.
.
"Tipu??"jackson tk phm..
"Meeting apa?? Kau dh settle smua hal kat sini smlm lg.. Knapa kau tipu minhyu? Aku tk phm.."tmbh jaebum lg.. Dia PA jackson... Jackson mgeluh..
"Aku nk dia buat pilihan.. Aku tknk dia disisi aku sbb dia ksian kn aku.."jackson jwp..
"Mksod kau, dh setahun kau dgn dia, dia masih tk cintakn kau?? Knapa??"
"Sbb cinta dia pd ex dia kuat.. Now aku nk dia buat kptsan dia sndiri.. Aku tk nk halang kebhgiaan dia.. Sbb tu la.."jackson bgthu alasan dia..
"Aku kagum bro.. Kau sukakn dia dh Lama.. Tp kau snggup lepaskn dia.."jaebum kagum..
"Demi kbhgiaan dia, aku snggup.."prlahan suara jackson.. Jackson teringat...
.
💋 FLASHBACK 💋
.
"So finally awk mgaku tu smua favourite awk?? Then knapa awk tipu jackson??"min ho tk puas aty.."Tipu?? Sy tk tipu dia.. Sy ckp kat dia sy dah tk minum green tea.. Sy dh tk suka choco mint dan sy dh tk dgar lgu balada.. Buknnya sy ckp sy tk prnah minum.. Cuma sy dh tk minum.. Phm tk beza dia??"minhyu nk naik angin..
"Sbb sy kn??"min ho nk thu..
"Yup.. Sbb awk, sy benci smua bnde yg sy suka dulu trmasuk hujan.. Sbb pd hari hujan yg spatutnya sy suka, jdi hari yg sy paling tk boleh lupa.. Hari Hati sy hncur dipijak2.. Skrg sy dh ade jackson.. So tlg jgn Cuba gnggu hbgan kami.."minhyu nk prgi kat tmpt duduk.. Tp min ho tahan tgan minhyu...
"Do you love him??"soal min ho.. Minhyu trdiam.. Dia tk suka menipu..
"Sy syg dia.. Dan sy akn buat apa sje yg sy mmpu utk ubh rasa syg sy nie kpd cinta.. Sy nk mncintai lelaki yg layak dan lelaki tu adalah jackson.."minhyu tarik tgan dia yg min ho pgang.. Minhyu pndang muka min ho... Jackson dgar smuanya..
"Maafkn sy.."min ho ckp kat minhyu.. Jackson tk boleh dgar apa2 lg.. Jackson duduk balik tmpt dia...
.
.
Jackson duduk dpan Mr.byun dan Mrs.byun..
"Sy harap uncle dan aunty tlg sy.."jackson snyum pahit..
"Tp knapa?? Skrg nie minhyu kekasih kamu, knapa kamu nk minhyu buat pilihan lg?"mr.byun tk phm..
"Sbb sy nk minhyu cintai sy sbb sy jackson wang, sy nk dia disisi sy sbb dia tk boleh hdup tnpa sy.. Buknnya sbb dia ksiankn sy, bukn sbb dia trhutang budi dgn sy.. Hbgan kami tkkn brjaya kalau brlandaskn simpati dan trhutang budi.."jackson ckp kat mr.byun..
"Kamu lelaki yg baik jackson.."mrs.byun kagum..
"Tp kebaikan sy, tk cukup utk buat minhyu cintakn sy.. Sy thu dia dh cuba tp.. Tk mudah utk dia.. Sy tkkn pksa minhyu.. Kebhgiaan minhyu adalah keutamaan sy.."jackson snyum.. Mr.byun peluk jackson..
"Kamu akn jumpa prempuan yg mncintai kamu seperti kamu mncintai minhyu.. Uncle doakn utk kamu.."Mr.byun rasa ksian kat jackson tp prasaan manusia tk boleh di pksa..
.
.🌻 END FLASHBACK 🌻
..Jackson snyum..
"Kau buat prkara yg betul jackson.. Jgn risau.."jackson ckp dgn diri sndiri..
YOU ARE READING
TWORLD (TWO WORLD)
FanficJung Nara, Byun Minhyu dan Min Hyeon Bi, gadis miskin yg dpt sambung belajar kat University elite, berkat bantuan biasiswa.. . . "No one believes in Love at First sight until that special person comes along and steals your heart.." . . Nara pnda...