13. Keluarga Han?

8 3 0
                                    

.

.

"Oh.. Bukn apa, ye won risaukn ahreum... Hari nie dia lain sgt.. Dia nmpk takut dgn org.. Dia pkai bju lengan pnjang.. Dia tk nk brtegur dgn org lgsung.. Dia tkot2.. Kalau unnie dtg mgkin unnie boleh tnya dia.."ye won bgthu.. Nara teringat peristiwa hana cubit ahreum.. Nara tutup laptop dan dia ambil bag dia..

"Tggu.. Unnie on the way.." Nara matikn call.. Dia lebih risaukn keadaan ahreum.. Ye won pndang ahreum yg duduk sorg2 tggu pnjaga dia ambil..

20 minit kemudian..

Nara bwk selaju yg boleh utk cpat smpai.. Dia risau.. Dari jauh nara nmpk ahreum tunduk main kaki..

"Unnie.."ye won tegur nara.. Nara peluk ye won..

"Dia mcm tu dari td dan ye won check bekas mknan dia, tk berusik.. Dia tk mkn.."ye won susah hati..

"Biar unnie Cuba.."nara ckp kat ye won..

"Ahreum.."nara jln prlahan mndekati ahreum.. Ahreum pndang nara, ahreum brdiri, ahreum terus mnangis..

"Chingu.."ahreum lari peluk nara.. Nara tunduk dan dukung ahreum...

"Don't cry princess.."nara rasa sebak.. Ahreum rasa lega lepas mnangis.. Nara duduk dgn ahreum.. Nara sengaja dgar perut ahreum..

"Perut ahreum kosong.. Ahreum tk mkn ye?"soal nara lepas ahreum tenang..

"Ahreum tk nk mkn.."

"Mana boleh tk mkn.. Bgthu chingu, ahreum nk mkn apa?? Chingu buatkn.."nara pndang ahreum..

"Cheesecake??"ahreum pndang nara.. Nara snyum..

"Boleh.. Jom ikot chingu, kita prgi buat cheesecake dan mkn cheesecake?"nara pelawa ahreum.. Ahreum terus senyum lebar..

"Nk3.."ahreum excited..

"Ye won.. Nnti bila pnjaga dia dtg, bg nmbor unnie.. Jgn risau, unnie knal daddy dia..."nara dukung ahreum..

"Tp unnie.."

"Jgn risau, kalau ade apa2, unnie akn tggungjwp..ok? "Nara ckp kat ye won.. Ye won angguk dan nara bwk ahreum prgi cafe dia...

"Wah besar.."ahreum melompat dlm cafe nara..

"Jom.. Kita prgi kitchen.."nara pgang tgan ahreum dan bwk dia ke kitchen.. Smua brg2 dlm kitchen dh ade.. Bahan mentah pun sparuh dh ade..

"Ahreum duduk atas nie.. Jgn brgerak.."nara dukung ahreum letak ats counter.. Nara pkai apron..

"Ahreum nk tlg.."ahreum pndang nara.. Nara snyum..

"Boleh.. Kjap.. Kita kena singsing lengan.."nara tk abs ckp sbb masa dia nk singsing lengan baju ahreum, ahreum tarik lengan baju dia dan geleng kpala.. Nara rasa tk sedap aty..

"Ahreum.. Kita chingu kn?? Ahreum kne prcayakn nara.. No secret between us.."nara ckp kat ahreum.. Ahreum lepaskn lengan baju dia.. Nara singsingkn lengan baju tu dan dia nmpk bnyk lebam...

"Mommy hate me.."ahreum tunduk.. Trsntuh hati nara.. Nara peluk ahreum..

"Tk syg.. Mommy tk prnah benci ahreum.. Mommy syg ahreum.. Don't say that.."nara kiss kpla ahreum.. Dia akn sygi ahreum mcm ank dia sndiri..

"Chingu don't cry.. Ahreum kuat.."nara leraikn pelukan dan ahreum lap air mata nara.. Nara kiss dahi ahreum.. Nara pkaikn ahreum topi chef..

"Ok chef ahreum.. Mari kita buat cheesecake.."nara brsemangat.. Ahreum pun.. Dorg buat kek sambil brgurau senda...

TWORLD (TWO WORLD)Where stories live. Discover now