Harini sudah masuk hari ketiga Mardriana tidak sedar. Adyyan juga masih berkurung didalam bilik.
"Aku risau lah si Adyyan tu dia langsung tak keluar dari haritu lagi dia makan apa lah kat dalam tu?"Tanya Ikram. Mareka mengeluh.
"Erm aku macamni ke waktu Reen hilang itu hari?"Tanya Mardriaz.
"Yer... kau lagi teruk... marah marah.. taknak bertegur.. Adyyan tu kita ketuk pintu dia jawab lah jugak walau tak keluar..."Balas Fayyan. Mardrianz mencebik.
"Kesian abi macam tu dulukan.."Kata Khaireen. "Haah.. kesian abi.. demam lagi.."Balasnya. Khaireen memeluk Mardrianz. Yang lain memutarkan mata menyampah.
Prang...
bunyi kaca pecah kedengaran. Mereka semua berlari naik keatas.
"Adyyan!! Kau okay tak!"Jerit Emri dari luar. Tiada sahutan.
"Weh kita robohkan pintu ni lah aku takut dia buat bukan bukan pulak.."Kata Laura. Mereka mengangguk.
Bush!
Pintu terbuka mereka melihat Adyyan sedang duduk dilantai badanya disandar pada hujung katil. Semua tergamam melihat bilik itu bersepah barang semua pecah.
"Ya allah... Adyyan.."Mereka lihat banyak darah mengalir. Mardrianz melihat bende yang dipegang oleh Adyyan membula matanya pantas dia menyepak tangan Adyyan. Pisau!
"Kau gila ke hah!!" satu tumbukan dilayang ke muka Adyyan. Darah bibirnya. Adyyan tidak melawan tetapi hanya rela dipukul.
"Aku tak layak hidup..."Balas Adyyan lemah satu tumbukan diberi lagi.
"Kau ni waras lah sikit... kenapa sampai nak bunuh diri!!! Kau nak adik aku tu jadi janda ke!!!"Marah Mardrianz. Adyyan menangis.
"Aku tak layak!!! Aku bukan suami yang baik!!!"Jerit Adyyan. Mardrianz geram dia memberi tumbukan bertubi tubi. Yang lain hanya memandang sesama sendiri.
muka Adyyan penuh lebab dan darah akibat dipukul.
"Tu bukan caranya Adyyan... kau kene kuat untuk Riana... bukan macam ni lah.. sedarlah.. aku tahu kau sedih jangan ikut emosi.. aku faham perasaan kau aku pun hampir buat bende sama... tapi kau tak boleh lah buat macam tu tu bukan jalan penyelesaian..."Kata Mardrianz. Adyyan terbaring lemah hanya menangis.
"Dah lah Rian.. Adyyan aku tahu kau baru rasa kehilangan orang yang baru rasa kehilangan memang gila babi.. macam orang tak de otak kau kene kuat..."Balas Fayyan. Mardrianz memandangnya tidak puas hati.
"Kau sindir ke nasihat bangang.."Kata Mardrianz. Fayyan tersengih.
"Teruk betul kau belasah budak ni Rian ya allah ni kalau Riana tahu ni.."Balas Amani.
"Aku nak kau mandi pergi siap... cuci luka... kita pergi Hospital...tengok Riana.."Balas Mardrianz.
"Aku taknak aku takut... aku benci diri aku... sebab aku dia jadi macam tu.."Kata Adyyan. Mardrianz mendengus.
"Kau ni jangan nak membabi boleh!! Ni bukan salah kau!! Ni salah adik tiri sepupu eh adik sepupu tiri eh.. ha lantak lah hah dia yang salah!!"Kata Mardrianz. Adyyan terus duduk. Sengaja Mardrianz perlahankan suaranya taknak Adyyan dengar dia mahu Adyyan bersemangat semula.
"Siapa?"
"Nenek kau!"Balas Mardrianz lalu keluar dari bilik. yang lain hampir ketawa. Adyyan hanya diam.
"Dah lah siap sini aku cuci luka nanti turun makan.."Balas Emri dia menarik Adyyan untuk mencuci luka. Adyyan hanya merelakan.
Semua memandang Adyyan yang dari tadi hanya memandang nasi dihadapanya itu. Alia juga turut bersimpati.
YOU ARE READING
MAFIA'S STORIES ✔︎
ActionBOOK 2 OF (Mr Mafia Miss Sombong...) Saya sarankan mana yang baru baca sila baca buku 1 seperti yang tertera. s̑̈l̑̈ȏ̈w̑̈ ȗ̈p̑̈d̑̈ȃ̈t̑̈ȇ̈ m̑̈ȃ̈y̑̈b̑̈ȇ̈.. Kisah Mafia dan keluarga yang tercintanya. Mardrianz anak kepada Mafia terkenal yang aka...