-
"Isn't it crazy to think that the most intellectual creatures that ever walk on Earth are destroying their only home?"
-----
[sifar]
NOTA DARIPADA AKUHAI dan assalamualaikum. Aku Ael, penulis kompilasi cerpen ni [yelah kan, siapa lagi ¯\_(ツ)_/¯] Sebelum aku mulakan, aku just nak bersyukur pada Tuhan sebab bagi aku keberanian untuk publish karya picisan aku ni. Aku tahu memang karya-karya aku ni kebanyakannya mengarut dan bodoh [sigh], tapi aku still bersyukur sebab at least aku berani untuk terbitkan tulisan aku dalam dunia oren ni.
So, first of all; aku nak berterima kasih kepada kau orang semua yang sudi baca coretan aku yang tak berkualiti ni [sob]. Aku hargai setiap sokongan dari kau orang, walaupun kau hanya sekadar baca sahaja. Sebab, aku rasa appreciated bila ada orang yang sudi luangkan masa dia just untuk baca cerita-cerita bodoh aku ni. Dan setinggi-tinggi apresiasi untuk kawan aku, Lemey yang bagi aku semangat dan dorongan untuk menulis.
Thank you very much. Your supports mean a lot to me.
Aku tahu coretan aku ni banyak cacat cela dan memang penuh dengan kesilapan tatabahasa dan penggunaan istilah, since I am literally an amateur. Sebab tu, aku suka sangat kalau kau orang sudi komen mana-mana kesilapan dalam karya aku dengan sopan [highlighted: sopan]. Dan kalau kau orang rasa kurang suka untuk komen, feel free untuk mesej [ke orang panggil mende? Dm? Pm? Sorry, aku memang tak tahu] aku. Mungkin aku akan balas, hahaha, aku tak janji sangat sebab memang aku ni jenis kurang sosial.
Aku memang suka baca cerita random genre; kecuali romance [melainkan cerpen romance, yang tu aku layan], nak kata betapa sukanya aku membaca, aku lebih rela layan manga berbanding anime, dan lebih rela layan novel berbanding movie or drama. Aku ada gak niat nak tulis cerita panjang-panjang, tapi entahlah, aku takut aku tak cukup masa atau kesanggupan. So, aku cuma akan stick untuk tulis cerpen-cerpen mengarut ni aje.
Panjang pulak muqaddimah, ehek.
Jadi, cerita dia macam ni, akhir tahun lepas, aku ada join satu pertandingan cerpen peringkat kebangsaan. Pasal 'Global Warming'. Dia punya result keluar dalam 2-3 bulan lepas dan alhamdulillah, aku berjaya dapat tempat ke-enam huhu. Terharu gila.
Untuk itu, aku berbesar hati untuk share cerpen aku tu kat sini. Aku hantar 3 cerpen masa tu, dan setiap cerpen ada dalam 700+ je perkataan sebab memang limit dia 750 perkataan. Banyak gak benda yang aku kena potong huhu. Dalam cerpen tu memang kena includekan pasal 'Global Warming', so memang akan penuh dengan fakta-fakta yang berkaitan. [Hahahahaha]
YOU ARE READING
CERPEN: Nyawa dan Hati
Storie brevi[Kompilasi Cerpen Tema Rawak] NYAWA DAN HATI: Di era kegilaan dunia, untuk hidup pun manusia sanggup mensia-siakannya. Sahan, sebagai seorang Pejuang bertugas untuk mengetuai misi-misi memburu sampel makhluk ganas bergelar Infeksis. Namun ada sesuat...