ʙᴀʙ 9

1.2K 58 0
                                    

Mardriana melihat instagram nya. Mardrianz yang lihat adiknya leka dengan telefon itu berhenti secara mengejut. Mardriana terhantuk.

"Abang!! Kenapa bawak kereta macam ni.haish...!?" marah Madriana. Mardrianz ketawa.

"Dah sampai..." balas Mardrianz. Lalu keluar dari kereta. Mardriana menggaru kepalanya. Dia keluar melihat kereta sudah terparkir elok didalam kotak parkir.

"Haih.. Tak sedar pun dah sampai..." kata Mardriana.

"Mana tak nya telefon je kerja.." balas Mardrianz. Mardriana mencebik.

"Dah lah Riana nak pergi cari Khaireen abang tunggu dekat cafe..." kata Mardriana dan pergi dari situ. Mardrianz masih meneruskan langkahnya.

"Janganlah... Bagi lah beg aku!!! " Mardrianz terdengar jeritan itu di belakang cafe. Dia cuba hiraukan.

"Janganlah.. Sentuh aku...!!!" sekalu lagi jeritan itu didengarinya tanpa banyak bunyi dia meluru kearah suara itu.

Terkejut Mardrianz melihat seorang gadis dikepung dengan 5 orang lelaki yang sedang membaling beg itu.

"Bagilah!!" jerit perempuan itu.

"Taknak.." kata lelaki itu dan membaling beg itu. Terkejut Khaireen melihat Mardrianz yang menyambut begnya.

"Korang buat apani?" tanya Mardrianz tegas tapi masib perlahan. Lelaki itu sudah lari. Mardrianz memandang Khaireen. Khaireen menunduk.

"Nah.." balas Mardrianz. Khaireen mencapai begnya .

"Teriama kasih...." kata Khaireen dan berlari pergi dari situ. Mardrianz sudah tersenyum melihat tingkah laku Khaireen.

"Eh dah pahal aku senyum lak.. Bodonya..." kata Mardrianz kepada dirinya sendiri dan berlalu pergi .

"Mana Khaireen ni...." Mardriana. Memusing kekiri kekanan untuk mencari Khaireen namun tidak berjumpa.

Adyyan memandang kearah Mardriana yang sedang mencari seseorang itu. Dia membuka langkah kearah Mardriana.

"Oi.. Kau cari siapa...?" Mardriana disergah dari belakang.

"Eh kau... Aku cari Khaireen kau nampak dia?" tanya Mardriana.

"Aku nampak dia dengan Rian tadi..." balas Adyyan.

"Aik.. Bila masa pulak abang dengan Khaireen... Kat mana kau nampak Hareez.. Or should I call you Adyyan..." kata Mardriana.

"Yah Adyyan je.. Aku nampak diorang tadi tapi aku nak gi tandas aku jadi aku gi tandas lah..." balas Adyyan.

"Oh yerke.. Okay lah aku nak gi cafe.." balas Mardriana.

"Aku pun.. Jomlah.." balas Adyyan. Mardriana hanya akur. Dia menoleh kanan kiri banyak mata memandang.

"Oi kau tak takut ke jalan dengan aku...?" tanya Mardriana. Adyyan memansang muka pelik.

"Kenapa pulak...?" tanya Adyyan.

"Yerlah kita baru sebulan kat sini.. Kau tengok lah kau dengan Rian, Fayyan , Ariq, Ikhram dengan Emri dengan Aifan.. dah ada fanclub... Aku pun ade jugak..hahaha" balas Mardriana. Adyyan hanya tersenyum.

"Jadi kenapa nak takut pulak?" tanya Adyyan.

"Yerlah nanti fans kau serang aku...." balas Mardriana.

"I never let it happen..." balas Adyyan. Mardriana mencebik.

"Tu.. Aku dah cakap abang kau ade dengan Khaireen..." kata Adyyan. Mardriana memandang kearah yang ditunjuk oleg Adyyan. Terlihat Khaireen sedang berjalan dan abangnya ikut dari belakang dengan tangan dipocket.

MAFIA'S STORIES  ✔︎Where stories live. Discover now