Gym Trainer

41.2K 190 7
                                    

Awan yang mendung makin terisi dengan rona warna yang gelap. Disertakan pula dengan angin kencang yang kian bertiup hingga menggoncangkan pepohon yang terdapat dikawasan persekitaran. Berdiri Nadia menunggu dikaki lima sambil merenung kearah perubahan cuaca yang makin menggelapkan suasana. Hatinya kian gusar. Kelibat suaminya gagal dikesan oleh pancainderanya. "Hisssshhhh!!! Hari dah nak hujan ni....mana pulak perginya laki aku ni!!! Duduk kat rumah je pun...bukannya ada kerja! Nak datang ambil aku pun susah ke?", ngomel Nadia seorang diri. Rutin kebiasaan dirinya apabila usai sudah melakukan pekerjaannya sebagai seorang kerani disebuah kiosk pejabat pos, suaminya akan datang untuk membawanya pulang. Disebabkan faktor ekonomi keluarga yang meruncing, harta yang mampu untuk dimiliki oleh Nadia hanyalah sekadar sebuah motosikal Honda Ex-5 yang selalunya digunakan oleh suaminya. Suaminya pula papa kedana dan seorang penagih dadah. Dipasangkan pula dengan sikapnya yang pemalas dan tidak ingin bekerja, sedikit sebanyak menjadi punca utama kepada kemelut ekonomi rumah tangga yang dihadapinya kini. "Ishhh....!! Habislah...basah kuyup kalau macam ni punya cara. Kenapalah dulu aku degil sangat....kalaulah aku dengar je cakap ibu! Tak laa nasib aku jadi macam ni...! Padan muka aku...!! Huhu...cinta konon...sehidup semati konon...piraaaahh!! Semua tu boleh pergi mati!!! Tak guna satu sen pun!! Aku penat-penat kerja kat sini...dia pulak baik punya layan cintan cintun dengan awek kilang. Barua punya laki...dah laa taik barang. Ada hati nak pasang lagi satu...dah tu...mintak cerai, tak pulak dia nak cerai. Huaaaaa!!! Stress laa kalau macam ni hari-hari!!!", kata Nadia seorang diri. Tanpa disedari, monolog sendiriannya didengari oleh seseorang. "Ehem...emm...cik ada masalah ke?", kata satu suara yang menegurnya.

Terus dia mengalihkan arah pandangan matanya mencari akan sumber suara yang didengarinya lunak itu. "Erghhh...tak...tak...saya oke...sory...awak dengar ke?", kata Nadia kearah satu susuk tubuh lelaki yang tinggi dan berbadan sasa. Ditilik dari atas hingga bawah. Lelaki tersebut mengenakan singlet hitam tidak bercorak, dan seluar pendek sukan yang juga berwarna hitam. Lengkap dengan sepasang kasut sukan. "Uuuuuwwww~hensemnya mamat ni!! Badan sado pulak tuh!", kata Nadia didalam hati. "Eh..eh...hehe...tak payah minta maaf. Saya yang patut minta maaf...sebab terdengar apa yang awak bebelkan tadi tu...hehe! Gelap awan kat atas tu kan?", balas lelaki tersebut menukar topik bualan. "Hemm...tulah...! Gelap! Hehe...!", balas Nadia tersengih-sengih. Terasa bagai berbunga didalam hatinya apabila lelaki setampan itu menegur dirinya. Hilang sebentar masalah yang difikirkannya sebentar tadi.

One Shot - Cerporn CollectionWhere stories live. Discover now