Jistě jen velmi málo lidí, konkrétně těch do světa čar a kouzel zasvěcených, by věřilo tomu, kdyby jim někdo řekl, že i v takovéto době a i na takovém Malfoy Manoru se chystají Vánoce. Možná by tomu neuvěřil skoro nikdo, ale pravda to byla.
Celkově v tom měla prsty, tentokrát nepříliš nečekaně, Narcissa, která přípravu vánočních svátků prožívala stonásobně více, než všichni ostatní dohromady a kvůli které nakonec i okna Malfoy Manoru svítily díky navěšeným řetězům se světýlky všemožných barev. Tedy ne všemožných - stále ty čtyři různé módy, podle kterých řetězy blikaly, působily vcelku decentně, v rámci možností, jak by působit mohly.
"Neviděl někdo Blaise? Měl tady být s těmi ozdobami na stromek! Blaisi!" rozléhal se po jindy tichých chodbách tohoto sídla hlas Narcissy Malfoyové, velké organizátorky letošních oslav svátků zimy, které by její činnost byla jistě zatrhnula kýmkoli z tohoto domu, kdyby mohl. Jenže protože jí to schvalovala Bellatrix, nebo an to respektive nikdy neřekla ne, nikdo si nedovolil říct ani slovo,.
Ovšem Bellatrix samotná nad tímto vším rezignovala. Což bylo s podivem ohledně toho, jak řídila obrovskou spoustu věcí, ale byla to pravda. Nevyjadřovala se k tomu, vyhýbala se všem světýlků či obrovskému vánočnímu stromku v hlave vedle stolu, u kterého se konala zasedání, velkým, několika metrovým obloukem, který byl tak velký, jak jen to šlo a podotkla k tomu jediné slovo.
Což byl ovšem pro její sestru taky nevyslovený souhlas, proto vesele pokračovala ve výzdobě Malfoy Manoru. Vše bylo také dvacátého třetího prosince, den před Štědrým dnem a byla by, minimálně tedy podle ní, opravdová ostuda, kdyby rodina Malfoyů nebyla na tyto svátky připravena, i když vlastně jenom ona a nejmladší současné osazenstvo to nějak prožívali, ostatním smrtijedům to bylo buď naprosto ukradené, nebo nad tím tiše pěnili vzteky.
Ale to se ještě všichni mohli modlit, nebo to Narcissu nenapadlo zpětně a děkovat Merlinovi, že je zatím nevtáhla do pečení všechn možných druhů cukroví - v kuchyni sama trávila narozdíl od normálních dní, kdy tam vařili pouze skřítci, několik hodin. Výsledkem pak byly hromady cukroví, které nikdo nejedl a které si však krásně naskládané ležely na všech miskách po celém Malfoy Manoru a padal na mě možná tak prach, protože těch pár ochotných mlsounů ze začátku bylo teď už tak přecpaných, že při každém pohledu na některé z zdobených perníčků, vanilkových rohlíčků či lineckých koleček málem metali všechny možné kletby, co znali, kolem sebe, jen aby si nemuseli dát další.
"Notak, to jsem tady na to vážně sama?" povzdechla si Narcissa, když procházela chodbou s několik aokny, všemi s blikajícími světlýlky.
"To už tady všichni zapomněli na Vánoce?"
ČTEŠ
Milovat znamená promíjet (Dramione FF, AK 2020)
FanfictionVánoce mají být poklidné svátky strávené s rodinou. Ovšem pro Hermionu jsou spíše hektické, plné strachu o svůj život a životy svých přátel. Válka o kouzelnický svět trvá už moc dlouho, ale ani tyto samotné svátky zimy to nezmění. Pro Hermionu všech...