Sun merenung keadaan luar melalui tingkap biliknya. Matahari akan terbenam tak lama lagi. Kelibat zombie di luar mungkin tak dapat dilihat dek kerana tiada lagi cahaya yang menerangi kawasan lapang tu.
Sudah 2 hari berlalu selepas kematian Mina, mereka masih lagi berteduh di lantai tingkat 4, bangunan sekolah yang mereka pecah masuk sebelum ini.
Walaupun sudah 2 hari berlalu, stok makanan dan air mereka masih cukup.Seolah-olah ada yang dah merancang yang mereka akan menginap selama tu.
Namun begitu, tiada yang berani merungut. Selamat daripada ancaman zombie, cukup bekalan air dan makanan pun dah cukup bersyukur.
Dia mengingat kembali malam di mana Kai sengaja mengusik dengan menakutkan mereka semua yang ingatkan ada zombie yang dah naik tingkat 4 ni.
2 hari lepas..
" Jom semua! Aku dah jumpa cara untuk kita semua keluar dari sini! " Kai mendabik dadanya dengan yakin.
Teh mengerutkan dahinya. Cermin matanya dilorot sedikit ke bawah. Ragu-ragu dengan kata-kata Kai yang tampak terlalu confident.
" Haah la, kenapa? Ingat aku menipu ke? " Kai mendengus tak puas hati. Boleh pulak Teh nak ragui kata-kata dia.
Salah dia jugak, sapa suruh suka mengusik sangat. Teh sampai malas percaya dah.
" Dia tak tipu, dia ada jumpa cara nak keluar. Tapi kita kena berbincang dulu. Seok, Teh, ikut aku pergi bilik Jung. Dia dah tunggu kat situ."
Hembusan asap keluar dari mulut Han selepas dia membenarkan kata-kata Kai. Kai masuk ke dalam lalu menarik Seok daripada terus berada di sebelah Sun.
Eh? Jeles ke?
"Sun? Tak ikut?"
"Pompuan takyah ikut, pompuan kan lembik. Tadi nak masuk bilik sendiri pun kena ada yang kena dukung.. takkan nanti nak dukung dia pulak "
YOU ARE READING
𝐀𝐍𝐈𝐌𝐀𝐋 𝐊𝐈𝐍𝐆𝐃𝐎𝐌
HororYou had two choice, " alive or dead " Start : 28 NOV 2020 End : 🚫 NO PLAGIARISM! Thanks sbb support citer ni even cuma bermula drpd status wasap. 🥺💜