Jag är ännu snällare och ger er ett till kapitel.
~
~
Natalie mådde verkligen inte bra.
"Vad menar du med ditt fel?"
"Jag skulle aldrig åkt"
Hon hade nu återhämtat sig och Sofie kommer in.
Jag reser mig upp från soffan och ler mot Natalie som sitter med tårar i ögonen i vår vita soffa. Jag går mot dörren och tar på mig skorna.
Jag skulle gå mot studion.
Natalie's perspektiv.
Vart skulle Felix gå?
Visst, mamma kom.
Men varför lämna han mig här.
Jag vela ju bara krama om han nu. Men jag hann inte.
Felix perspektiv.
Jag var vid studion och såg alla fans som stod där. Alltså jag älskar mina fans, men nu vela jag bara komma in i studion utan att bli upptäckt. Men det gick inte så bra..
Alla fans sprang mot mig och vela ta kort och allt. Fine, fakesmile on!
Efter att tagit kort med alla fans kommer jag på. Känner inte Natalie igen mig från The Fooo Conspiracy?
Hon och jag måste snacka sen.
Jag går in och ser Daff.
"Eyy, Felix vad gör du här?"
Frågar han.
"Jag vill bara kom hemifrån en stund"
Svara jag med ett litet fakesmile.
"Har det hänt något hemma eller?"
Daff är nästan som en extra pappa. När man behöver någon att snacka med, någon vuxen som förstår så finns han alltid där.
"Ett och annat"
Jag var alltid ärlig mot Daff. Sa jag något som inte var sant såg han de direkt. Som att han vakade varje sekund över mig och visste allt.
"Men du vill inte prata om det eller hur?"
Som jag sa, han visste allt.
Jag nickade bara som svar.
Oscars perspektiv.
Eyye, varför svarade aldrig Natalie när jag frågade hon något? Är det något fel på mig eller vafan?
Men asså bruden var ju ryckande het. Ingen av oss fyra kunde nog motstå henne. Ja, förutom Felix då. Det var ju hans syster.
Jag sitter nu vid mobilen och massa notiser från Twitter kommer in, jag kollar igenom vissa av dom och svarar några. Då jag plötsligt ser att jag fått en follow. Eller ja, jag får nya Followers varje dag, men det var en follow från någon vid namn '@NatalieFjärrman'
Det var ju hon. Felix syrra. Jag går direkt in på hennes profil, och ja, det var hon.
I hennes profil stod det något med stil 'Jag ska göra dig stolt pappa♡ R.I.P 27/5-15'
(Det utspelar sig alltså i framtid, alltså sommaren 2015)
Så, hennes pappa är död..tungt.
Felix borde vara lyckligast i världen som får leva med henne.
Jag börjar följa henne också, det tar knappt 5 minuter innan alla Foooers skriver 'Vem är @NatalieFjärrman ?!' 'Är Natalie Fjärrman din tjej?!?'
Helt ärligt orkade jag inte bry mig längre och la ner telefonen.
Natalies perspektiv.
Efter många timmars gråt så sitter jag i Felix säng eftersom mamma och Magnus inte hunnit byggt ihop min än. Jag kollar på alla flyttlådor och plötsligt plingar det till i min telefon, minst kanske typ 500 gånger. Jag tar upp den och ser en massa Followers och plötsligt så dyker det upp massa hat. I stil med 'låt mig Oscar vara annars är du död!' 'Vafan vill du Oscar?! Låt han va' 'Oscar kommer aldrig någonsin gilla dig, förstå de'
Jag fattade ingenting, visst. Oscar har börja följt mig. Men so what? Han är knappast känd eller så.
Dörren smälls igen nere.
"Och vart har du varit?"
Magnus låter väldigt sträng.
"Som om du hade brytt dig"
Svara Felix flummigt.
Hans steg går upp för trappen och mot dörren.
"Hej"
Säger han och kollar på mig.
"Hej, vart har du varit?"
Undrar jag som svar.
"Jo ehm, jag måste fråga en grej.."
"Ja, visst"
"Vet du verkligen inte vilka jag och killarna som var här tidigare idag var?"
"Borde jag de?"
Frågar jag undrade.
"Jo asså, vi är The Fooo Conspiracy"
Säger han.
"Heh, oj. Lite pinsamt"
"Eh ja, det kan man säga"
Han blev helt röd om kinderna vilket får mig att skratta lite lätt.
"Oj men gud, min kompis som flyttat till Skåne typ älskar er. Shiet, hade typ glömt det."
Hur kunde jag glömma de? Emelie som bor där är ju kär i dom alla. Jag var tvungen att ringa henne nu.
1,2,3 toner hörs innan hon svarar.
Hon andvänder mobilen typ hela tiden och svarade direkt.N: Natalie
E: EmelieE: Hej Natt!
Svara hon glatt.
N: Heej, vet du vad?
Felix står brevid mig och skrattar lite lätt.
E: Eh, nej hur skulle jag de ?
N: Jag har ju flyttat med mamma till en ny kille och den killen hade en son.
E: Men Gud vad kul, vad heter han?
N: Asså lova att inte flippa nu, men du ska få prata med han i telefonen
E: Ska jag få prata med din låtsas brosa? Kul
N: Det är Felix SandmanE: Roligt skämt Natt, inte kul.
Jag kollar på Felix och flinar han tar telefonen.F: Felix
E: EmelieF: Hej Emelie, det är Felix. Hur mår du?
Jag hör hur Emelie skriker ända ut från luren Felix har mot örat.
E: OMG HJÄLP SHIT JAG DÖR HJÄLP
Jag hör ända ut hur hon skriker.
F: Hur mår du?
E: DU GJORDE SÅ JAG MÅDDE SJUKT GLAAAD!!
F: Hahah, söt du e.
E: omg, så du och Natt är typ syskon?
F: You say it babe
När han sa de var typ min första känsla, såja lägg på nu. Han är min. Okok.
Dom pratade i minst en kvart.
F: Jag måste dra nu, hoppa vi ses någon gång
E: omg ja, jag älskar dig
F: Älskar dig också
Sen la dom på.
"Trevligt samtal?"
Frågade jag kaxigt.
"Ja det va de väll..surpuppig för du inte vart kallad babe kanske?"
Frågade han med en ledsen min på läpparna för att retas.
"Ah, knappast"
Jag tog mina hörlurar och gick in på Spotify.
Jag tröck direkt på 'SHUFFLE'
Låten som började spelas heter 'My Beyonce' jag hade aldrig hört den förr? Har jag lagt in den.
Jag kollar vem som är artisten.
'The Fooo Conspiracy'
"Felix? varför la du in en av era låtar på min spellista?"
Han svarade bara med ett retsamt flin.Så ja, det där var sista kapitlet för idag. Tveksamt om det kommer ett kapitel imorgon. Isf om jag skriver på bussen för vi ska med 4-6 till Gävle för att tävla i Länsfinal i Vi i femman. Och ja, jag går i femman.
Lite sociala medier
Instagram ~ emmaokvist
Kik ~ emmaokvist
Snapchat ~ emmaokvist
Twitter ~ emmaoqvist
Videofyme ~ emmaokviist
Ask ~ emmaokviist
Youtube ~ Emma Öqvist
YOU ARE READING
Kär i min bror
FanfictionNatalie har precis fått reda på att hennes pappa är död och att hennes mamma har hittat en ny kille. Nu ska dom tydligen flytta till den nya killen och Natalie deppar varje dag över sin pappa. Den där nya killen mamma hittat har en son. Han heter F...