Ik ga nu vertellen vanuit Abigails vader. Enjoy the story. X Lotte
~~~~~~~~~~~~~♥︎~~~~~~~~~~~~~Ik stond al zo lang te wachten op Abigail. 'Wanneer komt die verdomde boot?' Vroeg ik aan een medewerker hier op de haven in Wereld 3. 'Ik weet het niet Mr. Winslet' zei de man ongerust.
De zon was bijna gezakt maar de temperatuur bleef gewoon normaal zoals overdag. Dat was altijd zo in Wereld 3.
Opeens zag ik een boot deze kant op drijven. Het was vaak een traditie om dan te toeteren maar het bleef er doodstil. Er waren nog geen eens mensen die aan het zwaaien waren. De boot kwam steeds dichterbij. Hoe dichterbij de boot kwam hoe ongeruster de mensen op de haven werden.
De knechten op de haven gooide touwen op het schip en trokken het dichterbij de kade. Ik duwde de mensenmassa aan de kant en ik baande me een weg naar het schip. Ik klom aan boord en ik zag alleen maar dode mensen. Ik begon in paniek te raken. 'Waar was mijn lieve Abigail?' Vroeg ik mezelf af. Langzaam hoorde ik een paar knechten en vaders de boot opkomen. 'Zzze zze zijn dddood...' Stamelde Rick. Een goede vriend van mij. Ik ging nog uren door met zoeken maar daarna gaf ik de moed op.
In mijn kantoor kwamen er meer mensen. 'Zullen ze weten wat we van plan zijn?' Vroeg Rick. 'Nou Rick weet je dan al zeker dat ze uit Wereld 2 komen?' Zei ik sarcastisch. 'Andrew, Toen jij weg was bestudeerde ik de lijken. En elk lijk was doorboord met één kogel. Een nachtkogel van de angstwezens. Daar werkt de heer uit wereld 2 mee samen.' Zei Rick vastbesloten. De andere mannen die in mijn kantoor stonden knikten instemmend. 'Oké mannen wat word het plan?' Zei ik vragend en ik keek om me heen. Een schimmige jongeman kwam mijn kantoor binnen gelopen. Zijn schouder was verbonden en hij had een donkerbruine cape met capuchon om. Zijn warrige haar stak er wild onderuit. 'Ik weet wel wat Mr. Winslet. Maar dan moet u me eerst jullie eerste plan aan me vertellen' zei hij. De andere mannen keken verbaasd wie deze vreemdeling was. 'En wie ben jij?' Snauwde ik. 'Dat doet er niet toe. Ik ben hier om mijn plan voor te leggen' zei de vreemdeling weer. Ik keek vragend naar Rick maar hij knikte bevestigend. 'Oké vreemdeling! Maar een verkeerde beweging en ik schiet je neer!' Zei ik dreigend. 'Zoals u wilt' knikte de vreemdeling sarcastisch.
Rick rolde een perkamenten kaart uit. De vreemdeling wees Wereld 2 aan. 'Wereld 2 ligt op een erg strategische plaats. Het kasteel van heer Vidal ligt op de Rhon de hoogste berg van alle werelden. Eerst moet je een gevaarlijke sneeuwpas oversteken. En zijn vinger gleed naar een gebergte op de kaart. Als wij naar Wereld 2 willen gaan moeten we sowieso met de boot. Alleen op sommige plekken in de zee moeten we langs de grotten van de angstwezens. Als je ook maar een beetje angst laat zien gaat heel het schip ten onder dan trekken ze namelijk de rest mee. Ook moet je oppassen voor hun gedaante verwisselingen. Ze kunnen zo in je dierbaarste persoon veranderen en je overhalen om in zee te springen. Als je eenmaal in zee bent word je voor eeuwig meegenomen' zei de vreemdeling. Ik voelde een rilling over mijn rug lopen en ik dacht meteen aan Abigail. 'Hoe weet jij dat allemaal?' Begon ik afvragend. 'Ik heb het meegemaakt Mr. Winslet' zei hij die zijn aandacht nu weer op de kaart richtte. 'We moeten nog 3 boten meenemen met veel personeel. We gaan in oorlog met Wereld 2!' Schreeuwde de vreemdeling. Alle mannen schreeuwde 'oorlog!!!!'
JE LEEST
De 5 werelden van wanhoop
RandomHet land is verdeeld in 5 stukken. 5 verschrikkelijke stukken. Het kan er ijskoud zijn of juist te warm. Het kan er vol zitten met beesten of met angstwezens. Abigail Winslet zou op bezoek gaan bij haar vader. Maar als het blijkt dat zij nooit is a...