja mengambil tempat duduk disebelah dara.

" encik ?" tanya dara sebelum melihat nametag di dada lelaki tersebut.

" rayyan . you pun kata " people said " kan? So u know nothing" kata dara menjeling jejaka itu.

"but i know something" kata rayyan mengusap rambut dara dengan perlahan .

" Saya rasa saya ini manusia paling malang hari ni sebab ada je penyemak kat mana mana saya pergi. " kata dara ingin bangun dari bangku di cafe itu namun ditarik laju oleh rayyan ke pangkuannya .

" but sayang, i rasa i lagi malang sebab jatuh cinta pandang pertama dengan u" bisik rayyan dara terus bangun dan menampar jejaka itu

" uish sakit tu bro"

" dont u ever touch me again. Rara jom " kata dara dengan tegas sebelum pergi bersama rais dari situ.

" wow makan penampar sebijik , tadi aku dah kena makan spender dah HAHAHHAHAHAHAH " kata boy memeluk erat rayyan namun ditolak kuat oleh jejaka itu.

" aku nak try la mana tahu dapat" kata zack pula tersenyum

" aku akan dapatkan dara , baru dia tahu siapa aku" kata rayyan membaling cawan air milo milik dara tadi ke lantai cafe itu .

yang lain hanya terdiam siapa tidak tahu baran rayyan ini bila muncul pokok pun takut nak gugurkan daunnya.

devil princessWhere stories live. Discover now