CHAPTER 32 - False Comfort

2.6K 92 8
                                    

False Comfort

Dedicated to:

its_shaming7




"A--ATE..." Tawag niya kay Aleeza. Hindi niya na napigilan ang paghina ng mga tuhod niya at napasalampak na din sa sahig. "Ate..!" Tawag niya ulit pero hindi sumagot ang kapatid niya.

Aleeza has finally lost consciousness from exhaustion and Amandine was so lost. She just continued shaking her sister to wake up while crying like a little kid, until someone finally came to them. "Aleeza!" Amandine's crying abruptly stopped and turned to find the source of that voice. It was Farrah. As soon as she called her friend's name, she rushed onto their side to help. At the same time, she looked at the surrounding to asses what happened. Looking at the toilet, it seemed that she had vomited blood again. But this time must've been worse since she passed out from exhaustion. 

"Ate Farrah..." Iyak ni Amandine. "Anong nangyayari kay ate?"

"Amandine, kumalma ka muna." Sabi ni Farrah habang hinahawakan ng mahigpit ang braso ni Amandine, pero parang wala itong epekto. At this rate, hindi malabong marinig sila ng mga magulang ng magkapatid. Hindi alam ni Farrah kung paano pakakalmahin ang kapatid ng kaibigan niya, at kailangan niya din ng tulong para mailipat si Aleeza kaya naman hinugot niya mula sa bulsa ang cellphone niya at tinawagan si Amzi.

[Bakit?] Tanong ni Amzi sa kabilang linya.

"Nag-collapse si Aleeza dito sa banyo ng second floor." Mabilis na sabi ni Farrah.

[What?!]

"Kaya tulungan mo kong dalhin siya sa kwarto niya."

[Ok. Pupunta na ko d'yan.]

"Ah, may isa pa." Singit ni Farrah bago pa man matapos ang tawag.

[Ano? May kailangan ba kong dalhin d'yan?]

"Andito si Amandine." Sagot nito habang nakatingin sa tinutukoy niya.

[What?!]

Bago pa man maibaba ang linya, narinig na ni Farrah ang palakas nang palakas na mga nagmamadaling mga hakbang, at ilang segundo pa, lumitaw na si Amzi sa may pintuan. Napahinto siya nang makitang totoo ang sinabi ni Farrah. Hindi niya alam kung ano ang uunahin niya pero nilapitan niya muna ang may sakit niyang kapatid. "Anong nangyari?" Tanong nito.

"She passed out from exhaustion." Paliwanag ni Farrah. "'Wag ka munang mag-alala. Parating na din naman si sir Grid. Unahin mo muna 'yung bunso niyo." Sabi niya pagkatapos ay tumingin siya kay Amandine. Gan'on din ang ginawa ni Amzi. Tinignan niya ang kapatid na tulala at nanginginig habang umiiyak na parang bata. He sighed at sight, worried about his little sister. If she saw Aleeza in her actual worst state, it must've been very shocking for her. Siya nga na naabutan si Aleeza na itinatakbo sa ER noong mga nakaraang linggo at nalamang sumuka ng dugo ang kapatid, nataranta na, pa'no pa kaya si Amandine na nakita ang lahat.

Kinuha ni Amzi ang nanginginig na mga kamay ng kapatid. He slowly pulled her up without saying anything. Amandine is still in shock but she unconsciously followed her brother's lead.

He took her out from the bathroom and escorted his sister to her room, leaving Farrah and Aleeza behind. 

Pagkapasok sa loob, pinaupo ni Amzi ang kapatid sa kama nito. Not knowing what to do, he kneeled on the wooden floor, and stared  at Amandine's face. His left hand is still holding his sister's trembling hands, while he reached out his right hand to wipe a tear from his sister's cheek. 

Like finally waking up from a daydream, Amandine's gaze fell to her brother. Her sobs are slowly dying down and she finally had the strength to say something. "Bakit nagkakagan'on si ate?" She asked like a child.

Amzi stayed silent. Hindi niya alam ang isasagot sa kapatid. To be honest, he thought this scenario would end up without them saying a word to each other. Now his sister's blunt question caught him off-guard. "...okay lang siya." Ang tangi niya lang nasabi. He knows it's a nonsense answer because it was very obvious that Aleeza wasn't okay. Even Amandine furrowed her brows more than earlier.

"...she's gonna be fine, right?" Amandine uttered after a long silence. But Amzi stayed silent. He wished it was the case, but he knows it's not. And he didn't wanna get caught by lying again so he shut his mouth. "Kanina..." Nagsimulang magkuwento si Amandine. "...n'ong tatawagin ko sana si dad," she sobbed. "...pinigilan ako ni ate." Amzi didn't know where the conversation was going, but he continued to listen. "She told me that...she'll quietly disappear from my life and begged not to call for dad...!" He felt chills over his body and his sister started bursting out in tears again. "I think she overheard it when I said those words to ate Farrah earlier." She continued crying as she speaks. "I just said what I felt but I don't mean it!" She confessed.

Amzi unconsciously tightened his grip on his sister's hands. He felt a little anger inside him, though he didn't know what's the exact source. Maybe because of Amandine's thoughtless words, or maybe because of Aleeza, talking about he death so lightly, or maybe both. But either way, hindi niya pinagalitan ang bunsong kapatid. Sa loob-loob niya, alam niya rin na wala siya sa posisyon para magsalita. Instead, he pulled his sister towards him and gave her a hug. Patting her back was the best comfort he can give. 

"I didn't really wanted her to disappear..." Iyak ni Amandine habang nakasubsob sa leeg ng kuya niya. "I didn't mean it." Pag-uulit niya. She never thought that her careless words would be heard from the mouth of the person she was talking about. They both said the same thing but the way she said it and the way her sister said it was completely different. Aleeza was serious. Fear and anxiety ate Amandine. What if her sister really disappears one day? It doesn't matter how she would disappear. The matter was, can she handle it? If her sister disappears because what she had said, can she take responsibility? Farrah told her that Aleeza is trying. What if she stops trying because of her? 

"Shh..." Amzi gently tried to calm her little sister down. "She'll be okay..." He whispered. But at this point, he doesn't know if he's saying this to comfort Amandine or to comfort his self.

"She'll be okay..." He said once again.

It was a false comfort, but had no other words to say.

_____________________________

HEEYOOOOWWWW

HUWAHAAHAHAHAHAHA 

I TOOK A MONTH BREAK FROM WRITING. NYAHAHAHAHA... 

SYEMPRE MAY KASAMA NANG TAMAD PERO WALA DIN KASI SA FEELING KAYA HINDI AKO NAKAPAG-UD AGAD. NYAHAHAHAHA... KASI NAMAN, THIS IS AN EMOTIONAL CHAPTER. MAHIRAP NA PAG SINULAT KO SYA NA WALA SA CONDITION, BAKA MAGING SABAW... HAHAHAHAHA PANSIN KO DIN KASI MINSAN, PAG NAGSULAT AKO NANG HINDI KO FEEL, WALA AKONG MA EXPRESS SA MONOLOGUE... PARANG GUSTO KO PURO DIALOGUE NA LANG... AHAHAHAHAHAHAHA... KAYA ETO BINASA KO MUNA SYA ULIT PARA  MAKUHA KO YUNG MOOD. BWAHAHAAHAHAHAHA 

KAYA PAG PANSIN NYO MINSAN NA TIPID YUNG MONOLOGUE UNLIKE SA IBANG CHAPTERS NA PURO INNER THOUGHTS AND NARRATIONS, IBIG SABIHIN HINDI KO DAMA YUNG STORY... BWAHAHAHAHAHAHA

IDK IF I SHOULD BE CONFESSING THIS BUT ANYWAY... NYAHAHAHAHAHAHA

DON'T MIND THE CAPS LOCK AGAIN KASE TRIP KO LANG ULIT PARA MAPANSIN ANG CORNER NI AUTHOR-SAN... BWAHAHAHAHAHAHAHA

Villain's ChanceTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon