Halilintar:Aku tak tanya pun. Dan siapa kata aku nak kawan dengan kau hah, budak?
Airis:Memang sekarang kau kata kita bukan kawan. Tapi kau tak tahu masa depan macam mana. Jika kita ni jadi kawan, kau tak boleh nafikannya lagi. Sebab semua tu takdir.
Halilintar:Huh,tolonglah.In your dream, lonely.
Airis terus menahan amarahnya dengan wajah yang memerah. Dia meneruskan perjalanannya ke kelasnya. Dia mengomel sendirian apabila mendengar ayat halilintar.
Airis p. o. v....
Hmmm... Kalau korang kata halilintar selalu alone, aku pun sering kesunyian.Yelah,siapa nak kwn ngan aku. Dulu masa aku dekat sekolah lama, aku sering dibuli dan dihina oleh mereka.Mereka menghina dengan mengatakan aku ni lesbian. Kadang-kadang... Aku terfikir. Mengapa hidupku begini? Apa dosaku? Dan kini aku faham, tuhan mahu mengujiku.
Tapi kalau dekat sekolah lama begitu, dekat sini pun aku kena jugak. Baru pindah je, dah kena ejek. Haih... Apalah nasibku.😞
Aku terus menghentikan lamunanku. Aku mencapai buku teks sejarah lalu dibacanya. Tiba-tiba, kedengaran suara sumbang dari belakangku.
Pelajar1:Haih budak lesbian ni, buat rajin apa tau. Nak tunjuk sangat ke diri kau tu rajin? Hmm.. Tak payahlah, kau tu bukannya pandai pun. Kan?
Semua murid ketawa terbahak-bahak.Hatiku bagaikan terguris dengan kata-kata itu.Namun,aku tidak mengendahkannya saja. Kedengaran suara sumbang lagi. Kali ni daripada pelajar lain pulak.
Pelajar2:Haih orang depan tu, dah pekak ke? Dah berapa bulan kau tak bersihkan telinga kau tu? Sibuk sangat ke buat aktiviti kau tu sampai takde masa nak bersihkan diri? Eh, entah-entah kau ni tak mandi kot pagi tadi! Euwww!!!
Semua pelajar menjerit kegelian lalu membaling sampah ke arahku.Aku hanya terdiam dan membiarkan sahaja mereka tu. Kalau dilayan pun, buang masa saja kan? Betul tak?
Airis:Dalam hati(Halilintar,kau tak tahu nasib kita ni sama je. Kau je yang tak tahu masalah ku. Dari dulu, takde sapa-sapa nak kawan dengan aku. Dan sebab tu aku nak kawan dan lindungi kau.)
Airis menruskan pembacaannya lalu mengutip sampah di mejanya.
End pov....
>TBC> ^_^
NANTI AUTHOR SAMBUNG EH? TATAAAAA...... 👋ASSALAMUALAIKUM.
YOU ARE READING
I Love You 3 thousand, Halilintar! ❤
Romantizm"Wei, lari wei. Budak gay tu dah datang dah. "kata salah seorang murid dari sekolah itu. "Kenapa dia sekolah di sini ya? Kenapa tak pergi kat lorong je? Kat situ kan ada banyak pondan yang boleh dia kawan."kata salah seorang murid perempuan pula. ...