Hoofdstuk 1

101 6 10
                                    

'Abby! Wordt eens wakker. Abigail!' Ik hoorde Liz al roepen. Ik had drie dienstmeisjes maar Liz was echt mijn lieveling. Ik wilde bijna 'binnen' roepen maar ze stormde al naar binnen. Mijn kamer was ruim met een hoog plafond. Er stonden twee beige fauteuils met witte kussentjes. Er was een klein balkon waar altijd de ijspegels aanhingen. En waar je de dikke sneeuwvlokken zag dwarrelen. Ik woonde in wereld 5. Ook wel bekend door het eeuwige ijs.

Ik zat half slapend rechtop in mijn bed. En Liz ging verder. 'Nou Abigail je vader is vanochtend vroeg vertrokken naar wereld 3 om belangrijke zaken te doen. Hij verwacht dat je morgen naar hem toe komt. Dus ik pak vandaag al je belangrijke spullen in want je vertrekt morgenochtend met de boot. Ik schoot omhoog 'wereld 3! Dat is een van de gevaarlijkste werelden! Je wilt niet weten wat voor angstwezens er wel niet in de bossen verscholen zitten! Laat staan wat er in het water woont!' Ondertussen was ik al aan het ijsberen door de kamer. Liz stelde me gerust en liep haastig de kamer uit om wat spullen te pakken.

Ik liep langzaam met tegenzin de marmeren trappen af. Noah had een prachtige sneeuwwitte jurk gemaakt. Het was een strapless jurk met een diepe hartlijn. Op het lijfje zaten allemaal diamandjes in de kleuren van vuur. De jurk viel wijd uit en op de onderkant waren vlammen gemaakt van diamantjes. Mijn haar hing in kastanje bruine krullen op mijn schouders. Ik ging niets voor niets naar wereld 3, oftewel "De wereld van het vuur"

Noah, Kylie en Liz zaten al te ontbijten. Kylie bood mijn een eitje aan maar ik weigerde. 'Sorry Kylie maar ik heb echt geen honger ik maak me gewoon zorgen.' 'Maakt niks uit mevrouw' zei Kylie verlegen.

Na het ontbijt begeleide Liz me naar de haven. Ze gaf me een donkerblauwe cape en spelde er een vlammen broche op. Zo meisje ik wens je succes en doe de groetjes aan je vader. En ze kuste mijn voorhoofd. 'Ik zie je over een paar weekjes wel weer.' Zei Liz die bijna ging huilen. 'Bedankt Liz. Bedankt voor alles' en ik liep zwaaiend weg. Op naar wereld 3 "De wereld van het vuur."

De 5 werelden van wanhoopWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu