Arman, Mark, Rayyan, Irfan, Asyriq, Alex, Faiq, Helmi dan isteri mereka tergopoh gopoh berlari ke halaman rumah. Terlihat Mardriana sedang berdiri dihadapan Linda dan Elly yang sudah lebam dan berdarah di muka akibat dipukul.
"Riana... calm down...."Pujuk Arman bukan dia tak tahu diorang kalau marah memang teruk habis. Anak muda zaman now kan.
Riana masih diam sambil memandang Linda dan Elly. Mark memandang Adyyan yang hanya duduk rilek. Mark menghampiri Adyyan.
"Amboi sedap tengok movie... ?"Tanya Mark kepada Adyyan. Adyyan tersengih. "Kenapa tak halang... ha? Adyyan? Rian? Korang pun?"Tanya Alia. Mereka hanya berselamba.
"Nak halang? Huh.. lambettt lagi silap silap kalau Fattah halang tadi muka hensem ni yang lebam tau..."Jawab Fattah. Mereka ketawa.
"Betul... dah lah kita belum kahwin..."Kata Aifan. Mereka mengangguk setuju. Alia dan lain hanya menggeleng.
"Adyyan apa pulak alasan?"Tanya Alia. Adyyan menoleh.
"Dikira okay lah tu mummy Riana yang buat kang Adyyan masuk tak ke mati..dua orang tu..."Balas Adyyan selamba. Alia mencebik menjawab je keje. Dah kau tanya dia jawab lah haih.
"Man menantu kau ni dah melampau!! Habis lebam muka aku ni!! Dasar betina sundal!sama macam mak kau!!Ada laki pun perangai macam setan!!dasar perempuan jalang!!!!" Teriak Linda. Mardriana makin tak teratur nafasnya. Semua sudah gerun mata hazelnya juga sudah merah. Ceh macam ada power lak tapi kenyataan.
"KAU CAKAP APA!!!"Tengking Mardriana semua terkejut. Adyyan juga baru pertama kali dia nampak Mardriana begitu tadi boleh lagi Mardriana buat lawak sambil bantai si Linda tu sekarang nampak dah bebetul serius.
Linda terdiam. Elly dari tadi nangis juga terdiam. Mardriana merenung tajam terhadap mereka.
"AKU BAGI KAU AMARAN KAU TANAK DENGAR!!! SEKARANG AKU BUAT MACAM NI TAHU KAU NAK MARAH!!! KAU BODOH KE!! TAK PUN BABI?!!! SIAL BETUL BETINA NI!! "Mardriana ingin mendapatkan Linda namun Adyyan tiba tiba muncul di depanya. Semua memandang.
"Dah okay... chill... dah jangan marah macam ni.. takut biey..."Kata Adyyan lalu memeluk Mardriana. Mardriana sudah dapat mengawal nafasnya dengan kehadirin Adyyan sedikit sebanyak membolehkan dia kawal marahnya.
"Huish.. nasib ada Adyyan.. kalau tak kotor rumah Tok Mi dengan Tok Pa ni dengan darah dua orang bangang tu.."Kata Mardrianz. Mereka mengangguk setuju.
Adyyan terkejut kerana badanya dapat rasa seperti ada air. Dia mengangkat muka Mardriana. Dia nangis.
"Hey... jangan nangis... kenapa ni... dah dah.. takmo biey tak suka.."Sungguh dia rasa seperti mahu menembak si Linda tu sebab buat buah hatinya nangis. Mardriana tidak menjawab namun air matanya kembali deras tanpa sebarang suara hanya bunyi sedu sahaja kedengaran. Adyyan makin rasa tak tentu arah entah kenapa tetapi dia rasa marah sangat orang yang membuat isterinya begitu.
"Dear... please I don't like you crying just because about this bullshit... okay.. jangan nangis.. "Adyyan menyeka air mata Mardriana. Mardriana memeluk Adyyan.
"Diorang hina dear... hina biey... hina mummy... dear serbesalah sebab dear semua kene hina..."Kata Mardriana. Adyyan hampir sahaja mengalirkan air mata cepat dia tahan. Dia menepuk Riana perlahan.
"Dah... tak payah nak serbesalah sangat... diorang cakap bende salah... diorang tahu kebenaran just let them be...."Balas Adyyan. Ingin Mardriana memandang Adyyan tiba tiba pandanganya kabur dan perlahan lahan gelap. Semua terkejut. Adyyan yang tertahan air mata sudah mengalir.
"Dear... dear..hey.. dear..wake up.. don't do this to me sayang..."Adyyan menepuk pipi Mardriana. Namun tiada apa apa berlaku. Pantas dia mencempung Mardriana.
"Kau akan dapat balasan..."Balas Adyyan sebelum berlalu. Semua kelam kabut mengikut. Tinggal yang bapak bapak ibu ibu.
"Kau ni kenapa Linda!! Menyusahkan aku lah!! Elly pun satu!! Apahal korang ni!! Aku dah bagi amaran!! Kau tengok apa jadi! Sekarang ni aku dah malas nak peduli pasal korang pergi mati lah korang!! Aku pasti Adyyan akan mengamuk!! Orang dah bagi amaran taknak dengar pada muka kau... jom sayang tengok menantu kita.."Kata Arman lalu menarik isterinya. Semua hanya tersenyum sinis.
"Habis lah... mati..."Alia tersenyum mengejek.
"Ayok..."Kata Farah kemudian dia acah acah menembak Alia. Alia pula acah acah mati lalu mereka ketawa dan berlalu dari situ.
"Pandai eh honey ni.."Mark mencuit hidung Alia. Alia tersengih. Macam tak kisah anak yang tengah otw gi Hospital je. Takpa kalau Riana mati buat anak baru en? Hahaha
Alia: Choi mulut kau author..
Adyyan masih diluar bilik kecemasan masih kehulir kehilir. Masih risau. Kemudian seorang Doktor perempuan keluar.
"Doktor macam mana isteri saya?"Tanya Adyyan.
"Alhamdulillah.. Puan Mardriana baik sahaja.. cuma kandungan dia agak lemah jadi saya sarankan tolong ya bagi dia rehat... jangan buat dia stress mungkin boleh menjejaskan kandunganya jika stres.. "Balas Doktor itu. Adyyan terkedu.
"Isteri saya mengandung?"Tanya Adyyan.
"Yer isteri Encik mengandung 2 minggu.."Balas Doktor itu Adyyan sudah tersenyum semua senyum.
"Saya mintak diri dulu...isteri Encik sudah didaftar ke wad VVIP ya.."Balas Doktor itu. Adyyan mengangguk sebelum doktor itu pergi. Semua memandang Adyyan yang dari tadi tak habis mengucap syukur.
"Err Riana tak makan pil tu ker?"Tanya Laura.
"Lupa kut tu lekat tu"Jawab Khaireen.
"Biarlah.. okaylah tu dah rezeki.."Balas Mardrianz. Mereka mengangguk setuju.
Di dalam wad.
Adyyan mengulas lembut rambut Mardriana. Mardriana mencelik matanya.
"B...biey.."Panggil Mardriana.
"Yer sayang..."Adyyan cuba menbangunkan Mardriana. "Kenapa dear kat sini?"Tanya Mardriana.
"You know what... after this I'm not allow you eat gummy or anything's name fast food anymore.."Balas Adyyan. Mardriana mengerut dahi.
"Why.. but I just want to ask you my gummy early.... but why you said that.. I want to eat gummy..."Rengek Mardriana. Adyyan tersenyum.
"Tak boleh.. dear tu mengandung tau..tak elok untuk baby.."Kata Adyyan lalj memegang perut Mardriana terdiam, terkelu, tersemua lah.
"Baby??"Tanya Mardriana. Adyyan tersenyum manis sambil mengangguk. Perlahan lahan di tersenyum. Namun senyumnya mati.
"Sorry biey.. dear lupa nak makan pil tu.."Kata Mardriana sambil menunduk.
"Eh kenapa pulak biey tak kesah lah... biey suka.."Kata Adyyan. Mardriana memandangnya lalu tersenyum. Dia memeluk Adyyan.
"No more gummies..."balas Adyyan Mardriana muncung. "Sikit pun?" Adyyan tetap menggeleng. Mardriana mengeluh. "Biey janji.. lepas je dear habis pantang dear boleh makan banyak mana dear nak okay.."Kata Adyyan. Mardriana tersenyum suka.
Wah Mardriana dah nak ada anak lah...
YOU ARE READING
MAFIA'S STORIES ✔︎
ActionBOOK 2 OF (Mr Mafia Miss Sombong...) Saya sarankan mana yang baru baca sila baca buku 1 seperti yang tertera. s̑̈l̑̈ȏ̈w̑̈ ȗ̈p̑̈d̑̈ȃ̈t̑̈ȇ̈ m̑̈ȃ̈y̑̈b̑̈ȇ̈.. Kisah Mafia dan keluarga yang tercintanya. Mardrianz anak kepada Mafia terkenal yang aka...