ʙᴀʙ 31

1.1K 53 0
                                    

"Woi Mardriana bangunlah... Kau ni..." Khaireen menepuk punggung Mardriana.

"Ermm awal lagikan...." kata Mardriana.

"Memang lah awal lagi tapi takkan kau nak tidur je..." kata Khaireen perlahan lahan Mardriana bangun.

"Aku lapar lah..." kata Mardriana.

"Jom tengok dekat dapur vila ni ada apa..." kata Khaireen. Mardriana mengangguk dia bangun ingin ketandas. Sejurus itu mereka turun.

"Laura mana?" tanya Mardriana.
"Ada kat bawah kut... Tadi dia cakap nak turun..." kata Khaireen.

"Wah ramainya kat bawah..." kata Khaireen apabila melihat semua ada di bawah.
"Hermm lepas subuh kan tak elok tidur..." kata Fayyan sambil memandang Mardriana. Mardriana menjeling.

Mardriana duduk disebelah abangnya lalu mengeluarkan telefonnya. Khaireen sudah kedapur.

"Uit buat apa tu...." tegur Laura sambil mencuit bahu Khaireen.
"Kau ni... Aku masak lah ada nampak macam aku ni nak lipat baju ke..." kata Khaireen Laura mencebik.

"Harini kita keluar pukul berapa ?" tanya Mardriana.
"10 kut tak silap..." balas Aifan.
"Awal lagi... Baru pukul 8...." kata Mardriana.

"Eh mana beg gummy Riana semalam?" tanya Mardriana kepada abangnya.
"Entah mana kau letak semalam?" balas Mardrianz.

"Abang!!!! Tak lawak lah mana!!?" marah Mardriana. Mardrianz sudah menutup telinga cair tahi telinga oi...

"Ada dekat bilik kau lah... Sakit telinga abang lah Riana..." rengek Mardrianz. Mardriana lari keatas untuk mengambil gummy. Kemudian turun semula dan menuju kedapur.

"Wow.. Sedap bau... Masak apa ada bahan ke?" tanya Mardriana.
"Ada... Aku masak basi goreng jelah eh... " kata Khaireen Mardriana mengangguk sambil makan gummynya.

"Hello girls.... " kata Adyyan yang baru muncul. Dia duduk di hadapan Mardriana.

"Kau pergi mana tadi?" tanya Laura.
"Aku keluar kejap.. Jumpa Sir.. Tanya lepasni ada apa..." jawab Adyyan lalu merampas gummy Mardriana.

"Em... Emmmm..." tangan Mardriana tergapai mahu mencapai gummynya dengan mulut penuh dengan gummy.
"Pendek...." ejek Adyyan. Mardriana menjeling lalu cuba mengunyah dengan laju. Adyyan ketawa melihat Mardriana dia mengambil gummy itu sedikit lalu memulangkan kepada Mardriana.

Mardriana menjeling lalu mencapai gummy itu.

"Okay nasi dah siap...." kata Khaireen. Semua kedapur.
"Wah... Cantik ah aku tengah lapar ni nak tunggu breakfast diorang hantar lambat lagi..." kata Ariq.

"Duduk lah makan... Ke korang nak makan berdiri...." kata Khaireen semua duduk.
"Aku dulu...." kata Mardriana. Khaireen menggeleng.

"Iey tiba kau dulu...." kata Ikram.
"Eh aku yang mintak dia masak ... Korang yang sebok..." balas Mardriana mereka mencebik.
"Depan rezekikan... Korang ni... Rilek banyak lagi.... " kata Laura.

"Perrghhh sedap lah Reen... Sumpah..." kata Mardriana Khaireen tersenyum.

"Emm sedap..." kata Fayyan.
"Erm okay lah dari takda..." kata Mardrianz. Khaireen mencebik.
Semua menikmati nasi goreng Khaireen itu.

-----

"Okay semua hari ni kita akan ke hutan kita akan buat jungle tracking okay... Ikut kumpulan berdua... Yang telah ditetapkan kamu jalan ikut arah anak panah yang ada ya....." kata Sir Mika.

"Baik...!!!" semua menjawab.

"Asudah... Aku malaslah ..." kata Laura.
"Sikit sikit malas... Haih..." kata Ariq.
"Yang kau sebok kenapa!?" marah Laura.

MAFIA'S STORIES  ✔︎Where stories live. Discover now