10

1K 79 9
                                    

"Melindsa" Melindsa menoleh ke arah di mana suara seseorang memanggil namanya.

"Yes Lara?" Tanya Melindsa sebaik melihat wajah Lara.

"Errr kau nak pergi kafe tak hari ni?" Tanya Lara. Melindsa mengerutkan dahinya.

'Dah apahal pulak si Lara ni ajak aku pergi kafe ni?' Bisik hati Melindsa.

"Emmm aku nak jumpa Mike, tapi aku malu" jawab Lara yang sedang menundukkan wajahnya dengan nada yang halus seperti malu.

"Ohhhh, ingatkan kenapalah tadi kau tiba tiba ajak aku pergi kafe. Sedangkan kau bukan suka sangat pun aku pergi sebab takut aku kacau lelaki tu" jawab Lara dengan bersahaja.

"Ish yelah! Itu mestilah aku kena tegur sebab kau perempuan. Tak syok lah bila perempuan yang buat perangai macam lelaki gatal" jawab Lara semula.

"Ala bukannya aku kisah pun, dalam hidup ni tak semua lelaki yang kena make the first move. Perempuan pun boleh okay!" Bidas Melindsa dengan penuh yakinnya.

Lara menghela nafas pendek.

'Kawan siapalah ni'

"Suka hati kau lah Mel, yang penting kau dapat teman aku pergi jumpa Mike dekat kafe. Dia dah tanya bila aku nak datang hehehe" kata Lara.

"Cit! yelah yelah. Nasib baik aku cuti hari ni tau" Balas Melindsa.

Ringgg! Ringgg!

"Lara, let me take this call first okay?" Lara mengangguk. Sudah faham dengan kerjaya Melindsa yang amat sibuk itu.

"Hello? Sorry, I have something important to do today"

"What? Just tell him that whatever the reasons it is, I won't come or else I'm going to quit. You know what happens if I quit right?"

"Good, thank you. I'll come to work tomorrow"

"Haih" Melindsa mengeluh.

"Kenapa Mel?" Tanya Lara risau. Bukannya dia tidak dengar apa yang diperkatakan oleh Melindsa dengan rakan kerjanya itu.

"Tak ada apa, bos aku suruh masuk hari ni tapi aku malaslah" Jawab Melindsa.

"Eh, by the way kau ada hal penting apa sampai kena cuti hari ni?" Tanya Lara lagi.

"Hari ni aku penat sebab tu lah aku cuti hehe, ni kau dah ajak pergi kafe aku okay je lah. Tak syok jugak kalau cuti duduk rumah je. Tapi kita pergi lepas lunch okay" Lara mengangguk tanda setuju.

"Good, ni bagi aku tidur dulu tau. Nanti pukul 12 kau kejutlah aku suruh siap"

"Okay sayang!"

"Pergi cakap dekat Mike lah!" Lara memuncungkan mulutnya ke depan

"Ish si Mel ni, ada je nak sakat orang" gumam Lara

Dia mencapai telefonnya yang berada di atas sofa lalu laju tangannya mendial nombor di skrin telefonnya.

"Hello Mike? I dah ajak Melindsa ke kafe sekali. Jangan lupa rancangan kita untuk baikkan diaorang ya"

"Okay,

                                 ——————

"Alex" Panggil Mike. Alex hanya membalas em sahaja apabila Mike memanggil namanya.

"Lara beritahu aku hari ni diaorang nak datang kafe" Kata Mike sambil membasuh pinggan dan mangkuk di dalam sinki.

Alex mengerutkan dahinya.

Alexander, The BoyWhere stories live. Discover now