Együtt Tanulás....

19 6 2
                                    

Hazaérve anyával elpakoltuk a megvásárolt dolgokat, majd kényelmesen felöltözve nekiálltam tanulni. Épp a fizikát csináltam, mikor elakadtam egy feladatnál, ezért a bátyám nyakába ugrottam.
-Bratyó... Segítesz?
- Mi kell?
- Fizika... - sóhajtottam fel fájdalmasan.
- Mit  lehet azon nem érteni?
- Mot lehet azon érteni?
- Na gyere..... Hagy nézzem. - és olvasni kezdi a feladatot, majd magyarázni kezd. - először is, ez egy soros kapcsolás lesz. Szerinted mi a különbség a soros és a párhuzamos kapcsolás között?
- A neve? - kérdeztem totál értetlenül.
Erre felnevetett.
- Ekkora buta nem lehetsz. - és itt tíz teljes percig mondta nekem a két bigyó közti különbséget. Erősen koncentráltam, de még így is kevés infó maradt meg. Ezért szeretem a bátyámat. Mindig segít nekem fizikából és a reál tanfárgyakból. Míg én neki a humánból. Két hópehely sem egyforma, így mi hárman sem a tesóimmal. Mikor már kezdtem kapizsgálni, hogy miről is van szó, megköszöntem neki, majd hagytam tovább tanulni. Egy óra múlva már kész is lett, majd Matyi jött hozzám töri miatt.
- Mit vesztek, Kobak? - kérdeztem.
- Most esszét kell írni a tavaly tanult Napóleon életéről.
- Ember! December van! Miért nem az ideit tanuljátok?
- Az a kérdés, amit ki kell fejteni, hogy milyen hatással volt Napóleon a későbbi korokban, majd házidolgozatként a marxizmus.
- Ahhhh.... Gyere majom! - intettem közelebb magamhoz. Majd mesélni kezdtem először az esszé tartalmát, majd a házidoliét. Tisztában vagyunk azzal, hogy ezt csak neki kéne, de hogy megértse mindig közösen tanulunk. Épp egy fontosat magyaráztam, mikor anya berontott a szobába azzal a kijelentéssel, hogy ebéd van. Korgó gyomorral versenyeztünk a konyháig, az öcsémet az ölembe véve toppantam be a konyhába, ahol már mindenki ott volt. Gyorsan leültem a helyemre, majd a prücsköt is letettem magam mellé, és falatozni kezdtünk az ízletes étkeből, amit anya főzött.....

Karácsonyi csoda ✔️Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang