Nyawa dan Hati IV

126 48 52
                                    

PEMUDA itu melutut kaku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

PEMUDA itu melutut kaku. Seluruh badannya seperti membeku. Dia tidak mampu untuk bergerak. Ketakutan menjalar di seluruh tubuhnya.

Infeksis Beta menderam ganas dan memecut ke arahnya. Sahan pula hanya terdiam kaku di situ. Makhluk itu semakin mendekatinya.

Baaammm!! Satu tembakan dilepaskan mengenai tanduk makhluk itu sehingga ia pecah berderai. Infeksis Beta berpaling ke belakang. Ishfela sedang mengisi peluru senapangnya.

Senapang diluruskan dan sasaran dibidik. Ishfela menarik picu dan,

Baaam! Tembakan kedua mengenai mata Infeksis itu, menyebabkan ia berundur beberapa langkah ke belakang. Infeksis Beta meraung penuh berang dan memecut ke arah wanita itu.

Ishfela kembali mengisi peluru senapangnya namun dia sudah mula terketar-ketar. Tambahan, tenaganya juga sudah kehausan hasil pertarungan hari ini.

Infeksis Beta hanya dua depa di hadapannya. Jarak antara mereka berdua semakin dekat sehingga Infeksis itu menghampirinya dan menghayunkan cakarnya.

Ishfela spontan menahan cakar tersebut dengan tubuh senapangnya, mengakibatkan wanita itu terpelanting ke belakang akibat serangan yang begitu berat itu. Senapangnya pula tercampak beberapa depa menjauhinya.

Infeksis Beta meraung penuh garang.

Ishfela memejamkan matanya dan menjerit ketakutan.

Sahan kembali tersedar. Dia segera mengambil pisaunya dan memecut ke arah Infeksis Beta itu.

"Hiyaarrghhh!!" tempik Sahan seraya melompat ke atas kepala Infeksis gergasi itu. Dia berpaut pada tanduk makhluk itu sambil tangan kanannya menikam leher Infeksis itu.

Makhluk gergasi itu meraung kesakitam dan mengoncangkan tubuhnya.

Ishfela yang melihat peluang itu pantas berlari mencapai senapangnya, menghalakannya ke arah Infeksis Beta dan,

Baamm!!!

Ishfela berjaya menembak kepala makhluk itu. Makhluk gergasi itu rebah ke hadapan sedang Sahan melompat ke belakang dan jatuh tergolek di atas tanah.

Ishfela segera mendapatkan Sahan. Dia membantu pemuda itu untuk bangun dan memapahnya masuk ke dalam rumah.

"Kau pantas, tetapi bodoh," perli Ishfela. Sahan tersengih kecil.

Mereka berdua masuk ke dalam rumah teres bertingkat dua itu. Ishfela segera mengunci pintu dan berlari ke arah dapur. Sahan terduduk di atas sofa sambil melihat tangan kanannya yang kehilangan dua batang jari.

Mujurlah dia sempat mengelak pada saat-saat terakhir dan menghindarkan lehernya daripada ditebas dengan cakar Infeksis itu tadi.

Ishfela muncul dengan sebuah beg berisi kit kecemasan. Dia mengambil tangan kanan Sahan dan meletakkannya di atas sehelai kain.

CERPEN: Nyawa dan HatiWhere stories live. Discover now