Barabás zsebre tett kézzel bámulta a faliújságot, miközben mellette vidám csacsogással áramlott az iskolai tömeg. Egy hete várta, hogy végre kikerüljön a kerületi mézeskalács sütő verseny pontos időpontja és helyszíne, de most, hogy a színes plakát előtt állt, szomorúsága és bosszúsága kétszeresére nőtt.
Bosszús volt, mert az osztályfőnökük azt a büntetést adta neki, hogy idén Kolnayval együtt kell indulnia a versenyen. Az osztályterem díszítése közben természetesen megint összeszólalkoztak, aminek az lett a vége, hogy Barabás Kolnaynak vágta az egyik stiftes ragasztót, aminek a kupakja pont fejbe találta Rácz tanár urat. Rácz pedig nem annyira díjazta, ha ragasztókupakokkal dobálták, vagy azt, hogy Kolnay telitorokból üvöltötte, hogy „Hülye vagy, baszd meg? Majdnem kidobtad a szemem!" és Barabás hasonló szofisztikált válaszának se örült. Kaptak fejmosást, hogy mindig velük van a baj, hogy állandóan róluk meg Csónakosról panaszkodnak a tanáriban, és Rácznak már nagyon elege van belőlük. Ezért büntetésből közösen kell mézeskalácsot sütniük. Barabás tiltakozott, próbált érvelni, hogy ez nem szimplán süteménysütés, hanem művészet, de Rácz tanár urat nem tudta meghatni.
A szomorúsága pedig abból eredt, hogy a színes plakát közepén ott virított egy nagyon ronda szó: UTOLJÁRA!
Barabás már előző évben is hallott pletykákat, hogy többet nem fogja a kerületi önkormányzat megrendezni a versenyt, mert egyáltalán nem kifizetődő, és csak a macera van vele, de reménykedett benne, hogy a hírek tényleg csak alaptalan pletykák, nem pedig tervek.
Az utolsó verseny, neki meg az idióta Kolnayval kell készülnie rá! Barabás nagyon szerette volna megnyerni ezt a versenyt, mert még sose sikerült neki, de Kolnayval esélye nem lesz. Megfordult a fejében, hogy lefizeti Kolnayt, vesz neki csokit vagy valami mást, és megkéri, hogy mondja azt mindenkinek, segített az előkészületekben, de ezzel csak zsarolási lehetőséget adnak Kolnay kezébe. Ráadásul Boka is megjegyezte, hogy talán nem ártana több időt együtt tölteniük, mert a látszat ellenére rengeteg hasonlóság van közöttük, és Boka is szeretné, ha végre béke lenne a brigádban. Így aztán Barabás kénytelen volt a verseny előtti napon áthívni magukhoz Kolnayt.
– Ülj be a sarokba, és ne zavarj! – adta ki Barabás egyből az utasítást. Kolnay felhúzta a szemöldökét és fújtatva beviharzott a nappaliba. Barabás tényleg ennyire bénának nézi, hogy nem tud kiszaggatni egy mézeskalácsot? Nem is akart neki segíteni! Egyébként is milyen hülyeség már, hogy süteményből készítenek házikót, és a végén meg sem eszik!
Kolnay magában füstölögve nézegette a nappali falára kirakott fényképeket. Többnyire családi fotók voltak, Barabás anyja az összesről hiányzott. Mióta a nő pár éve karácsony előtt kisétált a család életéből, nem beszéltek róla. Azóta a szüleik egész jól összebarátkoztak. Gyakran hívták meg magukhoz Barabásékat vacsorára. Olyankor a fiatalok próbálták nem megölni egymást az étkezés alatt, utána pedig zombik gyilkolásával vezeték le a feszültséget. Kolnay magának se merte bevallani, de annyira nem voltak szörnyűek azok az esték, amiket Barabás társaságában töltött a Play Station előtt.
Ahogy a fényképeket nézte, feltűnt neki, hogy milyen sokon szerepel Barabás kötényben és kuktasapkában. Az egyik képen, nem lehetett több öt évesnél. Széken állva vigyorgott bele a kamerába egy idős néni mellett, aki feltehetően a nagymamája volt. Előttük bejgli és mézeskalácsok. A Barabás előtt lévőkre cukorkákat szórtak, de a dekorációs elemből került Barabás ruhájára és talán a hajába is. Egy másik képen már kicsit idősebb volt, egy apró ház előtt álltak. Az asztalon ült az alig egy éves kistesója, aki vágyakozva nyúlt a ház felé. Kolnay mosolyogva továbbsétált, és azokat a képeket nézte, amikben nem fényképek voltak. Gyerekrajzokat, iskolai dicséreteket és okleveleket rejtettek. Kolnay legalább hat mézeskalácssütéssel kapcsolatos elismerést látott a falon. Nem hitte volna, hogy Barabás ilyen komolyan veszi ezt az egészet. Kolnay visszament a konyhába, ahol Barabás a kinyomtatott látványterveket tanulmányozta.
YOU ARE READING
Advent a Pál utcában 2020
Short StoryAdventi naptár a Pál utcai fiúkkal, hogy szebbé tegyék számotokra az ünnepi készülődést. Párosok: BokÁts, Bolnay, Bonakos, Cselnakos, Cseri, Nemecsek/Idősebbik Pásztor - Minden történet önálló, de lesznek olyanok, amik vissza utalnak az előzőre. ...