Kapitel 11.

676 18 2
                                    

Natalie's perspektiv.

-Maya, nej gå inte, skriker jag efter henne när hon springer ned för trappan.

Hon vänder sig ok snabbt och jag ser hur hon tvingar sig själv att inte gråta.

-När hade du tänkt berätta för mig att det inte var din bror och att du va tillsammans med Felix Sandman. En kändis Natalie, Maya verkar väldigt ledsen.

Jag förstår inte varför hon gör en sån big deal av det hela.

-Vi är inte tillsammans, Felix står i trappan och är nog rätt så trött på att höra allt.

-Exakt, vi gjorde det bara för...hjälp, jag kommer inte på vad jag kan säga.

-För att vi brukar göra kompispussar, säger Felix och totalt räddar mig.

'Kompispussar' HAHHAHAHA. Felix va de det bästa du kunde komma på?

-Jag pallar i alla fall inte. Jag drar hem. Vi hörs Natalie, säger hon och kollar på mig.

Hon går ut genom dörren och smäller igen den.

Jag och Felix brister ut i skratt.

-KOMPISPUSSAR HAHAHAH, skriker jag samtidigt som jag skrattar.
-Kunde du komma på något bättre själv eller? säger Felix malligt.
-Nej faktist inte, svarar jag och ger honom en peddoblick.
Han går mot mig och kysser mig. Hans mysiga kyssar.

Maya's perspektiv.

Jag hör hur dom skrattar och har det i huset. Dom trodde jag jade gått, hah.

Felix perspektiv.

Jag och Natalie skulle se på en film men hon behövde bara gå på toaletten.

Det plingar i hennes telefon. Och har fått ett mms och ett sms från 'Omar' som hon bara hade döpt han till.

Jag var tvungen att kolla vad han skrivit och tar hennes mobil. När hon sov en gång ställde jag in mitt finger avtryck på hennes iPhone 6 så jag går direkt in på smsen.

~ Skickat 20.30 ~

Omar: Du är död om du säger något.

~ Skickat 21.00 ~

Omar: men jävla hora, svara då.

~Skickat 21.30 ~

Det var en bild, på en kniv. (Se ovanför)
Texten löd såhär.

Omar: Jag kommer hugga denna i dig. Flera gånger. Jag ska hugga den i din jävla morsa och din döda äckliga knark farsa.

Är Omar verkligen så? Är det han?
Jag måste få det bevisa och kollar numret och ja, det är rätt nummer.

Omar.

Omar.

Jag blir tårögd och låter tårarna rinna.

Min älskade broder. Min älskling Natalie.

Vad är detta?

Hackad?

Natalie kommer ut och ser att jag håller i telefonen.

Jag är helt stum.

-Men är dum i huvudet låt min telefon va!! hon är arg tills hon kollar på telefonen och ser vad jag precis läst.

Kort kapitel ikn. Men ja.

Puss!

Kär i min brorWhere stories live. Discover now