13. Ochelarii de soare și paharul cu apă

55 6 7
                                    

   Marius i-a pasat lui Flavius mustarul cerut, continuand sa manance din micul sau. S-au ingramadit toti in garsoniera lui Marius pentru un pranz traditional romanesc: mici, carnati si mamaliga. Carnea e de la Klaufland, iar mamaliga de la matusa Madalinei. Au zis toti bogdaproste cand au vazut-o pe Mada intrand cu ea in maini. Simțeau nevoia de o pauza de la pește si de niste economie, ca prea dadusera bani pe iesiri.

   Vazandu-se cu stomacul plin, fiecare s-a pus mai confortabil in locul sau. Noroc de cei care au in spate canapeaua. In bucatarioara nici vorba sa incapa toti 6, asa ca au luat niste ziare din scara blocului si s-au pus pe jos, in sufragerie. Chiar si asa stau adunati rau. 

   — Complimente bucatarului, a zis Adi si a oftat relaxat. 

   — Ia zi, Marius, te-ai trezit cu noaptea in cap ca sa ii faci, nu-i asa?

   — Vezi ca iar ai glume de batrani, tataie.

   Flavius a strambat din buze. Ceilalti, adica Marius si Cristi, au facut un obicei sa il strige tataie pentru ca e singurul de 30 de ani din grup. Si cum Cristi a plecat, sarcina ii revine numai lui Mihai. 

   Ca teleghidata, Andreea a sarit in picioare ștergându-se pe maini cu un servetel si s-a dus pe hol. S-a intors imediat cu o pereche de ochelari de soare, pe care i-a lasat in fata lui Marius. S-a sters pe un servetel si i-a luat in maini. Sunt simpli, negri, dar nu ai lui.

   — Ghicesc eu ai cui sunt sau…?

   Andreea bea din doza ei de suc, asa ca Mada s-a bagat.
   — Sunt ai tipei dupa care ti s-au aprins calcaiele de cand ai venit aici.

   Marius s-a incruntat. 
   — Nu mi s-au aprins calcaiele dupa Irina.

   Mihai a ras scurt, impindandu-l umăr în umăr.
   — Atunci de ce te-ai gandit la ea in contextul asta?

   Marius a lasat ochelarii pe canapea.
   — Pentru ca doar de ea stiti voi, de aia. S-a uitat la fete: Cum ati ajuns voi in posesia lor, ma rog? 

   — Ieri dimineata, cat voi erati in apa, ne-am intalnit cu ea si prietena ei la bar si am stat de vorba, a zis Andreea. I-a uitat pe masa cand a plecat si tu poti sa îi inapoiezi. 

   — Stati asa. Ati fost la masa cu Irina si prietena ei? Amandoua? Si chiar ati stat de conversatii?

   Au dat amandoua afirmativ din cap.
   — E misto, a zis Mada. Te rog sa nu o dai in bara asa de rau incat sa nu mai vrea sa vorbeasca nici cu noi.

   A vrut sa arunce in ea cu servetelul mototolit si plin de grasime, dar a nimerit in Adi. A dat inapoi cu el si cu propropiul servetel murdar. Marius a ridicat mainile in retragere. Nu ii sta mintea de asa ceva. 

   — Ce ati vorbit de mine?

   Andreea a pufnit.
   — Nu te mai crede buricul pamantului. 

   — Ai fost pomenit o singura data, a zis Mada, cand am intrebat-o daca sunteti impreuna, pentru ca tu nu ai mai zis nimic de ea. A zis ca nu si aia a fost. Nu esti chiar asa interesant. 

   Ce e cu femeile in ultima vreme? Toate ii spun ca e arogant, cu locala in frunte. 

   — Ti-au pus toate gand rau, a glumit Mihai.

   L-a ignorat.

   — Mai, ati pomenit si numele meu? Înseamnă ca ati vorbit de mine. Si cu ochelarii ce vreiti sa fac?

   Adi a scos un sunet de exasperare.
   — Pfaa, trăiască-ți familia, da' tare greu esti de cap! Ochelarii sunt un pretext. O suni frumos si ii zici ca treci pe la ea sa ii inapoiezi. Vrajeala alea-alea si bam!

Între valurile măriiUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum