ʙᴀʙ 42

1K 53 1
                                    

Khaireen yang baru keluar dari bilik itu melihat yang lain sedang menonton tv.

"Dah siap?"tanya Mardrianz. Khaireen mengangguk. Sekarang mereka di kondo Khaireen.

"Dah jom semua..."Kata Mardrianz. Semua bangun.

"Adyyan bagi aku drive boleh?"tanya Mardriana. Adyyan mengangguk. Mereka mahu mencari baju untuk majlis perkahwinan Fayyan dan Amani mereka pun nak cari baju jugak.

Mereka masuk kedalam kereta memasing.

Sesampai di butik mereka turun dan masuk kedalam butik itu. Mereka mencari baju idaman mereka.

Selepas 2 jam

Semua keluar dengan beg ditangan.

"Okay lepasni kita nak ke?"Tanya Laura.

"Kita shopping lah... aku tetiba rasa nak makan Baskin Robbins Lah... jom.."Kata Mardriana. Mereka mengangguk.

Mereka masuk kedalam kereta lalu menuju ke Mall yang berdekatan. Sampai sahaja mereka masuk kedalam banggunan itu.

Mereka masuk di sebuah kedai yang tertulis Baskin Robbins.  Mereka duduk dimeja yang kosong kemudia bergerak memilih aiskrim yang diingini. Sejurus itu membayar dan duduk di tempat tadi.

"Pergh.. dah lama tak makan aiskrim...."Kata Khaireen. Mereka mengangguk setuju.

"Eh... kembar and the gang pun ada kat sini lah..."Tegur duaorang perempuan. Mereka memandang perempuan itu. Ada yang menjeling ada yang tengok je ada yang tak kisah langsung.

Laila dan Kasih mengetap bibir apabila mereka tidak dilayan. Laura hanya menunduk.

"Okay lah kita orang bla dulu... "kata Kasih.

"Bla jelah tak yah cakap bla je.. ada kat sini pun tak diundang..."Kata Aifan. Kasih mendengus.

"Bye.. Khaireen...."kata Laila sambil melambai. Khaireen terpinga pinga sambil membalas lambaian.

"Pergh... mata aku...syakit..."Kata Ikram. Semua ketawa.

"Menyemak hidup je..." Balas Mardriana. Yang lain mengangguk.

"Si Kasih tu apahal je tetiba datang Perancis ni?"Tanya Ariq.

"Nak tengok crush dia lah...."Kata Mardriana sambil menjeling Adyyan.
"Aceceh.. jeles..."Kata Khaireen. Mardriana mencebik.

"Jeles tanda sayang...."Balas Mardrianz. Khaireen memandangnya.

"Kan... Apa lah Kakak ipat Riana....ni.."Kata Mardriana.

"Sayang kau jugak..."Bisik Adyyan ke telinga Mardriana. Mardriana menahan dari tersenyum.

"Bisik pulak.... erm..."Kacau Ikram.

"Bising lah kau.. tahu lah kau punya takde..."kata Adyyan Ikram menjelir.

"Adyyan jom.. beli kasut... aku nak beli kasut sneakers yang baru keluar tu.. "Kata Mardriana. Adyyan mengangguk.

"Dan lagi satu gummy aku dah habis eh...nanti beli.. "kata Mardriana.

"Bapak dia... lima beg tu habis dah?" Kata Adyyan Mardriana mengangguk.

"Tak boleh!.. kalau nak sikit je..." Sampuk Mardrianz.

"Alah boleh lah Abang...."Rengek Mardriana. Mardrianz menggeleng. Mardriana memuncung dia memandang Adyyan.

"Adyyan........."Meleret suara Mardriana memanggil Adyyan.

"Jangan nak mengada dengar cakap abang kau..."Balas Adyyan. Mardriana mengeluh.

MAFIA'S STORIES  ✔︎Where stories live. Discover now