part4

33 2 0
                                    


" affan , dara nak jumpa akbar petang ni " tanya dara memandang wajah abang susuannya itu.

" buat apa ?" tanya affan lagi pelik dibuatnya iya malam nanti mereka sudah ke airport untuk teruskan hidup di New Zealand .

" takkan la nak pergi macam tu je , dara taknak akbar tunggu dara " kata dara sudah berapa hari dia tidak makan asik merenung gambar akbar yang ada diruangan tamu rumah affan itu sahaja.

" u know he love u so much right? Berapa kali korang break ? Still together, i know he will wait for u " kata affan memberikan segelas juice oren kepada dara .

" biar la kitaorang break  for the last time , dara nak akbar happy ." kata dara lagi kali ini affan hanya mendiamkan dirinya.

" rais, ada jumpa dara kat sekolah?" tanya mama dara itu iya mereka tinggal serumah .

" takde ma ." itu sahaja perkataan yang keluar dari mulut rais . Selepas kematian ibu bapanya dia tinggal bersama dara , rais nuveena sepupu dara paling akrab dia lah paling memahami situasi dara . Dia anak kepada paklang dara , jadi paklang dan maklang sudah meninggal akibat kemalangan . Maktok menganggap rais pembawa malang jadi dia dihalau dan dara mengajak dia tinggal bersama mamanya .

"iya la taktahu entah entah kau sorokkan anak aku tu kan?" Kata ayah iwan , bapa tiri dara . Bukan dara sahaja yang selalu dipukul rais juga selalu dipukul akibat ingin mempertahankan dara . Dara dan rais senasib cuma rais di rogol oleh ayah iwan dan bukannya rafiqi. Untuk meninggalkan rais seorang diri membuatkan dara berpikir panjang dia tahu aktiviti kotor bapak tirinya itu  disebabkan itu lah dia takut untuk meninggalkan dara seorang diri bertambah pula dengan kembar tirinya itu alahai kesian rais .

" rais taktahu" kata rais kaki ingin melangkah pergi ke sekolah .

" eh kau takpayah sekolah harini" kata sharmila anis dan disokong oleh sharqila aris . Kembar tidak seiras ini perangai serupa setan suka sangat buli dara dan rais , mama dan ayah iwan pula hanya menyokong perangai setan dua ekor ni.

" apahal pula" kata rais melawan gadis gadis itu.

" sebab kau ni taklayak pun sekolah , baju ,kasut ,beg , duit belanja ha yuran sekolah pun mama and ayah aku belikan untuk kau" kata mila lagi menolak kepala rais .

" taksedar diri dahla anak yatim piatu menumpang , eh kau menumpang pun sebab belas kasihan kitaorang je tau ." kata qila pula kali ini air mata rais berderai . Dia bukannya ingin belas kasihan sesiapa , dia sedar dia tidak layak untuk mendapat kasih sayang hatinya hancur sehancur yang boleh .

" pergi masuk kau kemas bilik kitaorang ." kata mila menolak kasar badan rais sehingga gadis itu terjatuh.

" menangis apa ? Harini aku pergi sekolah potong nama kau dengan dara . Korang takpayah sekolah dah , aku tak cukup duit nak tanggung korang " kata ayah iwan memijak tapak tangan rais yang ada dilantai itu dengan sengaja lalu menyepak perut rais sebanyak yang mungkin . Mama hanya mendiamkan diri sudah selalu jadi begini dia juga malas ambik tahu .

" assalammualaikum " salam diberi oleh dara yang lain hanya memandang gadis itu rambut dilepaskan memakai baju blouse putih , jeans skyblue dan hanya memakai heels warna putih. Affan ,datin hanani dan dato fikry juga turut berada disitu.

" rara! " panggil dara yang melihat gadis itu terlantar di lantai itu .

" apa kau buat ni ?" tumbuk dato fikry ke arah ayah iwan.

" ros , ini kau buat kat anak alang ?!" marah datin hanani . Kembar tadi sudah lama melarikan diri tidak mahu terlibat.

" ani ? Kau buat apa kat sini ? Kau ambik anak aku ??!" marah mama sungguh dia yang rampas suami datin hanani namun dia tidak pernah jatuh cinta terhadap suaminya itu , mengandungkan dan melahirkan anak adris adalah suatu kesalahan buat ros.

devil princessWhere stories live. Discover now