ʙᴀʙ 5

1.2K 52 0
                                    

"Terima kasih Miss..." kata Mardriana sambil menunduk hormat kepada guru bahasa inggeris itu. Kerana telah memberi jadual waktu.

Ingin sahaja dia berjalan memusing ke belakang badannya dilangar dengan seseorang.

'Hiash harini memang hari main langgar langgar ke??'rengus Riana dalam hati. Perlahan lahan dia memandang gerangan yang menglanggarnya itu.

"Engkau lagi??" kata Mardriana.

"Kau ... Kenapa dunia ni kecik sangat sampai aku kene langgar kau untuk kali kedua ha? Haish..." dengus lelaki itu. Mardriana hanya menjeling.

"Kau fikir aku pun nak ke langgar kau.. Tak hingin lah... Nak langgar kau jijik tahu tak..." balas Mardriana ingin peegi dari situ. Sekali lagi dia dihalang.

"Kau nak apa!?" suara Mardriana naik seoktaf.

"Garang... Takpa.. Nasib kau lawa.. Ingat.. Kau dah ada dua hutang sebab langgar aku dua kali..." kata lelaki itu.

"Pergi mati lah dengan hutang kau tu...aku tak heran.." balas Mardriana. Lelaki itu mendengus.

"Erm boleh saya tanya nama kamu Hareez ke?" tanya seorang pensyarah perempuan itu.

"Yer saya Hareez..." balas lelaki itu.

"Oh okay ni awak punya ic tertinggal di kaunter tadi..." balas pensyarah itu.

"Oh terima kasih..." balas Hareez. Pensyarah itu berlalu pergi. Mardriana yang sedar jalannya tidak dihalang pantas ingin berlari. Hareez yang perasan gadis itu ingin lari dia cepat menghalang.

Mardriana yang terkejut akibat dihalang itu tidak dapat brek dan terlanggar kecil dibadan lelaki tersebut.

"Haish... Kau ni nak apa!? Jangan lah kacau aku...!" marah Mardriana. Hareez hanya tersenyum.

"Boleh aku tahu nama kau?" tanya Hareez.

"Kau nak tahu nama aku?" balas Mardriana dengan soalan semula. Lelaki tadi mengangguk.

"Boleh tunggu semua orang mati.... Kat padang Masyar nanti aku bagitahu..." balas Mardriana kasar.

"Eh orang tanya elok elok lah..." balas Hareez. Mardriana hanya menjelir.

"Eh awak ni Riana kan?" tanya seoarang perempuan.

"Yer saya..." balas Mardriana.

"Saya minat awak.. Saya fans awak... Boleh kita selfie?" tanya perempuan itu. Mardriana senyum lalu mengangguk. Mardriana memang bahasakan dirinya Riana ni media sosial.

'Riana...'kata Hareez didalam hati.

"Okay terima kasih Riana.. Herm abang awak pun belajarkat sini?" tanya perempuan itu.

"Yer... Jangan cuba try tau... Sebab dia garang hahaha..." kata Mardriana sambil tergelak. Gadis tadi hanya tergelak dan berlalu pergi.

"Lawa kau senyum..." Hareez menyentak Mardriana.

"Kau jangan nak puji aku lah.. Aku tak termakan dengan pujian dari kau... Dah lah blah... " kata Mardriana dan pergi dari situ. Hareez yang memandangnya hanya tersenyum.

"Ish bodoh punya laki... Harap muka je hensem perangai macam sial..." terkumat kamit mulut Mardriana menyumpah Hareez. Terlampau leka menyumpah dia terlanggar seseorang.

"Haish.. Kenapa semua nak langgar aku ni!?" tanpa sedar Mardriana menjerit.

"Wo.. Riana. Rilek ah ni Abang lah..." Mardriana memandang abangnya.

"Abang...." Mardriana memeluk Mardrianz. Mardrianz membalas pelukan.

"Kenapa ni ada something ke..." kata Mardrianz sambil mengusap belakang Adiknya itu. Mardriana yang sedar banyak mata memandangnya lagi lagi perempuan. Yerlah sape je tak jeles kan lelaki hot peluk perempuan. Mardriana yang geram bersuara.

"Korang apahal!!! Pandang pandang... Dia ni pakwe aku... Korang pandang tak puas hati pahal!!!" marah Mardriana. Terkejut Mardrianz di buatnya bukan terkejut pasal pakwe tu masalahnya terkejut dia suara adiknya itu nak bernanah telinganya.

"Kenapa??" Mardrianz mengangkat muka adiknya. Apahal macam sweet couple ah.. Adoi tak leh Mardrianz Author punya...

"Takde apa..." balas Mardriana sambil memeluk tangan Abangnya.

"Tak mesti jadi something ni... " balas Mardrianz.

"Nanti Riana cerita... Abang boleh kita pergi Mall... Riana nak beli barang boleh...?" tanya Mardriana sambil membuat muka comel.

"Fikir comel lah..." balas Mardriaz.

"Ish.. Taknak ah dekat dengan Abang.." kata Mardriana melepaskan pelukan tangan itu dan jalan menjauhi abangnya. Mardrianz sudah tergelak kecil melihat Adiknya itu. Cepat cepat dia kejar dan memeluk bahu Mardriana.

"Yer memang kita pergi Mall pun... Yang lain dah tunggu.. Kawan abang yang kat sini pun ade sekali.." balas Mardrianz.

"Kawan? Lelaki perempuan..?" tanya Mardriana.

"Mesti lah lelaki... Abang mana ade kawan perempuan..." balas Mardrianz.

"Oh... Abang berlanja gummy eh..." balas Mardriana.

"Yer..." balas Mardrianz. Riana sudah tersenyum.

"Kawan abang tu sorang?" tanya Mardriana lagi selepas masuk kedalam kereta.

"Haah...  Nama dia Adyyan..." balas Mardrianz.

"Oh okay.. Abang tahu tak tadikan Riana jumpa Fans Riana..." balas Mardriana.

"Tak tanya..." balas Mardrianz. Mardriana mencebik.

Sesampai di Pavilion Mardriana dan Mardrianz masuk kedalam banggunan itu.

"Eh Abang gi dulu lah... Riana nak masuk kesai kasut tu jap.." kata Mardriana.

"Abang tunggu kat tengah tu dengan yang lain..." balas Mardrianz. Riana mengangguk.

Selepas memilih kasut Riana menghampiri kaunter untuk membayar. Tanpa dia sedar dia terpijak kain seorang wanita seksi.

"What the...." marah wanita itu.

"Saya mintak maaf untie... Saya tak perasan..." Mardriana menunduk.

"Senang senang kau nak mintak maaf eh..." kata wanita itu.

"Saya bet.." belum sempat Mardriana ingin bercakap kepalanya sudah terteleng. Dia terkaku first kena lempang kau mana tak terkejut. Nak je dia nangis.

"Tu sebab kau pijak kain aku..." kata wanita itu sebelum berlalu pergi setitik air matanya jatuh.

"Dik.. Adik okay ke?" tanya pekerja perempuan itu. Mardriana yang tersedar terus membayar kasut itu dengan memberi wang kertas not 100 lima keping dia pergi tanpa menerima baki puas pekerja itu memanggil.









Sambung lagi keybord buat hal... Okay sambung ya bye..

MAFIA'S STORIES  ✔︎Where stories live. Discover now