Mereka berkumpul di sebuah hotel untuk dinner malam memandangkan hari ini hari terakhir mereka di Dubai.
"ish.. Cepat lah... Kau ni terhegeh hegeh... Lah..."rungut Laura.
"sabar lah... Dah jom..." balas Khaireen Mardriana hanya menggeleng melihat dua rakannya itu. Khaireen berbaju dress labuh berwarna merah sama Laura bewarna kelabu Mardriana pula bewarna biru. Mereka kene pakai baku sama tema dengan pasangan even pasangan dia sama jantina."lambatnya turun ..."kata Fayyan. Mereka menjeling.
"sabarlah!!"serentak mereka bertiga."dah dah.. Jom bas dah tunggu..."kata Adyyan. Matanya tidak lepas memandang Mardriana dengan rambut dilepaskan pergh.
"dah dah.. Jom..."balas Ariq.
"korang cantik malam ni..."kata Ikram. Mereka tersenyum."jangan nak puji lelebih eh... Kang ni makan dia..."kata Ariq kepada Ikram. Yang lain menggeleng. Laura mengendahkan sahaja sebab dia tak faham haih blur punya Laura.
Mereka menaiki bas yang diparkir di hadapan vila mereka itu.
"maaf pakcik ni ha tiga orang ni lembab..."kata Fayyan kepada pemandu bas itu sambil menunjuk kearah Khaireen, Laura dan Mardriana.
"takpe lah biasa lah perempuan..."balas Pakcik itu Fayyan ketawa.
Sesampau di hotel mereka turun terlihat yang lain sudah sampai dan berkumpul. Mereka berjalan kearah lobi hotel itu.
"okay semua dah ada kan?? Jom kita naik..."kata Sir Mika Raina disebelah bapanya itu melambai kearah Mardriana team.
"okay semua naik..." balas Mr Marco iaitu abang kepada Sir Mika dan pemilik kolej suwasta itu.
Semua naik. Mereka duduk di meja bulat yang besar memuatkan 10 orang.
"Okay lah aku nak gi kat bapak aku bye..." kata Raina. Dia datang hanya menolong ayahnya sahaja.
Mereka duduk disebelah pasangan masing masing. Mardriana mengeluarkan telefonnya lalu berselfie.
"Adyyan masuk..."kata Mardriana. Adyyan membuat peace Comel je.
Adyyan memandang leher Mardriana terlihat rantai yang diberi oleh Adyyan itu didalam baju Mardriana. Adyyan menarik rantai itu keluar . Mardriana terkejut.
"biar lah rantai tu kat luar... Cantik lah.."kata Adyyan.
"cantik ke...?"tanya Mardriana. Adyyan tersenyum."cantik..."balas Adyyan Mardriana tersenyum.
"kau pun hensem hahahaha...."kata Mardriana. Adyyan tersenyum.
"ehem....ehemm...haih tetiba sakit tekak lak..." Fayyan mengacau. Adyyan memandangnya tajam.
Yang lain menggeleng kecil. Mereka menyambung makan. Ada yang menari ada yang duduk diam macam macam lah.
Laura memandang Ariq yang sedondon baju dengannya itu.
'cer kalau kita bercinta oh so sweet dohhh' Laura berkata di hati."kau kenapa okay tak?"tanya Ariq pelik melihat Laura yang dari tadi menonyoh stik daging tu.
"ha apa dia?"tanya Laura."takde apa..."balas Ariq. Laura menjeling. Semua membuat hal masing masing. Ada yang dating berdua ada yang masih makan.
Ariq yang selesai makan menongkat dagu melihat Laura. Laura yang sedar diperhati mula memerah.
"ke..kenapa pandang aku kenapa ada bende kat muka aku ke?"tanya Laura sambil meraba mukanya.
"kau cantik..."kata Ariq. Laura tersedak. Ariq menghulurkan air."okay tak?"tanya Ariq. Laura mengangguk.
"thanks... Kau pun hensem..."balas Laura. Lalu sambung makan padahal dah merah macam bawang hahaha.
"aku nak cakap something kat kau.."kata Ariq. Laura memandangnya.
"aku suka kau..." direct Ariq Laura terkedu. 'dia memain ke ni... Dia kan playboy... Haish.. ' Laura berperang dengan perasaannya.
"hahaha kau buat lawak apa ni..."kata Laura. Ariq merapatkan lagi kerusibya dengan Laura .
"aku serius... Aku suka kau... Dah lama sejak aku nampak kau dekat UITM itu hari cuma aku tak percaya yang kau sanggup pukul Reen sebab Rian... Jadi masa tu aku tahu lah yang kau suka Rian.... Aku cuba move on.. Tapi bila kau muncul balik dengan perwatakan yang lain ni... Aku tak boleh nak cakap banyak aku cuma nak cakap I'm Falling love with you... You did my day crazy that's all because of you... "Jawab Ariq. Laura sudah terdiam terharu mungkin.
"tapi aku ni siapa je.. Aku tahu kau masih suka Rian kan..tak pelah.." Ariq menjarakkan kerusinya. Laura memengang lengan Ariq. Ariq memandang Laura. Laura menarik Ariq keluar dari dewan makan itu lalu memeluknya. Ariq terkedu.
"you made me crazy with you too... I'm Falling love with you... Not Rian... Just I act like I love Rian... But no..." kata Laura didalam pelukan Ariq itu.
"aku tak faham..."balas Ariq. Laura meleraikan pelukan.
"aku dah lama suka kau jugak... Aku tahu kau rapat dengan Rian... Harapan aku nak satu class dengan kau cuma aku takdapat... Aku tak pernah pun suka Rian... Sebab aku tahu kalau aku suka dia pun bukan dia akan balas... Aku pukul Reen sebab Rian tu semua terpaksa..."balas Laura sambil menangis. Ariq sudah serbesalah.
"dah lah jangan nangis.... Sekarang aku dah ada depan mata kau..."balas Ariq. Laura tersenyum.
"okay... Sekarang kau aku punya..."kata Ariq lagi membuatkan Laura ketawa.
"kenapa gelak?"
"sweet... Hahahaha inilah yang aku harapkan..." kata Laura. Ariq tergelak.
"btw.. Aku tak faham kenapa kau kena terpaksa pulak...?"kata Ariq. Laura memandangnya.
"a..aku takut nak cerita...."balasnya.
"takpa ceritaje..."balas Ariq sambil mengusap kepala Laura. Laura menceritakan kisahnya.------
Semua sudah berada di Airport France. Mereka sudah pulang.
"kita sudah sampai....." kata Fayyan sambil menyanyi.
"okay semua boleh bersurai ya... "kata Sir Mika. Semua balik ada yang balik dengam kereta masing masing ada yang orang ambik.
Mereka menaiki kereta masing masing.
"Adyyan kau naik apa?"tanya Mardrianz.
"kereta aku lah apahal..."balas Adyyan.
"oh yer...tak tahu lak titew..."balas Mardrianz.
"Riana teman aku pergi beli barang jap jom... " kata Adyyan. Mardriana memandang Adyyan."kau tak penat ke?"tanya Mardriana Adyyan menggeleng.
"haih... Jom ah... Belanja gummy..." balas Mardriana. Adyyan tersenyum."jom ah... Aku nak balik ni... Kau?"tanya Mardrianz kepada Khaireen.
"aku nak balik jugak... Kau bawak aku jumpa mama Alia dengan Papa Mark eh dah lama tak jumpa..."kata Khaireen Mardrianz mengangguk sahaja lalu masuk kedalam kereta Porche nya Khaireen juga.Yang lain naik kereta diorang memasing. Laura Ariq hantar.
"mana kereta kau Adyyan...?"tanya Mardriana.
"tuh..." Adyyan menujuk Lamborghini biru tua yang diparkir hujung."pelik pelik lah kau ni yang gi parking jauh sangat tu kenapa haih..."marah Mardriana. Adyyan tersengih.
Tbc...
Jangam lupa vote komen or apa apa lah... Okay... Yang tak puas hati just komen or bla.. Ceyh.. Kasar noh ya.. Hahhahaa okay lah bye maaf lambat yer semalam tak boleh update sebab saya tak sentuh fon langsung.. sekarang koranv enjoy k...
YOU ARE READING
MAFIA'S STORIES ✔︎
ActionBOOK 2 OF (Mr Mafia Miss Sombong...) Saya sarankan mana yang baru baca sila baca buku 1 seperti yang tertera. s̑̈l̑̈ȏ̈w̑̈ ȗ̈p̑̈d̑̈ȃ̈t̑̈ȇ̈ m̑̈ȃ̈y̑̈b̑̈ȇ̈.. Kisah Mafia dan keluarga yang tercintanya. Mardrianz anak kepada Mafia terkenal yang aka...