Harini mereka akan berterbang ke Dubai. Laura , Khaireen dan Mardriana duduk bertiga. 5 buah kapal terbang di naik ke Dubai. Dalam setiap kapal terbang itu ada 10 orang dalam first class.
"Aku tak sabar doh..." kata Khaireen.
"Rilek .. " kata Mardriana sambil tersenyum. Laura menggeleng.
"Aku risau doh..." kata Laura.
"Kenapa?" tanya Khaireen.
"Pasal pasangan..." kata Laura."Yerlah aku dengar lelaki dapat satu kertas kecil yang berisi namakan... Kenapa lelaki je eh..." kata Mardriana.
"Setahu aku kita dapat jugak nanti..." kata Laura mereka mengangguk.
"Lelaki dah dapat ke?" tanya Khaireen. Mereka menjongket bahu."Fayyan!!" panggil Khaireen kuat sengaja.
"Apa doh panggil leklok ah..." marah Fayyan Khaireen tersengih.
"Sorry... Kau dah dapat ke kertas nama pasangan tu?" tanya Khaireen Fayyan mengangguk.
"Siapa!?" tanya Khaireen teruja.
"Sebok lah kau..." kata Fayyan Khaireen mencebik.
"Kau?" tanya Khaireen kepada Mardrianz yang di hadapan Fayyan. Dia hanya menjongket bahu. Khaireen mencebik.Mardrianaz tidak membaca lagi nama itu.
------
Setelah sampai di Dubai Airport mereka turun maka turunlah 50 orang yang melibatkan diri di kem itu. Mardriana memeluk lengan Abangnya sambil memakan gummy. Mardrianz juga makan gummy milik Mardriana itu.
"Abang siapa pasangan abang?" tanya Mardriana.
"Entah tak tengok lagi lah..." jawab Mardrianz. Mardriana mengangguk."Okay perhatian semua... Sini berkumpul...." kata Sir Mika sebagai ketua. Memandangkan semua pelajar orang Melayu tak payah lah speaking yer dok.
"Okay bagi sesiapa yang belum ambik kertas nama pasangan sila kedepan ya...untuk mengambil..." kata Sir Mika.
"Eh abang pegang ni..." kata Mardriana sambil menghulur gummy Mardrianz mencapai lalu makan.
"Jom..." ajak Laura mereka kedepan bersama.
Selesai mengambil mereka tidak terus membaca tak suprise lah...
Yang lelaki hanya tersenyum sinis dah tahu dah siapa pasangannya.
"Jap before aku bukak kertas aku nak tanya adakah diantara korang yang dapat antar kitaorang?" tanya Laura. Mereka saling berpadangan. Ariq seoarang mengangguk.
"Kau dapat siapa?" tanya Khaireen. Ariq menunjuk kearah sebelah Khaireen. Laura sudah membulat mata pantas dia melihat kertas miliknya.
Ariq Fahmi Bin Asyriq
Laura mengeluh kasar. Namun jauh disudut hatinya dia suka.
"Okay korang pasangan hahaha" kata Khaireen sambil ketawa. Mardriana tersenyum sebelum mencapai gummynya yang di pegang Mardrianz.
"Abang!!!!!!!" jerit Mardriana apabila gummynya kosong!.
"Apa?" jawab Mardrianz. Mardriana menarik rambut abangnya kasar kemudian mengambil gummy baru dari dalam begnya.
"My hair!!!!" marah Mardrianz. Mardriana menjelir.
"Tak payah peluk orang..." kata Mardrianz. Mardriana mencebik.
"Riana bagitahu Mummy Daddy..." balas Mardriana. Mardrianz menjelir.
"Oh okay..." Mardriana mengeluarkan telefonnya nombor Daddynya ditekan."Hello... My princes..." Mark di talian.
"Daddy... Abang Rian marah Riana...." kata Mardriana sambil membuat suara menangis. Mardrianz sudah merampas telefon Riana.
"No Daddy Riana tipu dia belakon..." kata Mardrianz dalam talian.
"Korang ni ada ada je lah.... Dah sampai sana belum?"
"Dah... Okay lah Daddy... Nak kene gerak bye.." kata Mardrianz.
"Okay... Take care of your sister Rian..." kata Mark.
"Ofcourse Daddy..." kata Mardrianz lalu mematikan panggilan lalu memandang kasar kearah Mardriana.
"Ish.." dengus Mardrianz.
"Padan muka..." kata Mardriana. Mardrianz berlalu pergi dari situ. Mardriana berlari anak kearah Abangnya."Tepi lah sebok nak peluk orang ni kenapa!" tengking Mardrianz. Mardriana sudah terkejut. Sejujurnya dia sudah tidak trauma selepas kejadian dia diselamatkan oleh Adyyan dari hampir dirogol dia sudah nekad mahu kuat. Idea muncul didalam otaknya dia acah acah terkejut dengan tengkingan abangnya itu.
"Sam...pai.. Ha..ti abang.." kata Mardriana lalu mengalirkan air mata palsunya dan berlari dari situ. Mardrianz sudah serbesalah melihat Mardriana.
'Aduh lupa pulak dia tak boleh kene tengking...'kata Mardrianz dalam hati dan cuba mengejar adiknya itu.
Mardriana yang sedang abangnya mengejar sambil memanggil namanya itu tersenyum perlahan. 'Baru kau tahu...' gumam hati Riana. Seronok kenekan abangnya itu.
"Riana... Hey... Listen.. I'm sorry okay... " pujuk Mardrianz. Mardriana hiraukan sahaja. Mardrianz menarik tubuh adiknya itu ke dalam dakapannya.
"I'm sorry okay..." kata Mardrianz sambil mengusap lembut rambut adiknya itu. Mardriana memandang abangnya. Terkejut Mardrianz melihat mata Mardriana merah. Dia mengesat air mata adiknya itu.
Mardriana sudah menahan tawanya apabila abangnya mengesat air mata palsu itu. Dan akhirnya tawanya lepas. Berkerut dahi Mardrianz melihag adiknya gelak.
"Lawak lah muka abang... Hahahaa..." Mardriana sudah gelak terduduk sambil menepuk lantai Airport itu.
"Riana dah kenapa ni?" tanya Mardrianz pelik dengan adiknya itu.
"Mardriana tak nangis pun l'm a good actor right?" kata Mardriana. Mardrianz sudah mendengus.
"Dah lah... Riana nak gummy lagi tinggal dua je dalam beg..." kata Mardriana lalu memaut lengan abangnya itu. Mardrianz menggeleng dengan perangai adiknya itu.
"Aku nak tanya ni betul ke Riana dengan Rian tu adik beradik doh..." kata Laura.
"Sweet kan... Mula mula pun aku fikir macam tu..." kata Khaireen Laura mengangguk."Diorang memang macam tu..." balas Ariq. Mereka mengangguk.
-----
Sesampai mereka di vila.
"Besar noh Vila ni... " kata Laura. Mereka mengangguk.
"Eh dah lah jom masuk... Sir bagi masa 3 jam jer nanti dah ada aktiviti...." kata Khaireen mereka masuk.
"Bilik kita mana?" tanya Mardriana.
"Kita tiga duduk satu bilik nak... Risau aku nak duduk bilik asing..." kata Laura mereka mengangguk."Kitaorang baik okay..." kata Fayyan.
"Kitaorang tak cakap pun korang jahat.." kata Khaireen Fayyan mendengus.
"Wah cantik ah...." kata Aifan pegun dengan dalaman vila itu.
"Dah dah masuk bilik rehat apa yang patut...." kata Ariq lalu mencari bilik. Mereka juga masuk ke bilik masing masing.Tbc......
Thanks sangat sangat yang sudi vote yer.... Author hargai sangat walaupun tak banyak... Tak pe janji korang happy hahahaha bye maaf lambat... Telefon Author rosak tak tahu tetiba je tak leh on jadi Author guna fon ayah Author die busy sikit tu yang malam baru boleh update.. Jangan marah eh... Korang tunggu tau hehehe...
YOU ARE READING
MAFIA'S STORIES ✔︎
ActionBOOK 2 OF (Mr Mafia Miss Sombong...) Saya sarankan mana yang baru baca sila baca buku 1 seperti yang tertera. s̑̈l̑̈ȏ̈w̑̈ ȗ̈p̑̈d̑̈ȃ̈t̑̈ȇ̈ m̑̈ȃ̈y̑̈b̑̈ȇ̈.. Kisah Mafia dan keluarga yang tercintanya. Mardrianz anak kepada Mafia terkenal yang aka...