15. Nekad

8 3 0
                                    

.

.

"Oppa sedar tk apa yg oppa dh buat?? Hyeon bi tk prnah minta oppa bls dendam utk hyeon bi.. Apa yg oppa buat td dh buat oppa jdi sama mcm dorg.. Knapa oppa prmainkn hati org lain??"hyeon bi tk boleh terima..

"Oppa nie oppa bi.. Apa yg oppa buat smuanya utk bi dan nie cara oppa hukum dorg.."yoongi pndang hyeon bi...

"Oppa.."hyeon bi tk suka..

"Trust me.. I know what I do.."muka yoongi serious dan dorg mkn.. Hilang selera hyeon bi, dia risaukn hyunjin..

.

.

.

💋 SKIP 💋
.

Mrs.Han cmpak gmbar2 yg dia dpt..

"Prempuan nie kembali balik!! Tk guna punya org miskin.. Kau mmg nk kena kn.."Mrs.han ckp sndiri.. Dia call seseorang..

"Siasat psl gadis tu.. Aku nk thu mana kluarga dia tggal skrg dan apa yg dia buat skrg.."Mrs.han bg arahan dan matikn call.. Dia call org lain pula..

"Helo hana.."

"Yes mommy knapa??"soal hana..

"Jmpa mommy ptg nie.. Ade bnde pntg mommy nk bincang dgn kamu.."Mrs.han bgthu hana..

"Ok.."hana matikn call.. Dia tk thu apa lg yg Mrs.han nk kat dia..

"Anak branak nie mnyakitkn otak aku je.."hana brmonolog sndiri...

.

.

.

Tuktuktuk...

Hyunjae masuk bilik minhyu...

"Cik minhyu.. Ade org hntar green tea and choco mint nie.. Lpas hntar dia terus kluar.."hyunjae bgthu minhyu.. Minhyu thu siapa.. Minhyu bgun dan kluar.. Dia hrap dia smpat halang org tu dari prgi... Hujan renyai tp minhyu kluar juga.. Dia nmpk min ho baru nk masuk kreta..

"Lee min ho.."minhyu jerit pnggil nama min ho.. Min ho pndang minhyu.. Minhyu dtg kat min ho..

"Eh hyu.. Knapa awk kluar.."min ho ambil payung..

"Knapa awk tk jmpa sy?? Awk nk lari lagi??"soal minhyu.. Min ho payungkn minhyu...

"Hujan nie.. Jom masuk.."min ho tk nk jwp.. Minhyu geleng kpala.. Dia pndang min ho...

"Lately nie awk layan sy dgn baik.. Awk buat sy nk prcaya awk then Awk nk larikn diri balik?? Apa niat awk nie min ho.."minhyu rasa nk mgamuk..

"Sy bukn nk lari.. Prasaan sy pd awk nie makin kuat.. Prasaan sy pd awk tk prnah hilang pun.. Smpai hari nie.."min ho kluarkn rantai yg dia pkai dan dia sorok dlm baju..

"Sy bukn sgaja nk lari, awk kekasih jackson, jackson kwn baik sy.. Sy cuma nk brkwn dgn awk.. Sy tk nk kita saling mmbenci tp... Prasaan nie buat ianya jdi sukar.. Smua nie Salah sy minhyu.. Sy thu apa yg mommy sy buat pd awk, sy ambil langkah seorang pengecut.. Sy rasa awk akn lebih baik tnpa sy tp sy lupa nk pikirkn diri sy.. Sy tk baik tnpa awk.. Sy trseksa, sy mnderita.. Sy tkot kalau sy terus jmpa awk, sy akn jdi selfish dan sy akn khianati kwn baik sy.."min ho pndang minhyu... Minhyu speechless..

"Sy tk lari kemana..  Sy akn sntiasa ade disisi awk dan jackson.. Itu hukuman atas kbodohan sy dulu..  Awk tk perlu rasa brsalah atau smpati pd sy.. Just be happy.."min ho kluarkn ssuatu dari poket dia dah minhyu trkejut tgok rantai yg dia dh buang..

"Simpan..  Atleast rantai nie,  bukti yg utk seketika sy prnah bhgia..  Utk seketika, sy prnah jdi diri sy sndiri.. Utk seketika, sy prnah pntgkn diri sy.. Bukti kn yg kisah cinta kita prnah wujud.."airmata min ho mgalir.. Min ho letak rantai tu dlm gnggam minhyu...

TWORLD (TWO WORLD)Where stories live. Discover now