Hoofdstuk 8.

27 2 0
                                    

P.O.V. Robin
Ineens trekt ze me mee richting de uitgang van het openveld. Wat zou er dan aan de hand zijn? Wanneer we bij een toilet gebouw zijn laat ze m'n arm los. "Wat is er?" Aarzelend staat ze daar. Alsof ze niet weet wat ze moet zeggen. 'Ik kreeg het benauwd.' Antwoordt ze me. Zou dat echt zo zijn? Twijfelachtig kijk ik haar aan. 'Het werd een beetje te druk op 't veld.'

Wanneer ik haar aankijk, lijkt het wel alsof ze bang is. Nog eens kijk ik naar haar arm. Daar waar een litteken bijna niet meer zichtbaar is. "Je kunt eerlijk tegen me zijn hè?" Bezorgd kijk ik haar aan. Ze knikt en kijkt me glimlachend aan. En vervolgens draait ze haar gezicht van me af. Toch klopt er iets niet...

P.O.V. Alexis
Pff. Ik had het niet meer. Als ik daar was blijven staan, was hij misschien wel naar me toe gekomen.

*Flashback*

Met z'n ene hand hield hij mijn armen tegen de muur gedrukt. Zijn onderlichaam strak tegen dat van mij.

"Ik hou van je, blijf bij me." fluisterde hij spottend in m'n oor. 'Je liegt' had ik hem geantwoord.

Het mes dat hij vast had, kwam steeds dichter bij m'n gezicht...

*Einde flashback*

Ik krijg een koude rilling over mijn rug als ik daar aan terug denk. Angst, die ik nog nooit gevoeld had, voelde ik toen. Robin tikt me aan. "Ga je mee naar onze tent? Colaatje drinken?" 'Jaa is goed.' Hij pakt m'n hand vast, en trekt me voorzichtig tussen alle mensen door naar hun tent.

*volgende dag*

P.O.V. Nils
Langzaam maar zeker rek ik me uit. Gisteravond was echt gezellig met Veerle! Ik weet eindelijk haar naam, en ze is echt heel anders dan de meeste meiden. Ze praat niet overdreven veel, iets wat de meeste meiden wel doen. En tegen mij is ze best verlegen. We hebben nog best wel lang gepraat over echt van alles en nog wat.

Robin en Alexis kwamen ook nog naar onze tent. Je had dat gezicht van Alexis moeten zien, joh! Toen ze onze tent zag! GE-WEL-DIG. We hadden meteen de slappe lach. Gijs had wat vrienden gevonden van school. En had daar mee lol getrapt. Heerlijk lig ik in m'n slaapzak, met m'n armen onder mijn hoofd. Ik draai me op me zij en stoot Gijs aan. "Hmm." Komt er uit zijn mond. Whahaha die is nog in dromenland. Wanneer hij een vriendin krijgt, is me een raadsel. Ik bedoel, je kan verlegen zijn met meisjes. Maar zo verlegen?!

Dan maar Robin aanstoten. Ik tik tegen zijn zij aan. Hij draait zich sneller om dan verwacht. "Wow was je al wakker?" Vraag ik hem zacht. 'Jaa al een halfuur denk ik.' "Sliep je niet lekker dan?" 'Jawel, ik sliep heerlijk. Maar er is iets dat me bezig houd. Met dat meisje van gisteravond.' "Die chick die jij meenam naar onze tent?" 'Jaa, Alexis ja. Ze deed vreemd...'

Promise meWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu