ʙᴀʙ 18

1K 52 1
                                    

Mardriana dan Mardrianz pulang ke rumah.

"Aik mana Mummy... Kereta Daddy tak de pun..." kata Mardriana.

"Rumah Tok Mi kut..." kata Mardrianz. Mardriana mengangguk.

Pin...pin...

Mereka memandang kearah pintu.

"Eh dah balik dah..." kata Mardriana. Mereka menunggu Alia dan Mark.

"Eh anak anak Mummy...." kata Alia.

"Anak Daddy jugak eh..." kata Mark Alia mencebik.

"Eh dah lah jom masuk nak buat drama apa depan pintu ni..." kata Mardrianz.
Mereka tersengih lalu masuk kedalam rumah.

"Riana... Meh kaki..." kata Mardrianz.

"Kenapa dengan kaki Riana?" tanya Alia.

"Macamni...."

"Lah lain kali hati hati nasib ada Adyyan tau...." kata Mark.

"Alah Mummy Riana marah sangat dengan si Adyyan tu boleh pulak memain tu lintas tak tengok kanan kiri tu..." kata Mardriana. Mardrianz masih mengurut kaki adiknya.

"Abang sakit lah... Slow lah..." kata Mardriana. Mardrianz tersengih.

"Dah siap.. Comferm...pulih punya..." kata Mardrianz. Mardriana menjeling dia cuba bangun.

"Eh abang yerlah... Pandai abang urut... Sini jap.." kata Mardriana.

"Mestilah..." kata Mardrianz dia menghampiri Mardriana.

"Ah ah sakit Riana....!!" kata Mardrianz. Mardriana menarik telinga abangnya.

"Makin sakit tahu tak!!! Susah nak jalan!!! Haish.... " kata Mardriana sambil melepaskan telinga abangnya itu.

"Lah yeke..mana abang tahu.. Abang tengok Tokbah urut orang terseliuh macam tu..." kata Mardrianz sambil mengusap telinganya.

"Mummy sakit telinga Rian..." kata Mardrianz lagi lalu memeluk Alia. Alia menggeleng lalu mengusap kepala anaknya itu.

Mardrianz kalau kat rumah dia manja yerlah Mak pun manja bapak pun manja jugak haih...

"Mengada... Habis ni macam mana ni??" tanya Mardriana.

"Setahu Mummy terseliuh ni tak boleh salah urut nanti darurat lagi... " kata Alia.

"Kita panggil Tok bah lah... Dia kan pakar..." kata Mardrianz. Alia memandang Mark.

"Betul jugak tu.... Waktu kaki Mummy terseliuh pun Tok bah urut...." kata Alia.

"Kaki honey pernah terseliuh ke?" tanya Mark.

"Pernah... Waktu first meet dengan hubby yang kita terlanggar tu..." kata Alia. Mark mengangguk.

"Mula dah... Dah dah... Sekarang ni Mardriana nak naik nak tido..." kata Mardriana.

"Naik lah..." kata mereka serentak.

"Tolong lah..." rengek Mardriana mereka ketawa.

"Rian bawak Riana... Daddy ngan Mummy nak naik bilik..." kata Mark. Mardrianz mencebik.

"Daddy ni selalu buli Mummy... Tak kesian ke dia.." kata Mardriana. Mark menjelir. Alia menggeleng.

"Abang cepat lah orang nak tido ni..." kata Mardriana.

"Dah dah Rian... Sebok je nak peluk Honey Daddy ni...." kata Mark. Mardrianz mencebik.

"Eh Mummy... Mummy sepak kepala Daddy jakgi bengang Rian.." kata Mardrianz. Mark menjelir.

"Dah lah cepat..." kata Mardrianz. Mardriana naik ke belakang abngnya.

Sesampai di bilik Mardrianz meletakkan adiknya di katil.

"Dah keluar semak je..." kata Mardriana.

"Alahai orang dah tolong bukan nak berterima kasih ke apa ke ...haish..." kata Mardrianz lalu keluar dari bilik dan menutup pintu milik Mardriana.
Mardriana melihat pintu di tutup rapat dia baring.

-------

Fayyan, Emri ,Amani dan Arysya masih belum pulang malah mereka ada di kedai makan.

"Nanti korang dah balik sana balik..."kata Amani.

"Alahai tunang kita ni... Rindu ke...?" tanya Fayyan. Oh ye untuk readers semua Fayyan dengan Amani ni dah tunang eh...

"Mana tak rindu..." kata Amani. Fayyan tergelak kecil.

"Jom kawin awal lepastu saya bawak gisana nak...?" tanya Fayyan. Amani mencebik.

"Ngada.." kata Amani. Emri yang dari tadi mendengar membuat mimik muka menyampah.

"Yang awak tu pahal..." tanya Arysya.

"Tak de apa lah dah makan....bising je..cium mulut tu kang ha..." ugut Emri. Arysya mencebik.

"Iey suka hati dia je nak cium anak dara orang..." kata Amani. Emri tersengih.

"Awak... Saya series ni... Kita kahwin...." kata Fayyan.

"Saya okay je... Nanti jumpa lah papa..." kata Amani.

"Alah Papa Iman mesti setuju punya..." kata Emri.

"Betul... Papa Iman baik tau..." kata Arysya.

"Tahu... Biase lah bakal bapak mentua aku kan..." kata Fayyan. Amani tersenyum.

------------

"Wey Adyyan kau betul lah tak nak ikut kitaorang ni?" tanya Ariq.

"Betullah... Aku malas lah..." kata Adyyan.

"Ikram kau?" tanya Ariq.

"Aku pergi... Sebab mama aku cakap dia nak duduk sana sampai aku habis belajar.. Papa aku pun setuju..." kata Ikram.

"Cantik....." kata Ariq.

"Mana Aifan ni tadi kata nak jumpa...." kara Adyyan.

"Entah lah..." jawab Ariq.

"Aku ade date harini... Dia ni lambat...lah.." kata Ikram.

"Dengan Awina lah tu.... " kata Ariq. Ikram tersenyum.

"Hish.. Pantang ..." kata Adyyan bukan tak tahu Ikram ni playboy keliling pinggang perempuan Ariq pun lebih kurang gak dengan Aifan cuma Mardrianz dengan Adyyan lain sikit anti perempuan.

Macam bapak dioranglah Mark dan ayah Adyyan berkawan baik juga dengan Rayyan,Irfan dengan Asyriq cuma dia ada dekat Perth Australia.

"Eh betul lah dia tak sama dengan perempuan yang aku kenal kalau dengan dia je aku tenang... Aku rasa dia lah perempuan terbaik untuk aku..." kata Ikram.

"Acecececehhhh... Ayat dia... " kata seseorang.

"Eh Aifan.... " kata Ariq.

"Lama gila kau..." kata Adyyan.

"Maaf andai kau terluka...
Maaf ku tak sengaja tanpa sedar sakiti mu sesal ku... Sorry ah jem..hahaha" nyanyi Aifan. Mereka menggeleng.

"Dah jom ah gi jalan..." kata Aifan.

"Lah kau ajak kitaorang keluar cuma nak jalan je?" kata Adyyan Aifan mengangguk.

"Buang masa je..." kata Adyyan.

"Alah bukan selalu...." kata Aifan. Adyyan mengeluh.










Okay pendek je yang ni...sambung okay... Jangan lupa vote tau... Sayang korang...

MAFIA'S STORIES  ✔︎Where stories live. Discover now