part 6

23 2 0
                                    

" rara , hi " kelihatan gadis itu yang baru menukar baju untuk pendidikan jasmani agak cantik dengan  tudung bawal hitamnya ditegur oleh boy .

" eh , aqief . Tak pergi padang lagi ?" tanya rara pelik rasanya tadi dia dengan geng dia dah pergi padang.

" nampak macam i kat padang ke ?" kata aqief menjeling gadis itu.

" dara mana ? Jom la pergi dulu" kata aqief menarik lengan rara.

Dara yang baru keluar dari bilik persalinan dengan hairbun yang diikat kemas melihat rara ditarik oleh lelaki itu. Dia hanya mendiamkan diri .

Selepas dua hari  berita akbar couple dengan aina tersebar hingga ke Areshy highschool iyala akbar tu budak basketball dari frysta hishschool (jb)  sekolah yang selalu jadi saingan kepada sekolah baru dara ni . Logik juga la akbar , wais , had dan affan terkenal di sekolah sekolah yang bertaraf tinggi macam ni.

" okay semua dah sampai kita panaskan badan dulu and then baru kita decide nak buat apa okay ?" kata sir adam . Mereka pun memanaskan badan tanpa berkata banyak , rara dan zul menjadi leader untuk aktiviti itu setiap waktu pj mereka perlu bertukar leader.

" sir dah habis nak main bola sir" kata zack yang mengah itu.

" takkan la nak main bola lagi haritu dah main bola la , netball la pula" kata fify classmate perempuan mereka itu.

" tah asik kena ikut korang main bola je bosan la" kata eyka pula.

" campur ke ?" tanya dara dia dan rara sangat terkejut format sekolah ini berlainan dari sekolah lamanya . Yang freehair pakai skirt aras lutut je wak nampak tak so the bebas this sekolah.

" iya la sekolah lama korang tak campur ke ?" tanya fify memandang rara dan dara yang menggelengkan kepala mereka perlahan lahan.

" okay sir , kitaorang main netball girls vs boys amacam berani?" kata rayyan mendekati dara . Dara yang pantang dicabar itu hanya tersenyum sinis lol siapa tak kenal dara , adra ,delia qai dan rara adalah pemain netball terbaik negeri johor. So the salah pilih orang la bro.

" siapa GA ? " tanya zack memandang mereka , terus semua memandang aqief.

" aku lagi asik asik aku" ngeluh aqief .

" bising la main je la " kata zack pula .

Permainan bermula ,
Bola dari fify terus diberi kepada rara dan ingin diberi kepada dara namun dirampas oleh rayyan . Rayyan pass bola kepada zul dan dirampas semula oleh rara .

9 - 0 .

Gadis gadis itu membuat highfive selepas sir adam mengungumkan mereka menang untuk 15 minit permainan itu jadi mereka boleh berehat  dan duduk sementara 14 orang lagi bermain di gelanggang.

" padu ah dara , dah biasa ke main netball" tanya fify yang duduk untuk meneguk air.

" takla , jarang main " kata dara memang sudah berbulan dia tidak main netball ni walaupun miss rena selalu memarahinya akibat tidak datang membuat latihan tapi dia kisah apa .

"yok yok je " kata rara meneguk air .

" apa bongok malu la 9 -0 tahi " kata zul mengetuk kepala aqief.

" rara power sangat la takboleh" kata aqief  ,rara bertukar menjadi GK selepas diberi arahan oleh dara . Dara tahu aqief berminat dengan rara takkan la dia nak berkasar kan ? Nampak la menggunakan cara halus HAHAHHAA.

" amacam bro kalah ?" perli eyka , Rayyan diperhati kan oleh dara .

" alah main macam tikus pun boleh menang takfaham aku " perli zack pula .

" wait tikus ? " marah fify kini dia mula mengambil bola lebih disebelah sir adam .

" kamu nak buat apa ?" pelik sir adam dibuatnya.

" baling bola kat cencorot " kata fify membaling bola kepada zack namun terkena tepat pada muka rayyan . Semua terdiam .

"HAHAHHAHA MUKA  KAU DAH JADI JARING LA RAY" gelak aqief seorang diri begitu juga zack yang sibuk mentertawakan rayyan.

" habis la " kata zul perlahan didengari dara. Muka zul dipandang pelik .

Bola tadi di ambil oleh rayyan lalu mencampakkan semula kepada zack , jejaka itu dilempang kuat berkali kali oleh rayyan.

" weh ray lek ah " kata zul menghalang jejaka itu terus memukul zack dan aqief bergilir gilir .

" rayyan , zack , boy !!"  jerit sir adam memberhenti kan tingkah laku mereka.

" takbuat hal tak boleh ke ? Fify pun sama " kata sir memandang mereka semua dengan amarah.

" dah pergi masuk kelas yang main ni teruskan kamu yang dah main pergi masuk kelas saya taknak kamu kat sini" kata sir adam kalau diorang ni buat hal dia yang kena baik bagi diorang masuk kelas awal

" helok gak korang gaduh tadi HAHHAHA" kata zul tergelak besar melihat muka kawan dia yang dua ekor ni lebam lebam.

" dara , kau asal senyap je " tanya eyka memandang gadis itu pelik.

" nak cakap apa " kata dara dia pun pelik nak kata apa diam je la.

" takla atleast gelakkan la fify ni sekali HAHAHHA" kata zul yang mendengar perbualan mereka . Tangan dara ditarik kasar oleh rayyan dan disandarkan ke dinding.

" lepas la !" rengek dara apabila yang lain sudah memerhati mereka rara berdiri dibelakang fify dia memang agak takut untuk bersuara dari dulu lagi.

" kau suka la kan ?" kata rayyan memandang dara muka mereka semakin dekat . Dara menendang dengan sekuat hati rayyan mula menjerit kecil mana taknya kena sepak kat tengah wak .

" woi !" jerit rayyan apabila menyedari dara sudah lari dengan yang lain.

Masih kuat la ketawa mereka , apabila melihat rayyan dilakukan begitu.

" dara ok tak ?" tanya eyka melihat dara yang duduk dibilik persalinan itu dengan melihat tapak tangannya .

" okay je " kata dara tersenyum kecil rambutnya dibiarkan ikat sanggul .

Di dalam dorm asrama itu mempunyai 4 orang dan rara , dara , eyka dan fify duduk didalam dorm yang mewah itu.

" rara kita balik johor hujung minggu ni nak?" tanya dara memandang gadis itu.

" mommy kan takbagi , bahaya " kata rara duduk disebelah gadis itu.

" dara nak jumpa affan lama dah ni tak tengok budak tu" kata dara mukanya mula muram

" kita duduk sini je la dara , kan mommy janji nak update so kita videocall je mommy okay?" kata rara menenangkan hati sepupunya itu.

" hm , dara ni menyusahkan semua orang ke ra ?" tanya dara mata memandang lantai.

" takla , kalau dara cakap macam tu maksudnya rara pun sama la" jawab rara memeluk erat gadis itu .

"abiy"kata dara perlahan namun didengari rara.

Dia tahu dara kecewa , dia tahu dara sedih tapi dara ni sangat kuat sembunyikan segala kesedihan itu . Dia pun tahu yang akbar sayang gila gila kat dara jadi macam mana dia boleh pergi kat aina ? Mesti ada udang disebalik batu .

devil princessWhere stories live. Discover now